Kohdun kaula pehmentynyt ja maha laskeutunut hieman, montako viikkoa synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarabi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sarabi

Jäsen
10.03.2006
203
0
16
Minkälaisia kokemuksia teillä on tällasesta tilanteesta. Mulla on viikkoja vasta 30+4 ja pelkään että syntyy liian aikaisin. Paineen tunne alhaalla on välillä tosi inhottava, olen käynyt lääkärissä ihan vasta ja lääkäri totesi paikkojen jo pehmenneen. Toivon että pääsisin ainakin viikolle 35+ ettei synny kovin pienenä.
Kiitän vastauksista! :flower:

Ei tarkoita vielä että vauva olisi syntymässä mutta ainakin ystäväni sai sairaslomaa ja käskyt levätä mahdollisimman paljon kun oli aivan samat oireet. Viikoille 37 asti oli todella rauhallisesti ja ei juurikaan tehnyt muuta kuin lepäsi.

Mulla oli rv 28+1 kohdunkaula lyhentynyt 2cm:iin 3,5cm:stä ja paaaljon supistuksia ollut jo monen monta viikkoa, sekä paineen tunnetta alhaalla. Rauhallisesti käskettiin ottamaan, mutta ei edes kielletty mitään erityisesti. Varmasti saikulla olisin ollut jo monet viikot jos töissä olisin ollut, mutta opiskelujen kanssa sain itse päättää mitä pystyn tekemään ja ihan hyvin pystyinkin luennoilla istumaan.

Nyt rv 37+5 ja edelleen kasassa :) Pari viikkoa sitten lääkärissä kaulaa oli jäljellä 1cm ja kohdunsuu pehmeä ja alkanut aueta. Silti voi hyvin olla että menee yliaikaiseksi. Esikoinen tulossa.

Rauhallisesti kun otat ja yrität lepäillä mahd paljon eikä turhia repimisiä, niin eiköhän masukki pysy kyydissä vielä jokusen viikon. Heti vaan yhteyttä äippäpolille jos tuntuu omituiselta tai huolestuttaa supparit tai mikä ikinä.

Mulla esikoisesta sama tilanne 25 viikolla ja syntyikin 35 viikolla, vaikka koitin olla tosi rauhassa. Nyt kakkoselta paikat alkoi pehmentyä samoilla viikoilla ja olin auki 35 viikolla 3 cm. Onneksi vauva pysyi matkassa 38 viikolle asti. Ihan eri aloittaa täysiaikaisen kanssa ,vaikka kolme viikkoa oli vain eroa.

Joten kannattaa ottaa tosi hissukseen. Ihan kaikki liikut minimiin tai voinnin mukaan. Paljon ihan vuodelepoa ,jos voit. Kakkosen kohdalla mun vanhemmat oli paljon esikoisen kanssa ,jotta pystyin päivällä lepäämään ,kun mies töissä. En siivonnut ja kävelin hissukseen. Kävelin kyllä melko paljon ,jotta ei ihan jumiin mene ,mutta hiljaa. Tämä auttoi ja kakkonen pysyi matkassa. Jaksuja lepäilyyn.

Mulla oli viimosessa lääkärintarkastuksessa rv35 kohdun suu sormelle auki, kanavaa 1cm ja pehmeä. Lääkäri meinas, että ei mene laskettuun aikaan vaan tulee aiemmin. No, viikon se kuitenki yli meni.

Yhteistyössä