Kohdunkaulan/-kanavan häviäminen, pitkästi vielä synnytykseen? Kokemuksia kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitääks tässä nyt sit varautua TODELLA nopeaan synnytykseen kunhan sen aika tulee? Kanava siis hävinnyt ja pari senttiä auki...

Ei se synnytyksen kestoa määritä mitenkään. Kohdunkaulakanava häviää yksilöllisesti loppuraskauden aikana tai synnytyksen kuluessa. Synnytyssupistusten alettua samaan aikaan häviää kanava kun kohdun suu alkaa aueta. Yhtä nopeaa/hidasta se synnytksen kulku kuitenkin on.

Pitääks tässä nyt sit varautua TODELLA nopeaan synnytykseen kunhan sen aika tulee? Kanava siis hävinnyt ja pari senttiä auki...

Ei tuo paljoa ole. Mulla ekasta 4 cm auki kuukausia, toisessa 6 cm auki viikkoja ja toinen meni vielä yliajalle, syntyi tosin syöksynä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei tuo paljoa ole. Mulla ekasta 4 cm auki kuukausia, toisessa 6 cm auki viikkoja ja toinen meni vielä yliajalle, syntyi tosin syöksynä.

no ei kai tää mikää kilpailu ole

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no ei kai tää mikää kilpailu ole

Kilpailu? Ihan vain esimerkin annoin. Käsittääkseni on melkoisen yleistä, että paikat on pari senttiä auki.

Mäkin nakkaan aiheeseen liittyvän kysymyksen.. Mitä tarkoittaa jos on pehmennyt paikat? Lyhentynyt viikossa EHKÄ ( eri mittaaja) pari milliä, mutta paikat kiinni.. Nyt kuitenkin menossa vasta rv25 :(

Yhteistyössä