Kohdun ulkoisen kokeneet - APUA!

Olen saanut eilen haalean plussan (IVF), mutta myös runsas vuoto on alkanut eilen. Epäilin aluksi kemiallista mutta nyt alkoi pelottamaan ihan hirveästi kohdun ulkoisen mahdollisuus. Alkion siirto tehty kaksi viikkoa sitten, tänään alavatsaan on tullut voimakkaita nopeita kipukohtauksia, kun puukolla iskisi. Kipu on kestänyt hyvin vähän aikaa kerrallaan. Koskaan ei ole menkoista tullut tällaisia tuntemuksia.

Te jotka olette ku:n kokeneet, onko kipuilu alkanut näin aikaisin? Koska voi ku kehittyä niin pahaksi että munajohdin räjähtää? Olen lähdössä matkalle ja palaan rv5+3. Voiko alkio olla jo siinä vaiheessa niin iso? Pelkään että matkakin menee ihan pilalle tätä asiaa stressatessa.. ihan kun pieleen mennyt hoitokin ei jo masentaisi tarpeeks.. :(
 
Ikävää kun joudut noin jännitäämään!
Voin kertoa vain omista kokemuksistani, joita on kaksi kipaletta. Ekassa ku:ssa alkoi kivut tasan vklla 8 ja torvi räjähtikin siinä suuriapiirtein saman tein. Kivut oli kovat heti ja koko vatsassa eli eivät oireilleet räjähtävän torven puolelle. Pahin kipu oli paineen vuoksi palleassa.
Toinen ku alkoi oireilla 5+5 pienellä ruskealla vuodolla ja 6+1 pienellä toispuoleisella jomotuksella. Kun jomotus oli jatkunut puoltoista vrk menin lääkäriin. Varsinaista kipua en siis vielä tuossa vaiheessa tuntenut. Viikkoja saattoi tosin olla vähempikin, koska synnytyksen jälkeinen kierto oli ollut mitä sattuu ja yleisesti ottaen pitkä eli luultavasti viikkoja alkiollakin oli vähempi. Voisi päätellä siitäkin, että minulla oli toinen alkio kohdussa, eikä se vastannut viikkoja, eikä sykettä näkynyt, kun sitä 6+2 etsittiin. Onnistuneessa -ja viikoiltaan täsmäävässä- raskaudessa alkio oli aivan eri näköinen vklla 6+0 ja syke näkyi. Oman kokemukseni perusteella siis 5+3 ei vielä ole räjähdysvaaraa, mutta faktaa en osaa lyödä tiskiin. Toivottavasti nyt on kyse alkuraskauden vuodosta ja normaaleista alkuraskauden kivuista!!! Ja jos ei kaikki olekaan hyvin, niin toivotaan pienempää pahaa eli varhaista km:a. Voimia sinulle!!!
 

Yhteistyössä