Klamydia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmmmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmmmmmm

Vieras
Hei. Tyttöystävälläni todettiin klamydia tänään, ollaan oltu kohta vuoden päivät yhdessä mutta hauskaa tästä tekee se, että tyttö kävi syksyllä testeissä ja silloin näytti negatiivistia.. Eli kaikki varmaan voivat päätellä tästä millä mallilla meidän parisuhde on tällä hetkellä.. Tyttöystäväni väitti että klamydia testit eivät ole kovin varmoja, luin taas netistiä aivan muuta.. Sen jälkeen väitti että klamydia voi "muhia" kuukausia ellei vuosia ennenkuin näkyy testissä, mutta sekään ei taida olla totta...
Kovasti vakuuttaa ettei ole pettänyt minua ja saanut siinä samalla tautia, mutta kovin on hankala uskoa tuomosta kun testit näyttää jotain muuta..

Ehkä tämä ei ole aivan oikealla palstalla, mutta toivon saavani täältä naisten näkökulmia ja asiallisia vastauksia

Hei. Tyttöystävälläni todettiin klamydia tänään, ollaan oltu kohta vuoden päivät yhdessä mutta hauskaa tästä tekee se, että tyttö kävi syksyllä testeissä ja silloin näytti negatiivistia.. Eli kaikki varmaan voivat päätellä tästä millä mallilla meidän parisuhde on tällä hetkellä.. Tyttöystäväni väitti että klamydia testit eivät ole kovin varmoja, luin taas netistiä aivan muuta.. Sen jälkeen väitti että klamydia voi "muhia" kuukausia ellei vuosia ennenkuin näkyy testissä, mutta sekään ei taida olla totta...
Kovasti vakuuttaa ettei ole pettänyt minua ja saanut siinä samalla tautia, mutta kovin on hankala uskoa tuomosta kun testit näyttää jotain muuta..

Ehkä tämä ei ole aivan oikealla palstalla, mutta toivon saavani täältä naisten näkökulmia ja asiallisia vastauksia

Niin ja lisätään tähän viellä että tytön mukaan eka testi on tehny epävarmalla apteekin testillä, vaikka apteekista ei taida edes saada mitään klamydiatestejä?

Viimeksi muokattu:
Kävithän itse testeissä syksyllä...?

En käynyt syksyllä testeissä, kun ei ollut mitään pelkoa että olisi klamydia ollut.. Myöskään tyttöystäväni EI kertonut että on käynyt testeissä, kuulin siitäkin tänään... Ja jos tyttöystävä olisi saanut klamydian minulta, se olisi näkynyt tuossa testissä kun se oli kumminkin 2kk päästä siitä kun me harrastimme seksiä

Viimeksi muokattu:
En käynyt syksyllä testeissä, kun ei ollut mitään pelkoa että olisi klamydia ollut.. Myöskään tyttöystäväni EI kertonut että on käynyt testeissä, kuulin siitäkin tänään... Ja jos tyttöystävä olisi saanut klamydian minulta, se olisi näkynyt tuossa testissä kun se oli kumminkin 2kk päästä siitä kun me harrastimme seksiä

Tyttökaverisi on oikeassa. Tauti voi olla pitkään oireeton. Suosittelen että hoidatte itsenne kuntoon ettei tytölle tule myöhemmin kohdunkaulan syöpä. Keskittykää olennaiseen nyt älkääkä pikkujuttuihin. Luottamusta, jos tykkäätte toisistanne, eikö niin.

Viimeksi muokattu:

hei!
klamydia voi olla miehellä ilman oireita vaikkapa itselläsi mutta silti se voi tulla partnerille
oireelliseksi eli käyppä sinäkin testissä jospa olet kantaja myös itse tietämättäsi vaikka parin vuoden ajalta? kannattaa kysellä lääkäriltä oireet ja itämisajat jne. asiaan tulisi näin toisiakin näkökantoja....

Viimeksi muokattu:
Klamydia voi olla oireeton ja siksi sitä voi kantaa tietämättään.

Jos jommalla kummalla teistä on ollut partneri ennen nykyistä suhdetta, niin tauti voi olla peräisin sieltä.

Klamydiatestiä ei Suomessa saa apteekista, mikä on mielestäni ihan hyvä.

Klamydiatesti sinänsä on varma, mutta virtsanäytteen voi ottaa väärin. Näytettä ennen ei saa pestä alapäätään, eikä yhtään virtsaa saa mennä ohi. Lisäksi on täytynyt olla muutama tunti virtsaamatta.

Klamydialla ei ole mitään tekemistä kohdunkaulan syövän kanssa. Klamydian aiheuttama tulehdus voi kuitenkin aiheuttaa hedelmättömyyttä, jos klamydiaa ei hoideta.

Käy nyt ihmeessä testeissä, että mahdollinen klamydia saadaan sinultakin hoidettua.

Testeihin ollaan menossa, heti huomenna varaan ajan..

Mutta nuille jotka epäilivät minun olevan se joka on tyttöystävän tartuttanut, tyttöystävä siis kävi syksyllä testeissä ja silloin näytti negatiivista, vaikka olimme harrastaneet tätä ennen suojaamatonta seksiä, eli minä en se kantaja voinut olla..

Sehän tässä mietityttää että onko tyttöystävä käynyt vieraissa talven aikana vai onko syksyinen testi näyttänyt väärin...

Eli kuinkas varma tuo klamydiatesti on? Jos tyttöystäväni syksyinen testi ei ole antanut väärää tulosta, on hän käynyt vieraissa.. Vastailkaapas jotka asiasta tiedätte, hieman meinaa asia painaa mieltä :(

Tyttöystäväsi on voinut ryssiä virtsanäytteen antamisen tai sitten se tauti on peräisin sinulta, eikä vain ollut ehtinyt tarttua ennen syksyn testausta.

Meillä kävi niin, että minulle laitettiin kierukka ja tulin heti raskaaksi. Kun keskeytys tehtiin otettiin samalla klamydia testi. Testin tulos oli positiivinen vaikka minulla tuota kyseistä tautia ei ollut. Lääkärini sanoi, että testin tuloksen tulkinta on ollut virheellinen tai sitten testin näytteet ovat menneet sekaisin. Omana gynekologinani hän sanoi, että kohdallani klamydia ei voinut olla mahdollinen. Minut oli tutkittu 6 viikkoa aiemin. Mieheni testattiin myös ja hänen tuloksensa oli negatiivinen. Tässä tapauksessamme lääkärini kutsui meidät molemmat kuulemaan tulosta juuri tällaisen parisuhdekriisin mahdollisuuden takia. Eli kyllä tulos voi olla virheellinen.

Viimeksi muokattu:
Hei. Kävin lääkärissä tänään ja sain lääkkeet klamydiaa varten..

Tyttöystävälleni tehtiin myös raskauden keskeytys, tuossa samassa klamydia toettiin..

Meillä oli suojaamatonta yhdyntää ensimmäisen kerran 4-5vk ennen tuota syksyistä testiä, laskin kalenterista tänään viikot uudelleen.. Voiko olla mahdollista että klamydia olisi minulta ja ei olisi näkynyt viellä tuossa testissä? Tällä hetkellä tyttöystävän kanssa väleissä, mutta kovasti tuo silti mietityttää.

Lisätään viellä, itse en testejä tehnyt, sain lääkkeet suoraan sen takia että tyttöystävälläni tuo klamydia toettiin ja näin ollen se on myös minulla

Yhteistyössä