kohdun laskeuma ja raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta kohdunlaskeumasta raskauden aikana? Minulla epäilys Tästä raskausviikkoja14+1. Neuvolassa tänään katsottiin ja huomenna gynekologille aika. Alapäästä pullottaa jotain ja tänään tuli jonkin verran vuotoa paperiin pyyhkiessä. Ilmeisesti vuoto ei tule kohdun suulta vaan tuo pullottaa osa on hankautunut ja vuotaa. Pelottava tilanne. Kenelläkään käynyt näin?

Nyt raskaanako sulla tuo vasta huomattiin? Kokemusta juuri tuosta ei ole, mutta sinne päin. Multa leikattiin reilu kk sitten peräsuolen laskeuma, sain sen 3.lapsen (9kk tällä hetkellä) synnytyksestä. Laskeumiinhan voi käyttää laskeumarengasta (en tiedä, voiko raskaana). Kysy gyneltä. Itse en enää voi synnyttää, mutta missään tilanteessa en synnyttäisi laskeuman kanssa alakautta.. tässä mietteitä. Kaikkea hyvää! <3

Näin jälkikäteen miettien Luulen että laskeuma on ollut lievempänä jo aiemmin,luultavasti oisko tullu esikoisen (nyt 7v) syntymän jälkeen. Mutta se ei ole haitannut millään lailla. Nytkään en olisi luultavasti tuota huomannut seurailla ellei olisi ollut tuota lievää vuotoa. Täytyy huomenna kysyä tuosta laskeumarenkaasta. Kiitos <3 AP

Nyt raskaanako sulla tuo vasta huomattiin? Kokemusta juuri tuosta ei ole, mutta sinne päin. Multa leikattiin reilu kk sitten peräsuolen laskeuma, sain sen 3.lapsen (9kk tällä hetkellä) synnytyksestä. Laskeumiinhan voi käyttää laskeumarengasta (en tiedä, voiko raskaana). Kysy gyneltä. Itse en enää voi synnyttää, mutta missään tilanteessa en synnyttäisi laskeuman kanssa alakautta.. tässä mietteitä. Kaikkea hyvää! <3

Mulle sanottiin rektoseelearviossa, että kyllä voi vielä raskautua, mutta he sitten toivovat seuraavan lapsen syntyvän sektiolla.

Kohdunlaskeuma, kaveri joutui käyttää kestokatetria koko raskauden ajan kun laskeuma tukki virtsatiet.

Mulle sanottiin rektoseelearviossa, että kyllä voi vielä raskautua, mutta he sitten toivovat seuraavan lapsen syntyvän sektiolla.

Kohdunlaskeuma, kaveri joutui käyttää kestokatetria koko raskauden ajan kun laskeuma tukki virtsatiet.

Niin varmasti voi, mutta itse en kyllä laskeumaleikattuna hankkiudu raskaaksi, koska on pelkkä raskaus altistaa laskeumille, kun kudokset yms löystyy. Ei kiitos mulle enää ikinä!

Eilisen illan ja tämän aamupäivän Olin pääosin levossa ja nyt sitten kun terveyskeskus lääkäri katsoi niin kohtu oli ylhäällä ja napukka joka eilen pullistui emättimensuulla oli noussut ylös. Näytteitä otettiin ja jokin tulehdus oli,5vrk zidoval kuuri tuli. Ensi viikolla on aika gynekologille ja katsotaan tilanne,tarvitaanko laskeumarengasta. Yleensä iltaa kohden tuo pullistuma on suurentunut,nyt sitä ei juuri näy. Toki levänny suurimmaksi osaksi. Siitä vaikea kun makuulta se aina vetäytyy niin tutkimustilanteessa ei näy pullistuma pahimmillaan.

Eilisen illan ja tämän aamupäivän Olin pääosin levossa ja nyt sitten kun terveyskeskus lääkäri katsoi niin kohtu oli ylhäällä ja napukka joka eilen pullistui emättimensuulla oli noussut ylös. Näytteitä otettiin ja jokin tulehdus oli,5vrk zidoval kuuri tuli. Ensi viikolla on aika gynekologille ja katsotaan tilanne,tarvitaanko laskeumarengasta. Yleensä iltaa kohden tuo pullistuma on suurentunut,nyt sitä ei juuri näy. Toki levänny suurimmaksi osaksi. Siitä vaikea kun makuulta se aina vetäytyy niin tutkimustilanteessa ei näy pullistuma pahimmillaan.

Gynet kun on kaiken nähneet, niin mäpä tein niin, että nappasin pullistumasta kuvan ja näytin sitten sen. Mulla kun oli samantyyppisesti, että tutkimustilanteessa laskeuma ei niin näkynyt. Meinaatko alakautta synnyttää?

No täytyypä yrittää napata kuva jos se vielä äityy pullistumaan, kiitos vinkistä tuota synnytystä en ole vielä edes miettinyt,vielä niin säikähtäneenä Tästä tilanteesta että pelottaa miten raskaus etenee..

Yhteistyössä