Km:n jälkeen seuraavat menkat

Moikka! Eipä ole tätiä näkynyt... Tänään on 40 päivää kaavinnasta, elikkä n 6 viikkoa. Alkaa tympiä pahan kerran... R-testi on nega, joten uusi raskauskaan ei ole alkanut... On niin kauheeta tää oottelu. Mielellään sitä jo alottais uuden yrittämisen.

Mulle tehtiin kaavinta 30.8. ja menkat alkoi 30.9.
Ja sitten ne kesti pari päivää normaalia vähemmän,vuosin tavallista enemmän ja menkat loppuivat kuin seinään. Meni pari päivää ja muutamana päivänä tuli ihmeellistä tuhruvuotoa. Ja sekin taas loppui kuin seinään.
Ihan outoa "käytöstä" mun kropalta!

Onko teillä lähtenyt paljon hiuksia km:n jälkeen? Musta tuntuu, että meidän kylppärin lattialla on hiuksia nyt ylenpalttisen paljon ja harjaankin jää hurjasti. Ehkä kuvittelen...

Valssu miulla oli keskeytyny keskenmeno juhannuksena ja sain tyhjennyslääkkeet jotta kohtu tyhjenisi...vuoto kesti viikon ja siitä meni kaksi viikkoa kun menkat alkoivat ja olivat runsaat ja kivuliaat.

Hondis miulla ainakin lähti hiuksia aika paljon km jälkeen,nyt vasta tasottunu eikä lähde normia enempää.

Onko teillä ollut ennen km:n jälkeisiä menkkoja tuntemuksia alavatsassa? Musta on tuntunut jo 3 viikkoa että täti tulee, mutta ei tulekkaan. Välillä vihloo kipeästikin, selkää jomottaa välillä jne... Aamulla olin ihan varma että täti on vihdoin tullut, EI, valkovuotoa se vaan. Nyt on jo 41 päivää km:sta. Neuvolalääkäri sanoi viimeviikolla että odotellaan vaan ja jos ei ala, niin sitten keltarauhashormonilla avitetaan... Joo, okei, mutta onko tämä vihlonta ja muut normaalia kun on kestänyt jo näin kauan? Kohtutulehdusta en epäile ja raskaustesti näyttää negaa.

Julietta,
ootko ihan varma, ettei sulla ole kohtutulehdusta? Mulla juili mahaa tosi kovasti n 2vkoa ennen menkkoja. Kävelykin teki kipeää ja oli tosi kurja olo. Olin ihan varma, että tulehduksen poikanen ei ole mennyt antibiootilla pois vaan leviää ympäriinsä. Todellisuudessa se olikin ovis :LOL:
Oli aika vinhaa nähdä ultrassa kypsyvä munarakkula (?)!

Mun mielestä jossain oli, että menkkojen tulo voi kestää 6 viikkoa, joten eiköhän se kohta kolkuttele...
Tosin, mun yhellä tutulla meni km:n jälkeen hormonit niin sekaisin, että menkat tuli vasta 3kk:n kuluttua ja nekin keltarauhashomonilla avustettuna. Sen jälkeen palautui ihan normaaliksi hälläkin tilanne.

...odottelevan aika on pitkä...tsemppiä odotukseen!

En oikein usko että ois tulehus. Lääkäri sano et silloin masu on niin kipeä ettei voi koskea. Ja muutenkaan noi oireet ei oo semmosia. Täytyy vielä testailla viikonloppuna r.testi ja jos menkat ei ala niin sit lekurille tms...

