Kohdunkaulan lyheneminen

  • Viestiketjun aloittaja Minttuli79
  • Ensimmäinen viesti
Minttuli79
Täällä yksi huolestunut esikoisen odottaja vasta viikolla 20+4. Mulla on ollut jomotusta alavatsalla sekä painon tunnetta, harjoitussupistuksia aika vähän, lähinnä öisin. Kävin tänään lääkärissä, joka teki sisätutkimuksen. Kohdunkaula on vain 2 cm. Viikolla 13 mitta oli 3 cm, mutta mittaajana oli eri lääkäri. Tämä tämänpäiväinen totesi, että kohdunkaula on kiinni, mutta ""hiukan pehmeä"", kuulemma kaikki kunnossa. Soitin vielä synnytyspolillekin ja kyselin tuosta lyhenemisestä, mittaustulos riippuu kuulemma lääkäristä, ei ole syytä huolestua. Virtsanäytteestä ei löytynyt valkuaista. Hiukan pelottaa ennenaikainen synnytys, mutta kai sitä täytyy luottaa lääkäriin ja kätilöön, ja uskoa ettei syytä huoleen ole. Onko muita, joilla olisi kohdunkaula ollut ""hiukan pehmeä"" ja noin lyhyt jo tässä vaiheessa?
 
Kirsikka 34+3
Moi! Mulla oli samanlainen tilanne, lisäksi supisteli voimakkaasti. Mutta tässä mennään vielä...Toki kannattaa kuunnella omaa kehoa ja vointia ja varsinkin, jos kovasti supistelee, ottaa rauhallisesti. Itse olin supistusten takia kolmeen otteeseen sairaslomalla.
Minulla oli siis myös sisätutkimuksessa tunnusteltuna kohdunkaula 2cm (ja pehmentynyt). Kun kävin äitiyspolilla ja siellä mitattiin ultralla, se oli 5 cm ja lääkärin mukaan ihan normaali. Eli eri tavat antaa erilaisen tuloksen.
 

Yhteistyössä