kodinhoito

  • Viestiketjun aloittaja h-hilla
  • Ensimmäinen viesti
katkerana lueskelin muiden kotionnea..meillä mies on töissä kaukana ja kaikesta kannan vastuun yksin vaikka naimisissa olenkin.välillä seinät kaatuvat päälle ja hermot pettävät.olen nähkääs sairaslomalla ja siksi kotona.päivisin jatkuva natina ja kitinä.komennat yhtä ja pääset lauseen loppuun niin taas on komennettava toista.olen kuin yksinhuoltaja vastoin omaa tahtoani.meni ehkä ohi aiheen mutta kummasti helpottaa kun purkaa höyryjä. ;)
 
Mies on työttömänä kotona ja tekee pääsääntöisesti nyt kotityöt, paitsi pyykkäyksen. Lapsenhoito on kokonaan vastuullani samoin raha-asiat, koska olen perheen elättäjä tällä hetkellä. Sosiaalisten kontaktien luominen ja ylläpitäminen on yhteistä. :hug:
 
Rouva tekee suurimman osan kotitöistä ja minä käyn töissä. :)
Pojan n.6kk hoito jää suurimmaksi osaksi rouvalle, toki itsekin yritän osallistua sen mitä töiden jälkeen aikaa jää.. Yhdessä siivotaan viikkosiivous, mutta rouva yleensä pyykkää, hoitaa tiskit ja siivoaa välillä. Ruoanlaitosta rouva hoitaa ehkä 2:3.
Niin hyvin menee että ei tartte juurikaan tapella siitä mitä kumpikin tekee. :D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2005 klo 18:48 snappi kirjoitti:
katkerana lueskelin muiden kotionnea..meillä mies on töissä kaukana ja kaikesta kannan vastuun yksin vaikka naimisissa olenkin.välillä seinät kaatuvat päälle ja hermot pettävät.olen nähkääs sairaslomalla ja siksi kotona.päivisin jatkuva natina ja kitinä.komennat yhtä ja pääset lauseen loppuun niin taas on komennettava toista.olen kuin yksinhuoltaja vastoin omaa tahtoani.meni ehkä ohi aiheen mutta kummasti helpottaa kun purkaa höyryjä. ;)
Meillä on sama tilanne... Mies viikot reissussa ja ite hoitelen kodin ja lapset (2,5v ja 8kk). Viikonloppuna mies jonkin verran osallistuu kotitöihin, mutta suurin osa ajasta menee omiin töihin, harrastuksiin ja asioiden hoitamiseen.
 
noko
Mies käy töissä ja kodinhoito on tällä hetkellä mun työtäni. Kaupassa käydään kyllä useimmiten yhdessä ja sillontällön mieskin tekee jotain hommia. Mm. tyhjentää roskikset ja kiikuttaa ne ulos. Kissojen ruokiminen on myös miehen vastuulla.
 
Mä haluan siivota kaikki yksin.Mies käy töissä ja kyllä auttais mutta oon sanonu että voi laittaa pyykkejä kuivumaan,tyjätä astianpesukonetta,tampata matot ja pestä matot.Ne se meillä tekee ja auttaa lakanoiden viahdossa.Mä teen joka viikko itse perusteellisen viikko siivouksen eli pyyhin pölyt,imuroin,pesen lattiat,vaihdan lakanat ja matot mies tamppaa kerran kolmessa kuukaudessa.Jammatot pesee 2 kertaa vuodessa.
 
samase
mies käy kaupas jos sopii parhaiten meidän kuvioihin ja tänään siivottiin yhdes kun ollaan lomalla ja oli tosi sekasta.Matot pesee mies.huoltaa autot.ikkunoiden pesut.nurmikon ajosta mä tykkään kun hyvää hyöty liikuntaa.puut kannan minä ja pesen pyykit.Vaatehuolto siis mun kontolla.ruuanlaitto myös pääasiassa.lapset hoidetaan yhdessä.ja varnaan syksyllä mies hoitaa enemmänkin kun mulla vuorotyö.Lumityöt tekee se joka lähtee aikaisemmin töihin.mitäs muuta raha-asiat ja kalenterin täytön hoidan minä. ;)
 

Yhteistyössä