Koetteko te muut köyhät myös, että rahattomuus vaikuttaa rajoittavasti sosiaaliseen elämäänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjätasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjätasku

Vieras
Juu juu, kirjastot ovat ilmaisia ja aina voi mennä jonkun luo kahville :D Oikeasti, olisi kuitenkin kiva käydä leffassa tai baarissa kavereiden kanssa murehtimatta sitä, että jos nyt ostan tämän siiderin niin onko mulla enää sitten bussirahaa (taksiin kun ei ainakaan ole), olisi kiva lähteä mukaan yhteisille lomareissuille, olisi kiva viedä perheystävien kanssa lapset vaikka huvipuistoon, käydä syömässä ja shoppailemassa sisarusten kanssa jne jne...

ei vaikuta.
olen niin kauan elänyt köyhänä,että jos yhtäkkiä rikastuisin,luulen että eläisin kuitenkin samanlaista elämää...ostaisin aleruokia ja kiertäisin kirppikset,roskikset sun muut...

En ole kokenut. Tietysti jotain seuraelämänmuotoja rahattomuus on karsinut (yhteiset etelänlomat esim. sisarusten perheiden kanssa), mutta tiedätkö, joitakin muita uusia se on myös tuonut mukanaan.

Yhteiset kokkausillat ystäväpiirin varojen sallimissa puitteissa, ystäväperheiden lasten kesäleiriperinne takapihallamme... Niitä ei olisi tulut ehkä kokeiltua, jos mentäis vaikka automaattisesti hilivompulamaahan tai ravintolaan.

koin ja sen vuoksi vaihdoin kotihoidontuen ja vapaaehtoisen köyhyyden osa-aikaiseen työhön. Mä en pysty siihen penninvenytykseen. Koskaan ei päässyt mihinkään ja jos pääsi esim ystävien ja lasten kanssa kaupungille, niin mitään ei voinut ostaa, ei voinut lounastaa yms. Ei kiitos!

Yhteistyössä