kohdunkaulan pituus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut odottaja

Vieras
Kävin ultrassa rv9+. Kaikki hyvin, mutta kohdun kaulan pituus vain 1 cm?! Olen aikas lyhyt ja lääkäri sanoi, että joillain voi olla vain lyhyempi. Mut huolestuin, kuin edellisessä neuvolakortissa, ekaa odottaessa se pituus oli kuitenkin 3 cm rv 12+. Onko syytä huoleen??

Ei kai vielä tarvi olla huolissaan, kunhan se ei nyt tuosta enään lyhene. Sitten voi huolestua jos se rupeaa aukeamaan. Odottele rauhallisin mielin seuraavaa lääkäri käyntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja fxhjnbdft:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin tota..:
Siis se on kyllä kohdunsuu joka aukee eikä kohdunkaula....

Niin tota...siis se että konhdunsuu aukeaa, vaatii sen että kohdunkaula on lyhentynyt kokonaan...

mutta aiemmassa tekstissä puhuttiin kohdunkaulasta ja siinä luki että kunnes se ei aukea, no sitä ei kyllä tule tapahtumaan sillä kohdunkaula ei aukea vaan kuhdunsuu...

Itseasiassa, kohdunkaula ja suu ovat sama asia! Kaula ja sen pää on se suu. Ja ikävä kyllä, joissain tapauksissa, kohdun suu voi ruveta aukeamaan, varsinkin jos kaula on lyhentynyt. Ja joidenkin sairauksien takia, raskausaikan kohdunsuu ei välttämäti ollenkaan pysy kiinni, vaikka kaulaa olisi jäljellä.
Itselläni viimeisimmässä raskaudessa oli sentti kaulaa jäljellä ja suu sormelle auki.

Itseasiassa läketieteellisesti ne ovat eri asia!

Jokatapauksessa se on mahdollista että vaikka kaulaa olisi jäljellä voi suu aueta.. kokemusta myös on täälläkin!

okei ekalla synnyttäjällä ensin lyhenee kohdunkaula ja sitten vasta aukeaa kohdun suu.

tokalla tai useamman lapsen tehneenä ensin aukee ulkosuu ja sitten vasta lyhenee kohdunkaula.

näin mulle lääkäri sanoi kun itsellä kohdun suu auki sormelle mutta kanavaa on viel jäljellä 3 cm. ja olen tokaa lasta tekevä

Alkuperäinen kirjoittaja ...**:
Itseasiassa, kohdunkaula ja suu ovat sama asia! Kaula ja sen pää on se suu. Ja ikävä kyllä, joissain tapauksissa, kohdun suu voi ruveta aukeamaan, varsinkin jos kaula on lyhentynyt. Ja joidenkin sairauksien takia, raskausaikan kohdunsuu ei välttämäti ollenkaan pysy kiinni, vaikka kaulaa olisi jäljellä.
Itselläni viimeisimmässä raskaudessa oli sentti kaulaa jäljellä ja suu sormelle auki.

Yhteistyössä