Kodinhoidontuesta! Äitiysloma loppuu ja hakemukset pitäisi viedä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan pihalla.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan pihalla.

Vieras
Siis, mulla loppuu helmikuussa äp-raha.

Pitäis viedä laput Kelalle kodinhoidontuesta, töitä ei ole odottamassa.
Siinä on kohta työttömyydestä, olenko siis sellainen? Että kotona lastaan hoitava on työtön, noin niinku virallisesti?

Pitääkö mun käydä ilmoittautumassa työkkäriin?

Mä luulin että jos jollekin käy niin ettei saa työtä, on virallisesti työtön vasta lapsen täytettyä kolme ja kodinhoidontuen loputtua?

Miksei voi olla yksinkertasempaa, ni tyhmäki ymmärtää :)
 
Ei kotihoidontuki ole pakollinen. sillä saa olla jos on varaa.

Ei ole pakko mennä työkkäriin jos haluat hoitaa lapsen edelleen kotona ja teillä on varaa.

Jos taas haluat päästä töihin, ilmoittaudut työttömksi ja lapselle kannattaa kiireesti etsiä hoitopaikkkaa, jos vaikka pääset töihin kun alat hakemuksia lähetellä.
 
Ei kotiäiti ole työtön. En minä ainakaan siihen työttömäksi itseäni merkinnyt. Ne siellä kelassa lopettaa vanhempainrahan ja myöntää kotihoidontuen jota maksetaan 3-vuotiaaksi asti. Ei tarvi ilmottautua työkkäriin jos meinaat jatkaa lapsen kotona hoitamista, jos olet lasta päivähoitoon viemässä niin sitten eri asia, siitä en tiedä. Jos et osaa täyttää niitä lappuja niin kannattaa mennä kelan tiskille ja täyttää ne siellä kelan henkilökunnan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kotihoidontuki ole pakollinen. sillä saa olla jos on varaa.

Ei ole pakko mennä työkkäriin jos haluat hoitaa lapsen edelleen kotona ja teillä on varaa.

Jos taas haluat päästä töihin, ilmoittaudut työttömksi ja lapselle kannattaa kiireesti etsiä hoitopaikkkaa, jos vaikka pääset töihin kun alat hakemuksia lähetellä.

Ei sitä hoitopaikkaa tarvi valmiiksi etsiä jos vaikka pääsee töihin kun niitä hakemuksia väsää. Kunnat on sitoutettu hoitamaan hoitopaikan kahdessa viikossa johonkin kun työpaikan saat.
 

Yhteistyössä