Kivuttomat rytmihäiriöt??? Kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mariia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mariia"

Vieras
Eli joskus on enemmän ja joskus vähemmän. Olen nyt raskaana ja rytmihäiriöt tuntuu lisääntyvän. Neuvolasta ei sanottu juuta ei jaata. Sydän lyö toisinaan miten sattuu, mutta se ei ota kipeää, puristaa ennemminkin. Onko kellään kokemusta ja mikähän hoito tähän sitten auttaisi.

Mulla on ns. hyvälaatuisia liikalyöntejä. Sydän lyö jatkuvasti, siis monia kertoja minuutissa ylimääräisiä lyöntejä. Tämä selvitettiin lopulta 24 h kestävällä sydänkäyrämittauksella, jossa minulla oli kannettavat sydänkäyräanturit kiinni itsessäni ja elin muuten normaalia elämää kotona/töissä.

Lääkäritkin olivat hämmästyneitä, liikalyöntejä oli vuorokaudessa noin 30 000. Enkä silti tunne niitä mitenkään, paitsi joskus, jos juon paljon vaikka kahvia. Kofeiini pahentaa niitä ainakin minulla.

Eivät vaikuttaneet kahteen raskauteeni eikä synnytykseen. VAikuttavat lähinnä siihen, että kun pulssi nousee esim juostessa, tulee helposti höntti olo ja pyörryttää.

En ole millään lääkityksellä, ja liikalyöntisyys on luokiteltu minulla synnynnäiseksi ja vaarattomaksi.

Mullakin on nyt raskaana ollessa tullut sellasia kovia tykytyksiä, ei kipeitä mutta epämukavia. Menevät ohi kun esim lenkillä pysähtyy vähäks aikaa ja hengittää rauhallisesti. Onko nuo rytmihäiriöitä?
Mun lepopulssi on nyt ollu raskauden vikalla kolmanneksella lähemmäs 100, mutta verenpaine ja kaikki muu ihan normaalia.

Mulla on nyt raskausaikana ollut normaalia enemmän ns. muljahduksia, vaikka on niitä tietty muulloinkin jonkin verran. :)

Itse olen havainnut, että jos sydän alkaa lyödä miten sattuu, kannattaa kokeilla syödä enemmän joko magnesiumia ja/tai kaliumia. :)

Yhteistyössä