Kohdun limakalvon tuhoaminen

Onko kokemuksia kyseisestä asiasta?

Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot näihin todella kivuliaisiin menkkoihin. Gynekologikin vaan levittelee käsiään ja tunkee kipulääkereseptejä kouraan. Vedän tällä hetkellä 1000mg metamitsolia, 1000mg naprokseenia ja 10mg pitofenonia pari kertaa päivässä eikä auta juuri ollenkaan kipuihin.

Normaalit asiat eivät meinaa onnistua, töissä on hankalaa käydä jne. Ehdotin jo epätoivoisena gynekologille kohdunpoistoa, muttei edes suostunut harkitsemaan asiaa. :(

Suhtautuvatkohan tuohon limakalvon poistoon sitten paremmin?
 
"vieras"
Mulla autto terolutit. Mutta mun vaiva ei ollu varsinaisesti paksut limakalvot vaan liian harvoin tulevat menkat. Ite jouduin kerran kaavintaan sen takia kun niin paksut limakalvot ja runsaat menkat kestäny n 20 päivää.
Mulla on muistikuva että joku lääkäri tuosta sano että lääkkeillä kokeillaan ensin ja sitte kaavintaan. Mutta en siis tiedä miten jos tuo sit toistuu.
Harvinaisen onnettomalle kuulostaa tuo sun gynekologi. Oletko kokeillut googlata tuon sun vaivan? Jos jotain selviäis sillä.
 
"vieras"
Tässä jotain mitä löysin

Kipujen ollessa voimakkaita suositellaan tulehduskipulääkkeitä (naprokseenia, ibuprofeenia, mefenaamihappoa tai aspiriinia). Hoito on aloitettava heti, kun ensioireet alkavat ja sitä jatketaan kipujen kestoajan, 1–3 päivää. Mikäli tulehduskipulääkkeet eivät auta tai niistä on sivuvaikutuksia, voidaan käyttää yhdistelmäehkäisytabletteja, erityisesti ehkäisyä tarvittaessa. Yhdistelmävalmisteet (yhdistelmäpillerit, ehkäisyrengas, ehkäisylaastari) estävät ovulaation ja ohentavat kohdun limakalvoa ja vähentävät sen prostaglandiinituotantoa. Minipillereistä ei ole apua. Kohdunsisäinen ehkäisin (paitsi hormonikierukka) pahentaa tilannetta.
 

Yhteistyössä