Klaukkala -plussat ja miinukset! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos viitsisitte listata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jos viitsisitte listata

Vieras
Ollaan katselemassa asuntoa Klaukkalasta ja vaikuttaa kivalta paikalta. Miehellä työpaikka itä-helsingissä, joten jonkun verran työmatkaa tulee.

Mitkä paikat klaukkalassa ovat välteltäviä, vai onko niitä?
Kulkeeko busseja stadiin, kuinka usein/pv?
Koulut, päiväkodit, millaisia?
Onko minkä verran pakolaisia/mamuja?
Turvallisuus?
Harrastemahdollisuudet?

Itse olen asunut vasta reilun vuoden, joten huonoja alueita en tiedä. Pakolaisia/mamuja ei ole vastaantullut ja päiväkotikin on niistä vapaa. Tämä ei millään pahalla, mutta kun asuttiin maahanmuuttajavalta-alueella ennen tätä niin valitettavasti mielipiteet tuli rasistisiksi.

Kuljetaan itse vain autolla, mutta menee bussejakin ja nyt bussilippujen hinnatkin laski viime vuonna roimasti kun tuli joku sopimus. Riippunee missä päin Klaukkalaa asuu. Vuorojen ajoista en tiedä.
Joskus on tulossa uusi Prisma tuohon cittarin viereen ja siihen isompi bussiterminaali. Eivät rakenna vielä, mutta kai se alle 5-vuoteen tulee+siihen lähelle uusia taloja jne.

Itse olen pitänyt turvallisena asuinpaikkana. Päiväkodit ok ne pari jossa oltu.

Mieheni töissä myös Helsingissä ja työmatka lähes sama kuin ennen lännempää pääkaupunkiseutua. Kyllähän se muutto uudelle paikkakunnalle oli ensin vähän outoa, mutta nyt ei haluta enää pois täältä kun täällä on oma rauha ja kaduillakin voi kävellä vähemmässä vilinässä kuin pääkaupunkiseudulla. Muutettiin rivitaloon ja tässä on täysi oma rauha ja kivoja ihmisiä naapureina. Tuntemattomat papat morjestelee aamuisin kun vien lasta hoitoon ja ihan tuntemattomat saattavat alkaa juttelemaan pitkäksikin aikaa.

itse olen asunut 3v Klaukkalassa,mielestäni vältettäviä alueita ei ole...tai no joo,Haikalan alueella en haluaisi asua lasten kanssa.Hesaan pääsee bussilla lähes tunnin välein.Koulut ja päiväkodit hyviä.Pakolaisiin en ole törmännyt.Tuossa lähellä on snowtubing mäki ja Serenakin melko lähellä.Kolme kuntosalia.Ihan kuin pieni kaupunki,kasvaa koko ajan.

Yhteistyössä