Kodin suurraivaus käynnissä! Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivaajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivaajatar

Vieras
Kaikki alkoi viattomasti siitä kun luin 3 viikkoa sitten kirjan "Kesytä kaaos".

Ajattelin, että laitan pari turhaa tavaraa huutonettiin.
Myytynä on nyt 56 kohdetta.

Varasin viikko sitten kirpparipöydän, yhteensä 300 hintalappua on tullut liimattua.
Todella iso osa mennyt.:)

Olen raahannut laatikko- ja pussitolkulla tavaraa Punaisen Ristin konttiin. Lakanoita, pyyhkeitä, vaatteita, kenkiä, huonekaluja, leluja...

Nyt mulla on niin into päällä tähän!
Avaan minkä tahansa kaapin tai laatikon, en voi sille mitään että näen tavarat eri tavalla "tarvitsenko oikeasti muka tuota?" tai "miksi meillä on tommonen?"

2 ulkovarastoakin on käyty läpi ja periaate on se, että risat roskiin, ehjät myyntiin ja mikä ei mene kaupaksi se lahjoitetaan Punaiselle Ristille. Mitään ei kirpparipöydästä tuoda takaisin kotiin.

Tähän jää ihan koukkuun, mutta tuntuu tosi vapauttavalta saada tilaa ympärilleen ja kaappeihin. Mulla ei valehtelematta ole enää yhtään vaatetta kotona jota en olisi käyttänyt viimeisen vuoden aikana tai mikä ei mahdu päälle. Kaikki lähti.

Koti on nyt ihan sekaisin kun olen purkanut kaapeista tavaraa myyntiin / poisvietäväksi. En ole jaksanut tehdä tätä kaappi kerrallaan, vaan aina kun tulee mieleen / näen jotain poismenevää niin nostan sen näkösälle.

Ai että odotan viimeistä suursiivouksen vaihetta kun saan järjestellä oikeasti tarpeelliset tavarat oikeille paikoilleen...

Onko muita tällaisen ison projektin kanssa työskenteleviä?

• Tykkää
Reactions: coati
saako kirppareilla oikeasti tavaraa myytyä? Siis vaikka itsepalvelukirppiksillä. Oon miettinnyy että jonnekin vois tuota tavaraaa laittaa, toistaiseksi olen vaan lahjoittanut kierrätyskeskukseen...

vaatteita vienkin säännöllisesti uff:lle tai vastaavaan. Kaappeja raivaan vähän fiiliksen mukaan, viime aikoina olen myös panostanut järkevään säilytykseen, eli kaikelle oikeasti oma säilytyspaikkansa. Mikä ei sinne mahdu, menee eteenpäin. :)

Mun pitäis tehdä sama mutta en jaksa kirpparipöytää vaan yritän saada kamat lahjoitettua tai vietyä jonnekin keräykseen. Nytkin on kamala kasa kenkiä jotka ei mahdu enää kenellekään...

Mä tein ton jo tammikuussa, ja ihanan puhdistavaa oli. Ja siihen jää koukkuun, just tänään heitin lisää tavaraa kirppiskassiin, kohta taas uusiks vuokrapöytä. Meillä on nyt aikalailla kaikki tarpeellinen vain, ei mitään turhaa ja kaapeissa tilaa :) ja mitään en osta!

Ootan että tuo khh+ph+sauna remontti on tehty. sitte on pakko alkaa siivoamaan talo katosta lattiaan kun betonin pölyä joka paikka täynnä. Samalla sit saa ylimääräiset tavarat kyytiä.

Tottakai puhaltelen tarmoa sinnepäin PUUUUHHHH!

Mutta ihan oikeasti, oon miettinyt tätä jo pitkään.
Ja alku oli hankalaa, mutta sit kun sai draivin päälle niin tää menee jo itsestään.
Ja tietysti tuo 400e tienaaminen mulle turhasta tavarasta on "ihan kiva" plussa.:)

Mulla on menossa pakkoraivaus. Muutettiin jouluna 20 neliöö pienempään taloon :D
Lisäks vauva tulossa, ja sille pitäis raivata tilaa jostain. :whistle:

Syksyllä vein kirpparille lastenvaatteita ja muuta. Hyvin meni. Nyt keväällä ajatelin tehdä vielä saman rumban. Tääl olis kaikenlaista, ulkovarastoja myöten, jotka pitäis selvittää. Teen aina nykäyksen kerrallaan.

Mulla on projekti päällä ja hirveä into tyhjentää koti kaikesta turhasta. Laitoin työhuoneen seinille isot laput, joissa lukee: Annetaan. Kirpputorille. Kierrätykseen. Varastoon. Kaatopaikalle.

