Klitoriksen kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen huomannut tässä kuukauden aikana istuessa pistävää kipua klitoriksessa. Se ei tunnu koko aikaa, mutta tietty asento saattaa aiheuttaa aika voimakkaan kivun. Kipu tuntuu siltä kuin jokin pistäisi tikulla siihen. En tiedä mistä se voisi johtua. Katsoessani kohtaa klitoris ei näytä mitenkään erityisen oudolta, se on ehkä vain vähän koholla.
Kynnys mennä lääkärille omalla paikkakunnallani on aika suuri, sillä vaihtoehtona on nuori mieslääkäri, aika konservatiivinen vanha naislääkäri ja ystäväni isä. Tiedän, että lääkärit ovat nähneet ja kokeneet kaikkea, mutta en ole erityisemmin innostunut näyttämään privaatteja osiani heille.. Gynekologilla en ole koskaan käynyt ja se vähän hirvittää. Saako sinne edes mennä ilman lääkärin lähetettä?
Olisi kiva tietää, että onko kenelläkään ollut vastaavaa vaivaa! Mietityttää vaan ettei tämä johdu mistään tulehduksesta tai infektiosta. Ei tuo kipu kuitenkaan ihan normaalia ole?

Ps. Ei tänne sitten niitä mukahauskoja vastauksia! Vain naiset ja asiasta tietävät!

Mulla ollut joskus, siitä aikaa monia vuosia. Oon nyt 35. Syynä kipuun oli pienen pieni haavauma, mistä lie tullut. En muista miten hoidettiin vai paraniko itsestään. Mut mee sinne lääkäriin vaan.

Muiks!

Varaahan nyt vaan aika sinne lääkärille. Varsinkin jos et ikinä ole gynekologilla käynyt, kannattaa paikat tarkistaa. Sinne ei tarvitse lähetettävä erikseen: julkisella puolella voit olla yhteydessä ehkäisyneuvolan terveydenhoitajan, jonka kautta yleensä saa ajan lääkärille. Tai sitten vaan valitset noista kolmesta parhaan ja varaat ajan, ne kyllä handlaa homman.
Stemppiä!

Yksityiselle gynelle pääsee suoraan maksamalla. Kunnalliselle pääsy vaatii lääkärin lähetteen.
Jos kuulut esim. opiskeluterveydenhoidon piiriin, niin sitä kautta voi kysellä sopivaa paikkaa.

Se on varmasti klitoriksessa oleva jännetuppitulehdus! Minulla ollut ihan samaa! Kokeile antaa mahdollisimman monelle miehelle, niin se jänne vähän venyy ja kipu häviää.

Mulla oli pitkittynyt hiiva mikä oireile vähän noin.
Tai jatkuvasti oli alapäässä hiertymiä, kirveli, klitoris oli välillä nii kipee ettei koskea kärsinyt. Mitää eritettä ei sinänsä ollut. Lääkäri määräs kuukauden tablettilääkityksen (ihan sitä samaa pitkävaikutteista fluconazolia mitä saa ilman reseptiäkin) ja pevison voidetta. Sen jälkee ei ole sattunut.