Kohdun tähystyksestä

Kävin siis gynellä joka löysi kohdustani myooman/polyypin. Sain lähetteen kohdun tähystykseen.
Olemme yrittäneet lasta viime kesästä lähtien, voiko tämä myooma olla oikeasti este raskauden alkamiselle?
Ovikset tikutettu plussana joka kuukausi jos olen testannut, eikä gyne löytänyt muuta "vikaa".
Kuinka pian myooman poiston jälkeen on saanut taas yrittää raskautta? Onko tuo toimenpide millainen? Puudutuksessako se tehdään vai miten? Tuliko saikkua?
 
Laparoskopia??
Jos laparoskopiassa poistetaan, niin nukutetaan ja olet sairaalassa vain muutaman tunnin. Jälkeenpäin ei oikein tunnu miltään. Tai mulla ei poistettu mitään, kun ei löytynyt mitään häikkää. Kolme pientä pintaviiltoa tehdään, joista mulla ainakin yksi navan kautta eli arpi ei näy myöhemmin. Mulle sanottiin, että mahdollisimman pian lasta yrittäis eli ei estänyt mitään. Onnea matkaan! Itse kärsin lapsettomuudesta aikoinaan kolmisen vuotta, mutta nyt pian kahden lapsen äiti.
 
Okei.
Mulla on jo kaksi lasta, esikoinen 7v, häntä yritettiin exän kanssa 1v10kk. Tuolloin mitään vikaa ei löydetty kummastakaan ja tärppäs sitten ihan luomuna. Kuopus on pian 2v. ja silloin tärppäs heti!! Lapsilla siis eri isät. Nykyistä yritystä kun oli muutama kierto yritetty niin hieman ihmetytti ettei vielä ole tärpänny, mutta jos "luoja ei suo" meille enään luomuna kolmatta lasta niin sitten saa olla. Olen kuitenkin ikionnellinen kahdesta terveestä lapsesta <3
 
Hysteroskopia
Eli kohduntähystys on eri asia kuin laparoskopia. Itselle tehtiin molemmat operaatiot samalla nukutuksella. Saikkua tuli vaivaset 3päivää vaikka olen fyysisessä työssä (jouduinkin hakemaan muutaman päivän omalääkäriltä lisää). Laparoskopia haavat oli pitkään kipeät mutta tuosta kohduntähystyksestä en tuntenut mitään jälkikäteen. Tosin itsella taustalla lapsettomuushoitoja ja vertailukohtana esim punktio, jossa kyllä tietää jälkikäteen käyneensä :/ Niin ja päiväkirurgisena toimenpiteenä tehtiin eli aamulla menin ja muutaman tunnin päästä pääsin jo kotiin. Ja kyllä myoomilla/polyypeilla voi olla vaikutusta raskautumiseen
 

Yhteistyössä