Koetko eläväsi vanhoja hyviä aikoja... sillä tätäkin aikaa muistellaan joskus "vanhoina hyvinä aikoina"

Mun mielestä hyvät ajat loppuivat koronaan. Ei niin että korona mua edelleenkään sairautena pelottaisi, mutta sen jälkeen mikään ei ole ollut ennallaan.
Tai on olo "kaikkea voi sattua maailmalla".

Ja ehkä mulla on tässä ripaus apokalyptiikkaa takana. ;)
 
vierailija
Katsoin tämän jakson muutama päivä sitten.
En tietenkään silloin osannut analysoida tarkasti tuota ajanjaksoa elämässäni.
Viihdyn parhaiten tässä ajassa., ja ehkä se näkyy kirjoituksissani.
Kaikkea hakemaani tuosta ajanjaksosta ei löydy netistä, ja se on vain hyvä asia.
Päiväkirjani tuolta ajalta olen hävittänyt.
 
vierailija
Koen eläväni vanhoja hyvin aikoja silloin kun olen joko metsätilalla tai kesämökillä. Rehellinen tekeminen remontointi, sienestys, marjastus, metsätyöt, maatyöt... koen eläväni täysipainoisesti ja silloin mitkään turhat asiat eivät stressaa.
Ehkä oma "hyvä aika" oli 1980 luvulla ja toinen vuosituhannen vaihteen molemmin puolin ja syy lienee aktiivinen elämä (ruuhkavuodet) ja hyvä terveys sekä kunto.
 
vierailija
Elämme viimeisiä aikoja suomalaisessa Suomessa ja hyvinvoinvointivaltiossa.
30-luvulla kaikki tulee olemaan toisin.
Hyvinvointivaltio oli ja meni. 40-, 50-, 60- ja ehkä vielä 70- luvuilla syntyneille "peruuttaminen" ei ole hankalaa koska ovat tai olemme eläneet vaatimatonta elämää ilman suurempia wau-ilmiöitä. Nuoremmalle kultalusikka-digiaika-kivaa,kivaa ihmisille paluu jonnekin pimeään menneisyyteen on kauhistuttavaa ja varmaan pelottavaakin koska se vaatii taitoja ja kykyä selviytyä enemmän itsenäisesti ilman suurempia tukia.
 
vierailija
Hyvinvointivaltio oli ja meni. 40-, 50-, 60- ja ehkä vielä 70- luvuilla syntyneille "peruuttaminen" ei ole hankalaa koska ovat tai olemme eläneet vaatimatonta elämää ilman suurempia wau-ilmiöitä. Nuoremmalle kultalusikka-digiaika-kivaa,kivaa ihmisille paluu jonnekin pimeään menneisyyteen on kauhistuttavaa ja varmaan pelottavaakin koska se vaatii taitoja ja kykyä selviytyä enemmän itsenäisesti ilman suurempia tukia.
Veit sanat suusta.
 
vierailija
Hyvinvointivaltio oli ja meni. 40-, 50-, 60- ja ehkä vielä 70- luvuilla syntyneille "peruuttaminen" ei ole hankalaa koska ovat tai olemme eläneet vaatimatonta elämää ilman suurempia wau-ilmiöitä. Nuoremmalle kultalusikka-digiaika-kivaa,kivaa ihmisille paluu jonnekin pimeään menneisyyteen on kauhistuttavaa ja varmaan pelottavaakin koska se vaatii taitoja ja kykyä selviytyä enemmän itsenäisesti ilman suurempia tukia.
Katopa elokuva "Uusi ihminen"
 
vierailija
Ei muistella. Vanhemmat ihmiset muistelevat Vanhoja Hyviä Aikoja lähinnä koska sukulaisia oli enemmän elossa ja työpaikkoja oli runsaammin. Sen lisäksi tiettyjä hyviä juttuja on jäänyt pois mutta kokonaisuudessa ei voi sanoa että maailma on mennyt huonompaan suuntaan.
 
vierailija
Ei kukaan muista enää mitään tästä ajasta
Monta asiaa palautui mieleeni Kun Suomi muuttui-jaksosta.
1970-luvulla palvottiin Anne Pohtamoa. Olin 1990-luvulla kirkon tilaisuudessa, jossa hän oli puhumassa. Tavallinen nainen muiden joukossa arkipäiväisine puheineen.
Suomi on paljon muuttunut parempaan suuntaan niistä ajoista.
Tänään Yle aamun mukaan olemme hyvään suuntaan menossa.
Varsinkin Joensuussa ollaan vireitä ja tulevaisuuteen valoisasti katsovia.
 
vierailija
Ei muistella. Vanhemmat ihmiset muistelevat Vanhoja Hyviä Aikoja lähinnä koska sukulaisia oli enemmän elossa ja työpaikkoja oli runsaammin. Sen lisäksi tiettyjä hyviä juttuja on jäänyt pois mutta kokonaisuudessa ei voi sanoa että maailma on mennyt huonompaan suuntaan.
Suomi on mennyt huonompaan suuntaan. Elämme Suomena lopun aikoja.
 
vierailija
Ei muistella. Vanhemmat ihmiset muistelevat Vanhoja Hyviä Aikoja lähinnä koska sukulaisia oli enemmän elossa ja työpaikkoja oli runsaammin. Sen lisäksi tiettyjä hyviä juttuja on jäänyt pois mutta kokonaisuudessa ei voi sanoa että maailma on mennyt huonompaan suuntaan.
Olen samaa mieltä. Tämä palsta elää elämäänsä kuten monen muunkin maan sairas somekuplaharhaisuus. Ihanaa, että sataa vettä, ja syksy vihdoin saapui.
 
vierailija
Ei muistella. Vanhemmat ihmiset muistelevat Vanhoja Hyviä Aikoja lähinnä koska sukulaisia oli enemmän elossa ja työpaikkoja oli runsaammin. Sen lisäksi tiettyjä hyviä juttuja on jäänyt pois mutta kokonaisuudessa ei voi sanoa että maailma on mennyt huonompaan suuntaan.
Nämä vanhemmat ihmiset ovat eläneet suomen nousukauden ja elämä oli hyvää niin kauan kun sitä kesti. Kaikilla asioilla on tapana heiluriliikkeen tavoin saavuttaa lakipisteensä ja lähteä sitten palaamaan takaisinpäin kohti toista lakipistettä. Niin on käynyt myös hyvinvointisuomessa mutta se on täysin loogista koska mikään ei kasva määräänsä enempää ja kun lakipiste on saavutettu alkaa lasku.
 
vierailija
Nämä vanhemmat ihmiset ovat eläneet suomen nousukauden ja elämä oli hyvää niin kauan kun sitä kesti. Kaikilla asioilla on tapana heiluriliikkeen tavoin saavuttaa lakipisteensä ja lähteä sitten palaamaan takaisinpäin kohti toista lakipistettä. Niin on käynyt myös hyvinvointisuomessa mutta se on täysin loogista koska mikään ei kasva määräänsä enempää ja kun lakipiste on saavutettu alkaa lasku.
Niillä oli niin korkea inflaatio, että aika söi sen lainan, mitä oli ottanut
 

Yhteistyössä