Koeajalla irtisanoutuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan purkanut työsopimuksen koeajalla ja miksi? mitä siitä seurasi? varmaankaan kassasta ei saa mitään, jos kävisi niin ettei uutta työpaikkaa löydy.

Minulla sopimus vuoden loppuun, nyt vielä koeaikaa jäljellä. Tekisi niin mieli jättää tuo paikka nyt. Olen ollut siellä yhteensa pari vuotta, määräaikaisilla sopimuksilla. Kesällä päätin etten enään ota sieltä työtä vastaan, mutta tyhmänä tunnollisena otin sitten taas....

Mikä on sellainen koeaika mikä kestää monta vuotta!!!??? Koeaika voidaan antaa vain kerran, max 4kk. Sinä aikana kumpi vaan voi sanoa sopimuksen irti ja seuraavana päivänä ei tarvi enään mennä. Nyt puhut varmaan siis määräaikaisesta? Sanot vaan itses irti.

[QUOTE="vieras";24656093]Koska sopimukset on olleet jatkuvasti määräaikaisia. Eli 3 kk, katki. 6 kk, katki. 5kk, katki. jne. välissä on loma-ajat ollut työttömänä.[/QUOTE]

Ei taida olla ihan laillista laittaa uutta koeaikaa jos määräaikaisuudet seuraavat toisiaan.

[QUOTE="vieras";24656093]Koska sopimukset on olleet jatkuvasti määräaikaisia. Eli 3 kk, katki. 6 kk, katki. 5kk, katki. jne. välissä on loma-ajat ollut työttömänä.[/QUOTE]

Sulla on ollut koeaika VAIN ensimmäisellä kerralla. Joka kerta ei tule koeaikaa.

[QUOTE="vieras";24656147]Välissä on voinut olla 1-2 kk työttömyyttä, tai töitä toisessa yksikössä. Kaupunki on minun työnantajani.[/QUOTE]

Mistä päättelet että sulla olis koeaika??? Lukeeko se sun uusimmassa sopimuksessa? Toisaalta eihän sillä ole väliä niin kauan kun eivät sen varjolla pistä sua pihalle. Sinuna olisin loppuun asti, muuten tulee karenssit ym eikä vuoden loppuun ole kun pari kk.

[QUOTE="Lola";24656178]Mistä päättelet että sulla olis koeaika??? Lukeeko se sun uusimmassa sopimuksessa? Toisaalta eihän sillä ole väliä niin kauan kun eivät sen varjolla pistä sua pihalle. Sinuna olisin loppuun asti, muuten tulee karenssit ym eikä vuoden loppuun ole kun pari kk.[/QUOTE]

Se lukee mun sopparissa. Niin, tod.näk. uusia töitä saa, mutta tietysti voisin olla vuoden loppuun, jonka jälkeen voin rauhassa vähän aikaa etsiä oikeasti parempaa paikkaa ilman karensseja.

[QUOTE="vieras";24656232]Se lukee mun sopparissa. Niin, tod.näk. uusia töitä saa, mutta tietysti voisin olla vuoden loppuun, jonka jälkeen voin rauhassa vähän aikaa etsiä oikeasti parempaa paikkaa ilman karensseja.[/QUOTE]

Rupea nyt vaan heti katsomaan uusia töitä, voit irtisanoa itses milloin vain, sun täytyy korvata työnantajalle max pakolliset lehti-ilmoitukset kun hakevat uutta sun tilalle.

Ole nyt vaan vuoden loppun ja etsi sillä aikaa uusi duuni.

Siis siinä välissä kun sun oletettu koeaika on päättynyt, mutta sopimusta on vielä jäljellä, ET VOI irtisanoa itseäsi, määräaikaisuus sitoo myös sinua.

[QUOTE="vieras";24656379]Ole nyt vaan vuoden loppun ja etsi sillä aikaa uusi duuni.

Siis siinä välissä kun sun oletettu koeaika on päättynyt, mutta sopimusta on vielä jäljellä, ET VOI irtisanoa itseäsi, määräaikaisuus sitoo myös sinua.[/QUOTE]

Oon samaa mieltä, ole vaan loppuun asti siellä paikassa. Mut määräaikaisuus ei koske samalla tavalla työntekijää. Olen ollut työntekijänä oikeudessa kun irtisanoin itseni määräaikaisen työsuhteen aikana, työnantaja hävisi.

Yhteistyössä