Kivut viikoilla 35, apuja kiitos!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Eli parina päivänä tullut pääasiassa kivuttomia supistuksia mutta yhtäkkiä niitä on alkanut olla tosi paljon. Mukana harvakseltaan joitain kivuliaita. Viime yönä sitten tuli muutama kivuliaampi supistus, mutta yöstä asti jäänyt päälle jatkuva jomotus ihan alavatsalla, välillä selän puolella. Tuntemus on ikäänkuin voimakkaat kuukautiskivut, sellaista jomotusta. Välillä tulee supistuksia, vatsa kovettuu, eivätkä varsinaisesti kivuliaita mutta epämiellyttäviä. Tätä jatkunut koko päivän vaikka olen ottanut nyt tosi rauhallisesti. Kipujen puolesta siis ei mitenkään liian tukala olla, mutta lämpötyynyä tuossa pitelin josko auttaisi, ei tehonnut.

Kannattaisiko näistä kysäistä neuvolasta, vai kuuluuko ihan kuvaan? En ole ensisynnyttäjä mutta tällaista ei ole aiemmissa raskauksissa ollut..

Viikkoja jo hyvin joten ei huolta vaikka tulisikin jo, hyvä tietenkin jos vielä pari viikkoa masussa viihtyisi. Uudelleen synnättäjällä alkaa monesti jopa kivuliaat supistukset viikkoja ( joskus kuukausia) ennen itse synnytystä. Itsellä alkoi kolmatta odottaessa rv 36 ja vauva syntyi vasta rv 41+2 :D Oltiin ihan varmoja että ennen aikojaa tulee ja reippaasti. Kakkonen tuli rv 39+1 ja siinä raskaudessa oli harjoitussupistuksia mutta ei siis kivuliaita ollenkaan. Soita vaan neuvolaan ja kysy asiaa. Lepo tekee varmasti hyvää ;) Mutta voipi olla että vauva siellä harjoittelee tai alkaa pikku hiljaa tekeä tuloaan. Mikä sulla ollut kohdun suun ja kaulan tilanne?

[QUOTE="Iisa";26378831]Mikä sulla ollut kohdun suun ja kaulan tilanne?[/QUOTE]

Mä kun kävin tarkistuttamassa em vaivojen vuoksi, todettiin mulle että täysin epäkypsä, ei ole vielä tulossa piiiitkään aikaan... neljän tunnin päästä mukula olikin pihalla :whistle: :D

[QUOTE="Iisa";26378831]Viikkoja jo hyvin joten ei huolta vaikka tulisikin jo, hyvä tietenkin jos vielä pari viikkoa masussa viihtyisi. Uudelleen synnättäjällä alkaa monesti jopa kivuliaat supistukset viikkoja ( joskus kuukausia) ennen itse synnytystä. Itsellä alkoi kolmatta odottaessa rv 36 ja vauva syntyi vasta rv 41+2 :D Oltiin ihan varmoja että ennen aikojaa tulee ja reippaasti. Kakkonen tuli rv 39+1 ja siinä raskaudessa oli harjoitussupistuksia mutta ei siis kivuliaita ollenkaan. Soita vaan neuvolaan ja kysy asiaa. Lepo tekee varmasti hyvää ;) Mutta voipi olla että vauva siellä harjoittelee tai alkaa pikku hiljaa tekeä tuloaan. Mikä sulla ollut kohdun suun ja kaulan tilanne?[/QUOTE]

Tilannetta ei nyt hetkeen ole tsekattu, parin viikon päästä on loppuraskauden lääkärineuvola. Mutta viimeksi on ollut tilanne ihan hyvä, pikkuisen auki kuulemma mutta niinhän se uudelleensynnyttäjällä helposti on.
En jaksaisi uskoa että etuajassa tulee, aiemmissa synnytyksissä olen ihan kunnon kivuliaita supistuksia kärvistellyt päivän tai kaksi ennenkuin silti mitään tapahtui, ja ihan ajallaan ovat aiemmat tulleet. Mutta tosiaan tällaisia jomotteluja ei ole aiemmin näin aikaisin ollut, harjoitussupistuksia kylläkin. Ehkä mä kysäisen tuolta neuvolasta että tarviiko asialle tehdä jotain, alkaa ehkä vähän ärsyttää parin päivän jälkeen tää olo :)

Joo niinkin voi käydä, mulla kanssa hyvä ystävä joka masentuneena talsi kohtia kohtia polilta ja oli saanut "tuomion" ettei ainakaan 2viikkoon tarvi synnyttää :D Ni siinähän se supistukset siten alkoivat ettei se niin oo sanottu mutta osaviittaa voi antaa. Mulla ensimmäisessä raskaudessa oli paikat jo rv 36 asti 2cm auki ja kaulaa 1cm jäljellä ja vauva oli tosi alhaalla, kaikki lääkärit epäilivät ettei mene loppuun asti, syntyi rv 40+0. Ja kolmas tosiaan meni yli niin että napsahti vaikka vauva kovin tulostaan varoitteli aiemmin! :D Ja kakkonen sitten tuli yllättäen rv 39 vaikkei osattu arvta kun ei mitään ollut joka oisi ennakoinnut.

Yhteistyössä