km:n jälkeen raskaaksi

MOI!

Onko pakollista odottaa yhdet menkat, ennen kuin voi taas "yrittää lasta" eli harrastaa seksiä ilman ehkäisyä? Kumpikaan meistä ei ole mitenkään innokas taas kortsujen kanssa pelaamaan monen vuoden tauon jälkeen..

Meillä ehkäisy on ollut pois jo viime elokuusta, mutta kuukautisissa on ollut niin paljon ongelmia pillereiden jälkeen, että vasta toukokuussa plussasin ekaa kertaa.. ja kyseessä oli siis keskeytynyt keskenmeno, joka selvisi vasta rv9+3 ultrassa (sikiö vastasi viikkoja 6+3)..

Liittyykö siihen siis joitain riskejä, jos tulisinkin raskaaksi heti jälkivuodon jälkeen? Lääkkeellinen tyhjennys onnistui kohdallani erittäin hyvin, ja ultralla varmistettiin samantien, että kaikki raskausmateriaali oli poistunut.

Kiitos, jos joku viitsii vastata ja osanottoni kaikille, jotka ovat keskenmenon kokeneet! :hug:
 
Yleensä suositellaan, että odotellaan ne yhdet menkat jotta kohtu ehtisi selvitä keskenmenosta.
Minä kun olen keskenmenoja saanut niin emme ole missään vaiheessa sen jälkeen käyttäneet ehkäisyä, mutta eipä se ole tärpännytkään km jälkeen.
Voithan tietysti kysyä asiaa lääkäriltä, että miten tehdä sinun tapauksessa.
Voimia :hug:
 
Minto
Moro!

Mulla oli tuulimuna-raskaus, joka keskeytettiin lääkkeellisesti. Tyhjennys onnistui hyvin, vuotoakin oli vaan viikon verran. Raskaushormonia seurattiin verikokeella ennen keskeytystä ja 2 viikkoa sen jälkeen, muuta seurantaa ei ollut. Soitin lääkärille hormonitasosta ja sain kuulla, että hyvin on laskenut. Lääkäri sanoi että uutta raskautta saa ruveta yrittämään heti, kun psyykkinen puoli on siinä mallissa. Ja sehän kyl on jo, eikä me kyl oltais kortsujen kanssa ruvettu hääräilee, sitte oltais vaan menty "riskillä"... Toivottavasti kaikki sujuu hyvin... Tsemppiä!!!
 
Itse pohdin tuota myös paljon ja lopulta soitin omalle gynekologilleni. Minulle kun kättäriltä sanottiin, että 2-3 menkat.

Minulle ohjeet olivat, että saan alkaa heti. Siksi, että kohtuni limakalvo oli niin ohut, ettei siihen mikään tarttuisi. Muutoin hän olisi kehoittanut minua odottamaan ainakin yhdet. Yksi syy oli se, että elimistö saa rauhassa palautua ja uudelle raskaudelle olisi parhaat mahdolliset pohjat. Toinen oli sitten se, että kuinka määrittää raskauden alku, kun ei ole selkeästi edellisiä menkkoja selvillä.

Kaipa se on loppujen lopuksi meistä itsestä kiinni ja jostakin muusta, kohtalosta...

 
Mulla tuli eka (ja toiv. viimeinen) keskenmeno reilu viikko sitten... Anopin suosituksesta käytiin sairaalassa tarkistamassa että kaikki on tullut itsestään ulos. Ja oli tullut, ihan niinkuin itse arvelinkin. Eli ei lääkkeitä eikä kaavintaa, onneksi... Sairaalassa ei sanottu mitään suositusta, kuinka pian voisi yrittää uudestaan. Neuvolan terkka sanoi puhelimessa että "ei muuta kun uusi yritys". Eli ei sanonut että pitäisi menkkoja odotella... Aika mielenkiintoista että on niin erilaisia neuvoja. Mä haluaisin toisaalta yrittää heti, toisaalta on mielessä nuo neuvot että pitäisi antaa kohdun palautua... Silti kuulee paljon juttuja, että raskaus mennyt hyvin vaikka ei menkkoja tullut välissä. Kai se on aika tapauskohtaista...
 
Vahinko
mulla keskenmeno viikolla 16 (lääkkeet -> synnytys ja kaavinta, kun kaikki ei tullut pois). Lääkäri suositteli yhtä kiertoa välissa, mutta "vahingon" vuoksi ei menkkoja välissä ja uusi raskaus keskeytyi viikolla 11 (lääkket ja kaavinta, samat kuviot kuin ed. kerralla)
Joten itse suosittelen pitämään sen lääkäreiden suositteleman "välikiertojen" pituisen tauon...
 

Yhteistyössä