T
tiedonhaluinen
Vieras
Olen 48 -vuotias eikä minulla ole vielä vaihdevuosia. Olen synnyttänyt neljä vuotta sitten ainokaiseni. Aikaisemmin kohtu on ollut aina taaksepäin kallistunut ja nyt on todettu kohdun laskeuma, työterveyslääkäri piti asiaa virtsarakon laskeumana, mutta Kättärillä selvisi totuus. Olin järkyttynyt koska ainoa asiaa auttava olisi kohdun poisto. Lääkärin mukaan siitä ei olisi käytännössä haittaa eikä se aikaistaisi vaihdevuosia.
Työtoverini sitten kertoi, että hänelle gynegologi oli sanonut, että ei toimenpide ei ole hyvä niille, joiden vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet ja alle 50 -vuotiaille. Onko siitä seurauksena hormonihoidon aloittaminen, joka jatkuisi liian pitkään, painon nousu tms. Toivon etupäässä tietoa. Kenellä on omaa kokemusta tai tietoa muiden kautta. Ongelma ei suuresti vaivaa tällä hetkellä ruumistani.
Työtoverini sitten kertoi, että hänelle gynegologi oli sanonut, että ei toimenpide ei ole hyvä niille, joiden vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet ja alle 50 -vuotiaille. Onko siitä seurauksena hormonihoidon aloittaminen, joka jatkuisi liian pitkään, painon nousu tms. Toivon etupäässä tietoa. Kenellä on omaa kokemusta tai tietoa muiden kautta. Ongelma ei suuresti vaivaa tällä hetkellä ruumistani.