Sofia
Kertokaa kokemuksianne. Vielä ei ole varmistunut, mutta voi olla , että minulta joudutaan poistamaan kohtu. Olin laparoskopiassa v. -99 ja silloin löydettiin endomerioosia virtsarakon päältä ja ymmärrettävistä syistä sitä ei voitu poistaa. Nyt viimeisen vuoden aikana kivut alavatsassa ovat lisääntyneet ja eilen olin tutkimuksissa. Lääkäri epäili, että endometrioosia olisi levinnyt kohdun takaosaan koska tutkimus oli melko tuskallinen ja kohtua painettaessa teki kipeetä (yhdyntä ei satu). Lääkäri väläytteli mahdollisuutta, että kohtu jouduttaisiin poistamaan. Nyt minulle iski paniikki!!! Mitä siitä seuraa? Olen seksuaalisesti erittäin aktiivinen. En ole naimisissa, mutta seurustelen ihanan miehen kanssa, joten seksielämäni on erittäin aktiivista. Haluaisin nauttia edelleen seksistä ""täysin rinnoin"". Mitä muuta elimistössäni muuttuu jos kohtu poistetaan? Eilen näin tv:sta Neloselta dokumentin, jossa nainen kertoi kohdun poiston jälkeen muuttuneensa haluttomaksi, kuivaksi...en katsonut ohjelmaa loppuun, joten en tiedä miten hänen kävi. Mielessäni kävi jo kieltäytyä koko operaatiosta ja kärsiä mieluummin kivut kuin muuttua frigidiksi. Kertokaa naiset kokemuksianne!!! Kaipaan todella kuulla mielipiteitänne. Kiitos!