Mulla ei kyllä ollut maha niin kipeä, ettei koskea voinut!! Ehkä mun tulehdus oli sit niin lievä tai vasta alkava sellainen....
Minkähänlainen on munasarjatulehdus?

ei sillä, että haluaisin pelotella tai maalata piruja seinälle, mutta jos menkat ei pian ala, niin varmaan on hyvä käydä tarkistamassa tilanne.
Pahkura kun tuonne mahan sisuksiin ei näe itse, kädessä olevan haavan paranemista voi seurata paljon paremmin
:)

hondis: aijaa... voi hitto... Tänään kp 44 eikä tätiä näy... Oon tässä jo kehitellyt itelleni kaiken maailman "tauteja"... Ajattelinkin soittaa yksityiselle heti maanantaina. Sinne pääse onneksi tosi hyvin ja varmaankin jo heti tiistaina olen sitten lekurilla. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki ok ja että kaavinna jälkeen sitä tavaraa on niin vähän ettei se ole vuotanut pois taikka että siellä olisikin pikku ihmisen alku. Se olisi tietysti kaikista paras ratkaisu tähän tilanteeseen! ;)

Tänään 5 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä, eikä sitä paljon puhuttua tätiä näy ei kuulu... :'( tein jo aamulla r-testinkin, nega tuli. Eli eipä sekään oikeen mahdollista ole, gyne sanoi kyllä, että voi olla että tuli väärä tulos, mutta katsotaan ensi viikolla ultralla, jos ei tätiä vieläkään siihen mennessä näy. On tää todella inhottavaa odotella!! Julietta, soittele sinäkin vaan lääkärille pikimmiten! :heart:
Ja jaksamista kaikille muillekin! :flower:

Mulla ei kohtutulehduksessa ollut MITÄÄN muita oireita kuin pieni alavatsan nippailu, samanlaista kun raskaana ollessa. Eli pian tohtorille jos vähääkään arveluttaa..
nyt mulla on kaksi eri antibioottia samaan aikaan ja toivon ettei kohtuni ole vaurioitunut liikaa kolmen kaavinnan ja kahden kohtutulehduksen jäljiltä, oma lapsi on ollut kuitenkin toiveissa jo useamman vuotta.

Tulin nyt tännekin märehtimään.... Soitin eilen gynelle ja kysyin päästä lääkärille... Kp on nyt 48... Siellä sitten sanottiin että voin odotella ihan rauhassa vielä 2kk ennenkuin sitten varaan ajan lääkärille, jos täti ei vielä silloinkaan ole tullut... ???

Näistä kipuiluista ja nippailuista sanottiin että munasarjoihin kehittyy hormonaalisia kystia, jotka sitten aiheuttavat tuota kipuilua...

Eli.... Huomenna soitan kyllä toiselle yksityiselle lääkäriasemalle ja vaadin päästä lääkärille.... Eikai nyt kukaan 4kk odottele menkkoja...? Mullahan täyttyy huomenna se 7 viikkoa ja sairaalalapussa luki että menkat alkaa 4-6 viikon kuluessa.

Ärsyttää ihan sikana!

hEIPS! Kävin tänään toisella gynellä, joka kirjotti Terot. Eipä tartte venailla 2kk, vaan 10+3 päivää... Huh! Jopa helpotti. Ei ollu kohtutulehdus. Nää kipuilut on kuulemma normaaleja kk-kiertoon liittyviä, joita ei pillereitä syödessä ole. On se kumma miten kaikki tuommosey unohtuu, kun niitä ei pitkään aikaa ole pillereiden takia ollut. Ja tietysti tässä tilanteessa sitä seurailee itseään ja omia tuntemuksiaan aikalailla. Mä jo luulin et oon luulosairas... :LOL:

Onneksi sait hyvän lääkärin, jolta sait apua! ja ihanaa, ettei ollut tulehdusta (sori jos kuumottelin siitä, mutta kun itse kantapään kautta koin, niin toivon ettei muiden tartteis!)
Ja nyt sitten vasta odottelu alkaakin....nimittäin milloin tulee ovis sen jälkeen hermoja raastava odottelu, alkaako menkat.... oijoi tätä elämää :headwall:

Ihania kuulumisia silti! Mukavaa syksyä!

