km vai raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help wanted
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help wanted

Vieras
Oliskohan teistä apua ""ongelmaani"". Toisella palstalla kyselin, mutta ei tullut kuin yksi vastaus.

Lähinnä kysyisin, että kuinka vahvan testiviivan olette saaneet raskaustestiin raskaudesta joka on mennyt kesken (varhain) verrattuna tähän uuteen raskauteen, joka jatkuu onnellisesti parhaillaan.

Kysyn siksi, koska itseäni kalvaa taas epäilys, että testaamani haalea plussa ennakoi taas keskenmenoa (tosin varhaista sellaista). Tasan 2kk sitten tuli varhainen km ja tuon ""raskauden"" testasin haaleana plussana. Ja nyt taas tuli haalea plussa ja kovasti stressaan, että km taas tulee. En muuten olisi niin hysteerinen, mutta sain esikoisen vuosi sitten ja hänestä raskaustesti oli heti alussa vahva plussa (tosi tumma viiva) ja testin tein samana kp:nä.

Tiedän, että on tyhmää pohtia tätä, mutta vaivaa kuitenkin mieltäni, kun ei voi iloita (taaskaan).

Ap edelleen kyselee, onko kenelläkään tietoa, onko testiviivan vahvuudella korrelaatiota raskauden jatkumisen kanssa (haalea plussa, jos onkin varhainen km, tuulimuna, kohdun ulkoinen tms. ) ?

Kiittää kovasti, jos joku viitsii vastata :}

Minä olen ymmärtänyt, että testiviivan vahvuudella ei ole merkitystä vaan että haaleakin viiva tai haamu on plussa. Toisilla vaan erittyy alkuvaiheessa sitä hormonia enemmän ja toisilla vähemmän, yksilöitä kun olemme joka suhteessa.

Tilaa aika verikokeeseen. Verinäytteestä otettu tulos on ehdoton joko tai, siinä ei ainakaan ole enää mitään tulkinnanvaraa. Ja muistaakseni verikoe otetaankin nimenomaan ja erityisesti jos esim. epäillään kohdunulkoista raskautta tai tuulimunaa. Mutta siis muutenkin niitä toki tehdään ja esim. OYS:ssa sanottiin, että raskaustesti tehdään heillä labrassa nimenomaan verestä.

Toivon sulle vahvaa plussaa ja onnellista odotusaikaa! Itselläni on menossa vasta rv4 + jotain eli ihan alkutekijöissä ollaan täälläkin =)

Voiko sen raskaushormonin erittyminen siis vaihdella samalla yksilölläkin eri raskauksissa. Toivottavasti näin olisi. Pitää vaan odotella, mutta se on niin vaikeaa (normaalisti olen ihan täysijärkinen, nyt vaan meinaa paniikki iskeä päälle ;)

Onnittelut sinulle ""*"" ja hyvää odotusta!

Kyllä voi vaihdella. Mulla esikoisesta tosi vahva plussa heti menkkojen jäätyä pois (tosi säännöllinen kierto) ja tästä kakkosesta en saanut kuin haalean haamuviivan vaikka rv oli tuolloin jo 6+!

Kiitos sinulle vastauksestasi ""-"" !!!! Siis toivoa on vielä. Tällä hetkellä tuntuisi kauhealta, jos tulisi heti toinen km perään. Nyt täytyy vaan toivoa parasta, mutta myös varautua pahimpaan.

Itselläni oli tosi haalea viiva kun testin tein menkat silloin vko myöhässä.tein uuden testin kun ne 2 vkoa myöhässä ja silloinkin aika haalea viiva pari p siit tummat selkeät viivat. Nyt meneillään rv15+1 ja kaikki sujunut hyvin!!! Toivotaan et sinullakin kaikki sujuu hyvin!!

Yhteistyössä