Kivut viimeisinä vuotopäivinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sattuu..... :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sattuu..... :(

Vieras
Mistä mahtaa johtua, että oikeastaan pahimmat kuukautiskivut tulevat vasta viimeisinä vuotopäivinä? Esim nyt minulla on menossa kp 4, vuoto on loppumassa ja tuska on kamala. Kohtu kramppaa niin että alavatsaa polttaa ja vatsakin on ihan sekaisin. Kouristaako kohtu viimeisetkin limakalvon rippeet ulos, vai mistähän tällainen johtuu?

Kipuja on usein myös ensimmäisinä päivinä, mutta ne ovat jotenkin terävämpiä, kuin tämä viimeisten päivien polttava jomotus. Tällaista ei aina ole ollut, loppupäivien kivut ovat tulleet kuvioihin mukaan vasta jokunen vuosi sitten. Eikä näitä läheskään joka menkkojen lopussa ole.

Nytkin piti keskeyttää kirjoittaminen hetkeksi, kun kipu äityi niin kovaksi, etten pystynyt istumaan paikoillani :(

Gynekologilla kävin kuun alussa ja kaikki oli kunnossa papaa myöten. PCO minulla on diagnosoitu ultraamalla pari vuotta sitten, kierrot ovat heitelleet 26-39 päivän välillä, gynen mielestä se on ihan ok. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt yli kolmeen vuoteen.

Kyllä mulla ainakin on sama juttu. En nyt voi sanoa, että kivut olisivat pahempia kuin alussa, mutta kipu on jotenkin erilaista.
En ole koskaan ajatellut tämän olevan mitenkään huolestuttavaa...Onko muilla kokemusta?

Minulla on ajoittain samanlaisia kipuja, ja synnyttäneenä naisena voin kertoa, että kivut ovat kuin supistuksia. Kouristuksen tullessa vetää kyllä kippuraan ja olen jopa sairauslomalla ollut näiden kipujen vuoksi. En ole asiasta ollut huolissani, kun laantuvat aina päivässä tai parissa, eikä niitä joka kuukautisten aikaan edes tule.Mutta jos ovat jokakertainen riesa, niin ilman muuta gynen pakeille..:)

Mulla on ollut kipuja, ei pahoja, mutta kuitenkin.
Luinko jostain vai sanoiko lääkärini aikoinaan niiden johtuvan tavallaan samasta kuin kuukautisia edeltävätkin kivut.
Eli menkkojen alussa lihakset alapäässä (hirveä sana) venyy (tai miten se pitäis sanoa, liikkuu) eli siis vähän samaa kai kuin supistuksissa, ja vuodon lopulla taas palautuvat tavalliseen tilaan. Mulla ei nää jälkeen tulevat ole läheskään niin pahoja kuin edeltävät kivut, mutta siitä aina tietää että loppusuoralla ollaan;)

Yhteistyössä