Lapsetkin osallistuvat hommaan ja siivoavat omista huoneistaan rojut pois ja tuovat niitä sopivan lapun luokse. :-)

Mahtava fiilis saada koti puhtaaksi kaikesta romppeesta.

Olen kyllä alkanut pohtimaan tavaroiden tarpeellisuutta, meillä on tolkuttomasti roinaa.
Kun tässä olen meille keittiötä suunnitellut ja siellä tulee säilytystilaa olemaan vähemmän kun nykyään, joten jostain on luovuttava. Eikä edes tunnu pahalta. Kun tulee lämmintä niin aion käydä vinttien kimppuun.

Just lapsi lähti mummolaan yökyläilemään että saan muutaman päivän raivata rauhassa asuntoa :D 4kk sitten muutettiin ja suurinosa muuttotavaroista on vielä purkamatta (iso osa menee kirpparille/huutikseen) ja rv 35 menossa ja vauvajututkin vielä laittamatta. Kiirettä taitaa pitää, mutta tätä olen odottanut niin pitkään että saa rauhassa siivota joka paikan. :heart:

Mua ärsyttää yli kaiken turha roina nurkissa, joten mulla aika useinkin tulee noita raivauspuuskia. Eipä meillä kovin paljon turhaa tavaraa edes ole, mutta tokihan sitä tulee ajoittain lisää kun lasten vaatteita jää pieniksi ja lastentarvikkeet ja lelut käyvät tarpeettomiksi.

Meillä on tulossa iso remontti myöhemmin keväällä, joten piakkoin alan taas käymään kaappeja läpi. Oman vaatekaappini jo siivosin ja kaikkii vaatteeni mahtuvat nyt kahdelle hyllylle. Lastenvaatteista ja -tarvikkeista, leluista ja kirjoista ajattelin päästä eroon lastentarvikekirppiksellä , jonne jo varasin pöydän ja se on huhtikuussa. Keitiiön meinaan myös syynätä kippo kipolta, koska uuteen keittiöön en halua mitään turhaa ja joitain juttuja täytyy uusia kokonaan (pari kattilaa, paistinpannu, vatkain...). Eiköhän kesään mennessä koko talo ole käyty läpi neliö neliöltä.

Sama täällä. Ulkovarasto tyhjennettiin oikeastaan jo loppusyksystä ja romu, josta ei saanut ehkää edes tekemällä (saati kelvannut lahjoituksiin) sai mennä kaatikselle. Jäljellä rutkasti lasten ulkoleluja sieltä. Sisällä taas tyhjensimme kaapit aina tekstiilejä myöten, sortteerattu ja sitten viedään ne varmaan itsepalvelukirppikseen jahka he avaavat toimintansa ( www.toinenkierros.fi ) Tapiolassa, kun täällä kerta asutaan.

[QUOTE="vieras";28161127]Mikä sen kirjan nimi tarkalleen ottaen on? En löytänyt tuolla Kesytä kaaos-nimellä. Olisi nimittäin vähän kesytettävää täälläkin...[/QUOTE]

Kaaoksen kesyttäjä (tai aiankin tuon niminen kirja on olemassa, oletan, että tässä puhutaans amasta kirjasta)

[QUOTE="vieras";28161253]Kaaoksen kesyttäjä (tai aiankin tuon niminen kirja on olemassa, oletan, että tässä puhutaans amasta kirjasta)[/QUOTE]

Ok, sen minäkin löysin, kiitos!

Hei, hyvä kun löysitte kirjan.:) Ja anteeksi kun muistin sen nimen väärin.

Mun mielestä siinä kirjassa käsitellään hyvin tunnepohjaista tavaransäilömistä "tämä on saatu lahjaksi, eihän tätä saa laittaa pois" ja "tämä matto on ollut mummulla, enhän minä tästä voi luopua".

Kertokaa tuliko teille siivousinto kirjasta kun olette lukeneet.

Hei, hyvä kun löysitte kirjan.:) Ja anteeksi kun muistin sen nimen väärin.

Mun mielestä siinä kirjassa käsitellään hyvin tunnepohjaista tavaransäilömistä "tämä on saatu lahjaksi, eihän tätä saa laittaa pois" ja "tämä matto on ollut mummulla, enhän minä tästä voi luopua".

Kertokaa tuliko teille siivousinto kirjasta kun olette lukeneet.

Tilasin kirjan, toivottavasti se on minullekin avuksi! :)

Yhteistyössä