Klamydiatartunta ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirsi

Vieras
Epäilen olevani raskaana (rv.4-5) ja epäilen myös saaneeni klamydiatartunnan, sillä lähes kaikki oireet löytyvät. Äsken tunsin alaselässäni kaksi erittäin voimakasta vihlaisua, en sitten tiedä kumpaan liittyvät? Kysymykseni koskeekin sitä, että voiko mahd. klamydia aiheuttaa mahd. alkiolle jotakin, kuten kehityshäiriöitä tmv? Olen aivan kauhuissani täällä, ajattelin kyllä mennä heti maanantaiaamuna lääkärin puheille ja sukup.tautitesteihin niin pian kuin pääsen! Mutta nyt siis kaipailisin teidän apujanne! Ja lisäyksenä tähän vielä, testaan raskauden huomisaamuna kotitestillä.

Olin raskausviikolla 8+ kun sain keskenmenon, jälkitarkastuksessa selvisi että minulla oli klamydia. En sitten tiedä johtuiko keskenmeno juuri siitä, mutta uskon sen olleen ainakin osa syy... Eikä se välttämättä vauvaan tartu synnytyksessä, vaikka mahdollisuus kylläkin on...

Suosittelen äkkiä käymään testeissä että saat hoidettua taudin pois jos sellainen on.

hei,itselläni on ollut vastaava tilanne et alkuraskaudessa mulla oli klamydia tartunta,heti kun varmistui klamydiaksi niin sain läkekuurin jolla se hoidettiin pois ja kävin vielä sen jälkeen testissä uudestaan et on lähteny varmasti pois.ja ei minulla ainakaan ollut mitään ongelmia loppuraskaudesta eikä ollut vauvallakaan mitään oireita kun syntyi.terveen pojan sain.

Klamydia aiheuttaa keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskin. Käy testissä ja hoidata mahdollinen tartunta pois, niin se ei vaikuta sitten loppuraskauteen mitenkään.

Yhteistyössä