Kodinhoidontuki/ hoitoraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avutonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avutonko?

Vieras
Mulla loppuu äitiysloma 30.3.3011. Voinko hakea jo nyt kodinhoidontukea vai onko siinä joku aika milloin se kuuluu hakea?
Tätä tietoa en löytänyt mistään Kelan sivulta. Kaavakkeessa oli kohta johon piti laittaa kaikkien alle kouluikäisten lasten hoito, että miten/ missä se on järjestetty. Oikealla puolella on kohta haetaanko tästä lapsesta hoitolisää ja sitten joku toinen kohta. Eikö hoitolisä haetakkin vain siitä yhdestä, alle 3-vuotiaasta lapsesta?
Saako sisarlisän (vai mikä nyt lie) automaattisesti vai onko lomakkeessa jossain sellainen kohta?

Ikinä ei ole tarvinnut mitään etuuksia hakea, nämä on kyllä niin monimutkaisia lomakkeita!!!!

No, sisarus lisän saat jos paperista ilmenee että sulla on toinenkin alle kouluikäinen kotihoidossa. Hoitolisän saa vain yhdestä lapsesta. Ja kyllä voit hakea kotihoidontukea jo nyt.

Mulla loppuu samana päivänä äippäloma kuin sulla. Mä laitan hakemuksen tässä ihan lähipäivinä. Niin ja KOTIHOIDONTUKI :)
Meillä saa myös kuntalisää, tietyin kriteerein. Mulla tarvii olla siihen kuntalisän hakemukseen liitteenä kotihoidontuen päätös. Siksi ajattelin hake jo nyt.

[QUOTE="vieras";22934283]Taas joku helvetin typerä nauta aloittamassa ketjua, kun ei tajua mistään mitään. Täytä itse lomakkeesi, vai pitäisikö sekin jonkun muun tehdä?[/QUOTE]

Ja näin, siellä taas yksi viisas palstalainen vastaa viisaasti!
Mitä edes lukee aloityusta, jos asia ei lainkaan koske sinua/ et siitä mitään tiedä tai SINULLA EI YLEENSÄKKÄÄN OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ SANOTTAVAA?!?!

Tukea voit hakea jo nyt, jos lomakkeen täyttäminen tuntuu vaikealta niin mene suoraan Kelaan. Siellä auttavat täyttämisessä ja saat varmuuden, että kaikki tarvittavat liitteet on mukana.

Yhteistyössä