Luulen että olen raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
2 viikkoa sitten rinnat kipeytyi niin hirveesti että ei oikein voi rintsikoita pitää on niin turvonneet jota ei ole koskaan näin tapahtunut vaikka mensujen aikaan vähän turvoavat mutta nyt ovat sen verran turvonneet ettei mee liivitkään enään päälle,rinnat painaa niin kuin olisi betonia laitettu sisään&vuotaa kummastakin vähän vaalean valkoista eritettä.
Tietääkseni en ole raskaana vaikka minulla on ollut viime aikoina epäsäännölliset mensut vaikka ovat ajallaan tulleet kellon tarkkuudella ja nyt kestänyt vähäistä vuotoa 2pv tai 3 pvn ajan ja nytkin yhtäkkiä tänään päivällä säikähdin et verta tulee,mut kirkasta nestettä siis valkovuotoa ja sen jälkeen tuli taas iltapäivällä kirkasta nestettä jossa oli todella vähän verta joka ei enään näyttänyt kuukautis vereltäkään sit se pieni vuoto on loppunut siihen.
Massu mulla on kasvanut aika paljon viime viikon jälkeen huomasin että kun housut puristaa kummasti vaikka olen kuntosalilla käynyt ja salin jälkeen en pystynyt kunnolla liikkuun kävi kohdun kohdille kipeää ennen ei oo tapahtunut tätä.Siivoilin eilen ja kumartelin niin en oikein pystynyt selkää suoristaan kun sattui mahaan ja sit se jonkin ajan päästä hävisi.
Näyttäs että olisin rv 14-17 raskaana joka voi olla ehkä tottakin?!

Mietin missä vaiheessa lapsi on kerennet saada alkunsa vaikka olen harrastanut ilman ehkäsyä seksiä,jos se nyt ois rv14-17 vaiheessa tai enempikin?Esikoinen ois en kyllä yhtään tiedä näistä jutuista mitään.

Viikko 21
Lapsi:

Pää kasvaa

Lapsen pään halkaisija on 3 millimetriä suurempi kuin edellisellä viikolla. Hiukset kasvavat, ja silmäripsetkin ovat jo olemassa!

Suolisto on kehittynyt, joten lapsi pystyy imemään ravintoa lapsivedestä, jota hän myös juo. Lapsi saa ravintoa pääasiassa istukan kautta. Osa ravinnosta kulkee kuitenkin suoliston kautta paksusuolen keskimmäiseen osaan. Lapsen ensimmäiset ulosteet, jota sanotaan lapsenpihkaksi, keräytyy jo suolistoon. Lapsenpihka on vihertävän mustaa tai vaalean ruskeaa ainetta, joka tulee lapsen suolistosta joko ennen synnytystä, synnytyksen aikana tai sen jälkeen.

Lapsi on saavuttanut jo melkein puolet syntymäpituudestaan, mutta painaa vain 10 prosenttia syntymäpainostaan.
Äiti:

Hieman turvotusta kaikkialla

Tähän viikkoon mennessä vyötärösi on varmasti kadonnut. Nyt olisi hankalaa salailla raskautta. Suurin painonnousu ajoittuu luultavasti seuraaville viikoille. Vaikka kehosi kaipaakin lisää ravintoa, yritä välttää vastustamattomia herkkuja, kuten suklaata, perunalastuja, kakkuja ja jäätelöä.

Maitorauhaset ovat kehittyneet tasaisesti raskauden alusta lähtien, ja rinnoistasi saattaa jo valua hieman nestettä. Se saattaa tuntua hieman oudolta.
Pohkeiden alaosassa ja jaloissa voi tuntua turvotusta, erityisesti illalla. Kaikista raskaana olevista naisista 75 prosenttia kärsii turvonneista sormista, nilkoista ja jaloista. Kannattaa käyttää tukisukkia. Tukisukista on todella apua, ja ne myös ennaltaehkäisevät suonikohjuja.

Voi uusavuttomuus! Niin, missään nimessähän ei kannata tehä testiä, vaan arvuutella täällä, jossa joka toinen sanoo, että et ole ja joka toinen ilmoittaa kärsineensä samoista oireista raskausakanaan... :headwall: