Klamydiatesti positiivinen, mies syyttää pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin vastikään sukupuolitautitesteissä. Oireita ei ole ollut, olen ollut parisuhteessa vajaa 2 vuotta. Klamydianäyte oli positiivinen nielusta. Olen viimeksi käynyt testeissä 2 vuotta sitten, nielua ei katsottu silloin. Tuon aikaisemman testauksen ja nykyisen kumppanin välissä on ollut useampi partneri, joiden kanssa kondomia on käytetty. Nyt mies syyttää minua pettämisestä, vaikka näin ei todellakaan ole. Ei usko, että voisi olla oireetta näin kauan ja vain nielussa. Outoa tämä minustakin on, mutta tietäisin kyllä jos olisin pettänyt. Mitä tässä auttaa tehdä tai sanoa? Tympäisee itseäkin koko tilanne vaikka tauti on hyvin hoidettavissa, eikä auta että toinen syyttelee syyttä suotta.

Ensinnäkin miksi kävit testeissä ylipäätään? Onko mies itse käynyt milloin viimeksi?
Koska useampi kumppani ollut viimeisimmän testauksen jälkeen? Kondomi ei ole 100% luotettava. Säännölliset testaukset ovat omasta terveydestä huolehtimista, ja itselläni tämä on kyllä nyt jäänyt ja lipsunut. En ole saanut mieheen enää yhteyttä (mököttää) että voisin kysyä, mutta tuskin meidän yhdessä olon aikana on käynyt.

Onko ollut klamydiatesti pos. jossain vaiheessa sukupuoliyhdynnän takia vai onko ollut kumppaneita joiden kanssa on ollut vain suuseksiä.
voisit siitä haarukoida aikajännettä kuka on ollut tartuttaja. Niin ja onko nykyinen kumppani testattu.
Maalaisjärjen mukaan, jos pos. klaymydia/sukupuoliyhdynnän takia olisit saanut antibioottihoidon, se olisi hoitanut myös nielutulehduksen samalla.

Onko ollut klamydiatesti pos. jossain vaiheessa sukupuoliyhdynnän takia vai onko ollut kumppaneita joiden kanssa on ollut vain suuseksiä.
voisit siitä haarukoida aikajännettä kuka on ollut tartuttaja. Niin ja onko nykyinen kumppani testattu.
Maalaisjärjen mukaan, jos pos. klaymydia/sukupuoliyhdynnän takia olisit saanut antibioottihoidon, se olisi hoitanut myös nielutulehduksen samalla.
Ei ole koskaan aiemmin ollut mitään sukupuolitautia. Nielua ei tosiaan ole aiemmin katsottu. Suojaamatonta suuseksiä olen harrastanut vain nykyisen ja exän kanssa, josta tosiaan erosin pari vuotta sitten. Eron jälkeen tehtiin testit, puhtaat oli. Siis emättimestä. Jokusen kuukauden harrastin sinkkuilua ja seksiä tuli harrastettua. Suuseksiäkin. Tosin kondomin kanssa.

Jos sinä et ole pettänyt niin silloin miehesi on. Se ei kahta vuotta säily nielussa oireetta ja olisi se tarttunut sun alapäähänkin jo ja miehen munaan.
Juupas.
Klamydia esiintyy muita sukupuolitauteja harvemmin suussa ja nielussa, koska klamydiabakteeri lisääntyy huonosti suun limakalvoilla. Nieluklamydia voi olla oireeto, tai se voi aiheuttaa melko vähäisiä oireita, kuten nielun punoitusta ja imusolmukkeiden turvotusta.

Kiva, että tämmösiä ei kerrota, kun testitulokset tulee.

Juupas.
Klamydia esiintyy muita sukupuolitauteja harvemmin suussa ja nielussa, koska klamydiabakteeri lisääntyy huonosti suun limakalvoilla. Nieluklamydia voi olla oireeto, tai se voi aiheuttaa melko vähäisiä oireita, kuten nielun punoitusta ja imusolmukkeiden turvotusta.

Kiva, että tämmösiä ei kerrota, kun testitulokset tulee.
Joo, hoitaja oli vähintäänkin törkeä. Tokaisi asioita tosi rumasti, kun kerroin että olen parisuhteessa, oli entistä tylympi. "NO pitäähän se toinenkin raahata tänne testattavaksi!!" Juu tiedän kyllä, mietin vain että varaako hänkin ajan netistä vai tuleeko huomenna mukaani kun haen lääkkeet...

Joo, hoitaja oli vähintäänkin törkeä. Tokaisi asioita tosi rumasti, kun kerroin että olen parisuhteessa, oli entistä tylympi. "NO pitäähän se toinenkin raahata tänne testattavaksi!!" Juu tiedän kyllä, mietin vain että varaako hänkin ajan netistä vai tuleeko huomenna mukaani kun haen lääkkeet...
Nyt puhuit itsesi pussiin :) miten saat huomenna vasta lääkkeet ja apteekista saa lääkkeet niin sinnekö viet miehes testattavaksi. Proooovooo

Wtf? Tosi ammattimaista käytöstä taas. Hoitajan pitää tehdä työnsä tai vaihtaa alaa, jos testaaminen on niin rankkaa. Ihmisiä tässä ollaan. Kai vielä.

Minun mielestäni kyseinen hoitaja on täysin väärässä paikassa töissä, jos hän kuvittelee pystyvänsä moralisoimaan potilaita.
Se EI ole hänen tehtävänsä, vaan auttaa ja hoitaa neutraalisti potilaiden asiat. Tietenkin tämä asia koskee kaikkia hoitopaikkoja, mielenterveys, päihde, abortteja teettäviä jne. Pitää pystyä luottamaan hyvään ja oikeudenmukaiseen hoitoon.

Yhteistyössä