Minulla km:n (oikeastaan keskeytyneen km:n lääkkeellisen hoidon) jälkeen neljän viikon kuluttua vatsa tuli normaaleja menkkoja kipeämmäksi, mutta kipu kesti vain päivän eikä vuotoa tullut. Sama toistui taas neljän viikon kuluttua. Siitä kului kaksi viikkoa ja normaalin niukahkot menkat tulivat ilman pahempia kipuja. Taas vajaa pari viikkoa ja vatsa päivän verran kipeä.

Nyt olen sitten päätellyt, että nuo päivän kivut olisivatkin oviksesta johtuvia. Onko muilla ovikset tulleet km:n tai normaalin raskauden jälkeen paljon aikaisempaa kivuliaammiksi? Itse en aikaisemmin ovista edes huomannut. Minulla vuoto on aina niukka, joten pidän mahdollisena, että km:n jälkeisenä kiertona menkat ovat jääneet pois vaikka ovis olisi tapahtunutkin.

Mulla oli toinen keskenmeno 4vk sitten ja menkkoja odottelen..vatsaa juilii niin mukavasti että taitaapi kohta täti tulla ryminällä.

Kohtutulehduksesta halusin vielä sanoa, ettei se aina oireile pahasti. Mulla oli vain ja ainoastaan tuntemus ettei kaikki ole hyvin..tai ainakaan samalla tavalla kuin viime keskenmenon jälkeen..Vähän erilailla tuntui alavatsassa kuin edellisellä kerralla..kivuksi en sitä välttämättä kutsuisi.
sain ajan yksityiselle suhteellisen nopeasti ja siellä todettiin lievä kohtutulehdus. Kannattaa siis kuunnella kehoaan..
Sain kahdet antibiootit otettava samaan aikaan ja eilen meni viimeinen pilleri..kyllä oli tuhtaa tavaraa..semmooset sivuvaikutukset että oksat pois :eek:..ei sillä, hyvä jos toimivat! Nyt rukoilen tätiä ja toivon että kaikki kunnossa!

Mulla ekat menkat tuli 8 viikkoa kaavinnan jälkeen ja silloinkin tosi niukat, ruskeahkot vuodot. Ei ollenkaan normaalit. Mutta lakoivat spontaanisti ( olin juuri ehtinyt ottaa yhden Terolutin, mitä ei siis olisi tarvinnutkaan ).

Onko kenelläkään ollut nippailuja kuukautisten jälkeen ovulaation aikoihin? Mulla on km:sta 7,5 vkoa ja menossa kp19. Toivoisin tietysti olevani jo uudestaan raskaana mutta voisin kuvitella että tämä on jotain keskenmenoonkin liittyvää...

Minulla alkoi menkat 6½ viikkoa km:n jälkeen. Noin kuukausi km:n jälkeen oli tuhruvuotoa n. viikon ajan.

Noista kohtutulehduksista ym. Kävin yleislääkärin tarkastuksen jälkeen vielä yksityisellä ja sielä mainitsin aivan häpyluun päällä olevista lievistä kivuista ja gyne varmuuden vuoksi määräsi hiiva/antibiootti-yhdistelmäkuurin (Flagyl Comp) 5 vrk. Ei ole enää kipuiluja ja menkatkin alkoi sopivasti heti kuurin loputtua.

moi!
mulla km:sta nyt aikaa paripäivää yli kolmeviikkoo ja menkat alkoi eilen, ja paljon pahemmilla kivuilla mitä ennen raskautta ja vuotokin on paljon paljon runsaampaa..
onkohan normaalia?tai onko muilla ollut samanlaista..?

Ekat menkatkin olivat.Jälkivuotoa n.8vkoa...Hetken kuiva ja menkat.5päivää kestivät.Kovat kivut ja runsasta.Mullakin oli kipua häpyluun kohdalla ja mulle sanottiin neuvolasta että nou hätä...kipu oli reilua kipua.Nyt jännään seuraavia menkkoja..KP31?

Yhteistyössä