Kohdun ulkoisesta raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana vai ei

Vieras
Kuinka aikaisessa vaiheessa voidaan diagnosoida kohdun ulkoinen raskaus. Mulla on viikkoja vasta 5+jotain mut pelko kohdunulkoisesta elää vahvana. Ei aikaisempia ku:ta eikä edes keskenmenoja. Mulla vaan on toispuoleisia vatsa ja alaselkäkipuja, huono olo melkein koko ajan ja iltaisin päänsärkyä.

Tietty noi oireet voi olla ihan normaalista raskaudesta. Eniten mua huolettaa vatsakivut, sillä välillä niitä on alavatsalla, välillä ylempänä kuin napa, sivussa, keskellä, melkein missä vaan. Kipu on jomotusta mutta myös äkillisiä viiltoja.

Ehkä nää on ne hormonit, mitkä saa pelkäämään melkein mitä vaan, kun tätä vauvaa on toivottu kovasti.

Kiitos jos joku viitsii vastata!

Ku:n aikana mulla oli rv 5+6 niiiiin valtavat mahakivut, että sairaalaan oli lähdettävä. Laparoskopia tehtiin rv 6+. Kyllä hyvällä ultralla voidaan jo rv 5-6 paikkeilla todeta, että missä raskaus on kiinni.

Mulla oli alussa myös noita toispuoleisia alavatsakipuja, jomotusta ja viiltävää kipua välillä niin, ettei meinannut pystyä nousemaan seisomaan. Mutta ihan normaali raskaus on ja nyt 16. rv menossa. :) Tsemppiä sulle, kaikki on varmasti hyvin ja ultrassa sen pystyy tosiaan jo varmistamaan.

Kun sitä sanotaan, että ku:ssa kivut on kovia, niin ne on ilmeisesti jotain tajunnan räjäyttävää? Onko teillä ollut silloin muita kipuja, eli alkoiko se heti sillä kovalla kivulla vai enteili pienesti useampia päiviä. Ja tuntuiko sitä kipua missään vaiheessa keskellä, vai oliko se sivussa?

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana vai ei:
Kun sitä sanotaan, että ku:ssa kivut on kovia, niin ne on ilmeisesti jotain tajunnan räjäyttävää? Onko teillä ollut silloin muita kipuja, eli alkoiko se heti sillä kovalla kivulla vai enteili pienesti useampia päiviä. Ja tuntuiko sitä kipua missään vaiheessa keskellä, vai oliko se sivussa?

Mulla ekat tuntemukset ku:n aikaan oli (plussan jälkeen ) rv 5 paikkeilla, kun jäi semmonen jomotus päälle mahaan, niin kun rakko olis ollu täynnä, ja aivan sikamainen pissahätä. Ja se jommotteli siis välillä. Sit 5+6 alko voimistumaan kipu, ja se todella oli kipeä, ei pystyny tekemään muuta kun makaamaan sikiöasennossa, ja sitten lopuksi, vähän ennen sairaalaan lähtöä haahuilin pitkin taloa ja vaikeroin, kun ei muuhun pystyny. Mulla sillon illansuussa alkoi kipu rajautua vasemmalle puolelle, ja alkio olikin vasemmassa tuubassa kiinni.

Yhteistyössä