koeaikana työsopimuksen purku...??

tällänen tyhmääkin tyhmempi kysymys kuin että,miten(ttäi onko sillä väliä)täytyisi suorittaa itse itsensä irtisanominen kun on vielä koeajalla?siis lähinnä täytyykö joku kirjallinen paperi toimitta mis ko.asia tulee ilmi,tekstiviestilä,puhelimitse vai onko väliä kun ei kysessä vak.työsuhde.....eipä oo koska tälläsil joutunu vaan päätänsä "vaivaamaan"..:)
 
en minä ainakaan tekstarilla itseäni irtisanoisi tai odottaisi kenenkään irtisanoutuvan jos itse olisin työnantaja. Kännykkä kun ei ole koko elämäni eikä tule joka viiden minuutin välein sitä tuijoteltua. riippuu toki sanoutuuko ap irti heti huomisesta tai vasta viikon kuluttua. Mutta yleensä se irtisanominen tai sanoutuminen astuu voimaan ilman mitään irtisanomisaikoja, ainakin kerran oli kun itse olin irtisanojana niin työntekijä teki vain sen päivän ja lähti sitten.
mutta soita hyvä ihminen niin asia hoituu nopeimmin tai sano se työnantajalle kasvotusten.
 
mievaan
Työnantajalla on varmaan ihan paperi sitä varten, joka sinun pitää käydä allerkijoittamassa. Kannattaa ensin soittaa sille työnantajalle tai esimiehelle ja sit mennä käymään...siitähän tulee sitten karenssia työkkärissä (ellei ole toista duunia) ja pitää tehdä sinne selvitys, miksi irtisanoutui. Pelkkä koeajalla työsuhteen purkaminen ei riitä syyksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mievaan:
Työnantajalla on varmaan ihan paperi sitä varten, joka sinun pitää käydä allerkijoittamassa. Kannattaa ensin soittaa sille työnantajalle tai esimiehelle ja sit mennä käymään...siitähän tulee sitten karenssia työkkärissä (ellei ole toista duunia) ja pitää tehdä sinne selvitys, miksi irtisanoutui. Pelkkä koeajalla työsuhteen purkaminen ei riitä syyksi.
JA pitää olla todella hyvät syyt ettei sais karenssia.
Mä purin sopparini TESsin jatkuvan rikkomisen takia mutta ei riittänyt syyksi.
 
mievaan
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja mievaan:
Työnantajalla on varmaan ihan paperi sitä varten, joka sinun pitää käydä allerkijoittamassa. Kannattaa ensin soittaa sille työnantajalle tai esimiehelle ja sit mennä käymään...siitähän tulee sitten karenssia työkkärissä (ellei ole toista duunia) ja pitää tehdä sinne selvitys, miksi irtisanoutui. Pelkkä koeajalla työsuhteen purkaminen ei riitä syyksi.
JA pitää olla todella hyvät syyt ettei sais karenssia.
Mä purin sopparini TESsin jatkuvan rikkomisen takia mutta ei riittänyt syyksi.

Totta - hyvä kun mainitsit.

Miulle kävi niin, et työnantaja purki sopparin koeaikana ja väännettiin oikein urakalla liiton lakimiehen kanssa, että saan sellaisen selvityksen työkkäriin, ettei tule karenssia.
 

Yhteistyössä