Klexane-hoito raskausaikana

Olisin kysynyt kokemuksia Klexane-hoidosta raskausaikana. Itselläni piikitykset on aloitettu heti plussasta toistuvien keskenmenojen vuoksi. Vaatiiko hoito jotain erityistä seurantaa tai onko siinä jotain riskejä? Itse olen saanut lähetteen äitiyspolille ja odottelen aikaa sieltä. Lähetteen tehnyt lääkäri puhui jotain kasvuseurannasta. Onko klexanella siis jotain vaikutusta sikiön kasvuun?
 
Heippa!
Täällä toinen joka piikittää itseään. Nyt jo viikoilla 26+4.
Eli klexane kontrolleja on, mutta sekin varmaan riippuu henkilöstä sekä sairaalasta riippuen.
Mulla nyt oli tiistaina toinen kontrolli aika lääkärille raskausaikana.
Riskejä ei ole, päinvastoin. Sillä ei ole sikiölle mitään haittaa.
Meillä ainakin kasvua seuraillaan ja lääkäri puhui klexane annoksen nostosta jos tarve vaatii.
Mutta mulla piikitys johtuukin vuoden takaisesta laskimotukoksesta, ja piikeillä estetään tukosten uudelleen tulo.
 
Mulla on ollut klexane hoito kahdessa viimeisimmässä raskaudessa estämään veritulppia,mut mul hoito alkanut vasta rv 34-36 ja jatkunut viikon-kaksio synnytyksen jälkeen.

34 viikolle asti mulla on primaspan 100mg,ja nyt oon rv 14+1 ja tää on kolmas raskaus jossa piikitän lopussa klexanea.

Mulla on n. 20 viikolta lähtien ultrattu n. 1kk välein vauvan napanuoravirtauksia ja klexane lisää verenvuodon riskiä synnytyksessä,mut mul on ollut pienet vuodot molemmissa ja kaikki on mennyt hyvin näillä hoidoilla odotuksessa.
 
Minullakin on ollut tässä raskaudessa Klexane-hoito (piikki kaksi kertaa päivässä ), koska kymmenennellä raskausviikolla todettiin veritulppa. Nyt on menossa jo 37+6, joten loppusuoralla onneksi ollaan. Oikein odotan, että pääsen piikeistä vihdoin muutaman viikon päästä eroon. Alkaa olla hankalaa löytää pistoskohtaa, kun maha on niin pinkeä ja mustelmia ja pahkuroita on siellä täällä. Olen käynyt muutaman kerran useammin äitipolilla kontrollissa kuin aikaisemmissa raskauksissa ja silloin on aina otettu verikoe, että on nähty ovatko hyytymisarvot kohdillaan. Jos tarvitsee, niin vaihtavat annostusta.

Minulle eivät lääkärit ainakaan ole puhuneet sen kummemmin hoidon riskeistä tai että se jotenkin vaikuttaisi sikiön kasvuun. Ainakin itsellä vauva on kasvanut tosi hyvin ja tulee olemaan kooltaan suurinpiirtein samaa luokkaa kuin sisaruksensa.
 
fazerina82 Tuo synnytyksen jälkeinen hoito riippuu varmaan tilanteesta ja on yksilöllistä. Minulla pistoshoito jatkuu vain sen ajan synnytyksen jälkeen, että saavat Marevan-lääkehoidon annostuksen kohdilleen (lääkäri arvioi, että se vie enintään viikon)todennäköisesti joudun syömään verenohennuslääkettä koko loppuelämän :(
 
mulla on primaspan lääkitys loppuelämän.

Marevania mulla ei ole ikinä ollutkaan.

Hoidot määrännyttä lääkäriä kannattaa totella,itselleni suositeltiin ensin 4 viikon piikitystä synnytyksen jälkeen ja kaksi viikkoa piikitettyä sanottiin,että se kyllä riittää.

Kävin just äippäpolilla n. viikko sit ja samoilla annostuksilla mennään.Mä pistän tosin vain kerran päivässä.
 

Yhteistyössä