kivuttomat supistelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Viikkoja 28 nytten ja tuolta viikolta 20 saakka on ollu aika ajoin kivuttomia suppareita. Nyt tuntuu että koko ajan tihenee. Päivittäin tulee sellasia kivuttomia mutta epämukavia ja mahan kovettavia suppareita. Monesti tulevat "sarjoissa" eli saattaa parinkin tunnin ajan supistella ja sitten loppuu. Nyt eilen illalla oli taas sellainen monen tunnin supistelu ja yöllä tuntui välillä jopa kun kylkeä käänsi niin alkoi supistella. Ja nyt aamulla kun yskin tuossa niin sekin laukaisi supistelun. Eli on siis tosi supisteluherkkä. Kivuliaita eivät edelleenkään mielestäni ole. Pitäisikö kuitenkin olla neuvolaan yhteydessä vai odottelenko ensi viikon perjantaihin kun on lääkärineuvola?

Kaksi raskautta takana minulla ja edellinen syntyi tosi nopsaan... vaan 2,5 tuntia. Synnytys alkoi vesien menolla. Kummankin aikasemmankin kanssa on ollu näitä kivuttomia suppareita, ei tosin tässä mittakaavassa.

Mulla sama tilanne mutta tosiaan supistukset kivuttomia. Neuvolassa sanottiin että niin kauan kun on ns. kivuttomia niin ei tapahdu mitään. Mulla nyt neuvola viikon välein niin tietty voi tarkastuksen tehdä jos huolettaa. Mutta sinuna kyllä varmistaisin neuvolasta koska itseänikin välillä huolettaa ko. asia.

No sepä siinä kun ne kivuttomatkin supparit VOI tehdä... ne voi kyllä avata paikkoja reilustikkin. Ja kun huolettaa se kun toi kuopus tuli niin äkkiä, että jos supparit yhtään tulee kivuliaiksi niin siinä ei sitten kauaa ryvitä... Hmm... pitäisköhän sitä sit soittaa neuvolaan...

Onko kellään muulla mitään mielipidettä asiaan :)

Mulla oli ekan raskauden aikana ennenaikaisia supistuksia ja muksu synty 40+5. Nyt on ollu supistuksia jostain rv 15 lähtien. Ja tuntuu välistä olevan päivittäin, ei kipeitä, mutta tuntuvia silti. Ohjeeksi sanottiin, että voi käydä päivystyksessä tarkistuttaan kohdunsuun tilanteen.

Soita vaan neuvolaan ja kysäise mitä ovat mieltä. Ainakin pissanäyte kannattaa tarkistaa tulehduksen varalta ja se, että ei ole esim. oireetonta hiivasientä. Molemmat voivat myös oireettomina aiheuttaa ennenaikaista supistelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Soita vaan neuvolaan ja kysäise mitä ovat mieltä. Ainakin pissanäyte kannattaa tarkistaa tulehduksen varalta ja se, että ei ole esim. oireetonta hiivasientä. Molemmat voivat myös oireettomina aiheuttaa ennenaikaista supistelua.

Mitenkä tuo oireeton hiivasieni todetaan? Ilmeisesti vaatii "ronkkimista" eli ei pelkästä pissanäytteestä selviä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Mitenkä tuo oireeton hiivasieni todetaan? Ilmeisesti vaatii "ronkkimista" eli ei pelkästä pissanäytteestä selviä :)

Pyyhkäistään pumpulipuikolla näyte emättimestä. Selviää jo ihan silläkin.

Harjotussupistukset on normaaleja jos ne on kivuttomia eikä niitä tule useampaa tunnissa eikä esim.sarjoina. Eli sinuna kyllä ottaisin neuvolaan yhteyttä ja voisit vaikka ottaa vähän töistä lomaa (mikäli olet töissä) niin alkavat sitten varmaan helpottamaan. Ja muista juoda paljon vettä päivän aikana, se auttaa!
Mun ystävällä on sama tilanne kun sulla, hällä on kohta laskettuaika mutta hyvin on lapsi pysyny masussa eikä ole ollu vaaraa ennenaikasesta synnytyksestä. Saikulla on kyllä välillä ollu ja se onkin auttanu kun on saanu levätä välillä.