Kivut keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuileva

Vieras
Hei!

Minulle tehtii lääkkeellinen tyhjennys n. viikko sitten. Raskaus oli keskeytynyt rv6. Vielä on vuotoa, välillä vähän enemmän, välillä vähemmän. Nyt on pari päivää ollut sellaista vihlovaa ja nipistelevää kipua vasemman munasarjan kohdalla. Onko muilla ollut sellaista? Mietityttää vain, että jos kaikki ei ole tullut pois ja tulee tulehdus tai joku. Mutta vuotohan voi kestää kolmekin viikkoa, joten sitä en niinkään pohdi. Vihlova kipu vaan ihmetyttää. Kuumetta ei ole.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 14:37 kipuileva kirjoitti:
Hei!

Minulle tehtii lääkkeellinen tyhjennys n. viikko sitten. Raskaus oli keskeytynyt rv6. Vielä on vuotoa, välillä vähän enemmän, välillä vähemmän. Nyt on pari päivää ollut sellaista vihlovaa ja nipistelevää kipua vasemman munasarjan kohdalla. Onko muilla ollut sellaista? Mietityttää vain, että jos kaikki ei ole tullut pois ja tulee tulehdus tai joku. Mutta vuotohan voi kestää kolmekin viikkoa, joten sitä en niinkään pohdi. Vihlova kipu vaan ihmetyttää. Kuumetta ei ole.

Ihan tuosta tyhjennyksestä olisin kysellyt...kun itsellä sama tilanne, eilen alkoi vuoto ja pikkuisen sydän ei enään sykkinyt (rv 8+3)...
Niin antoivat mulle kotiin noita cytotec-tabletteja...
Niin, millainen annostus sulla oli ja kauanko kesti, ennenkuin tyhjeneminen alkoi? mä oon ottanut tänään aamulla 2 tablettia ja päivällä 2 lisää ja vieläkään ei mitään oo tapahtunut... nyt tosin tuntuu jo hiukan sellasia vihlaisuja alavatsalla, mutta ei mitenkään kovia...
Entä oliko sulla kovin kivulias toi tyhjeneminen? toi kipu mua jännittää aivan kauheasti...

Hei. Pahoittelut keskenmenostasi. Minulla alkoi n.neljä tuntia niiden toisten tablettien ottamisen jälkeen tyhjentyä. Kivut olivat kovien kuukautiskipujen luokkaa, tuli supistelunomaisesti, eli sillai sykäyksittäin. Olin saanut panacodia mukaan, mutta en tarvinnut niitä. Otin pari tavallista panadolia, ne riitti. Supistelut kesti n. kaksi tuntia ja sitten helpotti. Minulla ei tullut hirmu määriä, en joutunut istumaan pöntöllä. Isot siteet riittivät. Saitko ohjeet laittaa vielä kolmannet jos ei ala tapahtumaan? Toivotaan että lähtee tulemaan, eikä tarvitsisi kaavintaa.

Minulla pelko, että kaikki ei ole tullut ulos, vaikka hyvä merkki se kait on, että vuoto jatkuu. Pelkään vaan niin sitä kohtutulehdusta ja muutenkin sitä että homma pitkittyy ja tulee jotain ongelmia.

Kiitos vastauksesta!
Mä en nyt oo laittanut niitä kolmansia tabletteja, koska nyt mulla vuotaa jo jonkin verran... en myöskään joudu pöntöllä istumaan, vaan pärjäilen hyvin yö-siteellä.. Kivut ei myöskään oo kovia, ainakaan vielä...sain myös kipulääkettä, Ardinexia ja niistä vasta outo olo tulikin...huimausta ja todella väsy olo, joten aamulla otin kipulääkkeet, kun sanoivat tuolla polilla, että ne kannattaa ottaa, mutta sen jälkeen en niitä oo ottanut..
Odotin kyllä kovempia kipuja, mutta voihan ne tästä vielä koventuakkin..

Juu, kyllä ne sieltä antoivat ohjeeksi, että voi kolmannet tabletit vielä ottaa, jos on tarve, mutta kyllä nyt tuntuu tämä 2 x 2tablettia riittävän..

Annettiinko sulle aika jälkitarkastukseen ? mun pitäisi huomenna soittaa tuonne naistentautien polille ja varata aika sinne jälkitarkastukseen kolmen viikon päähän...

Hyvä jos nyt tuntuis lähtevän. Meillä täällä ei jälkitarkastusta automaattisesti ole, jos kaikki menee niin kuin pitäisi. Verikoe on kolmen viikon päästä, jonka jälkeen lääkäri soittaa. Ilmeisesti tuloksesta riippuen pitää käydä jälkitarkastuksessa. Raskaushormonin pitäisi siihen mennessä olla poissa, ja jos ei ole, niin sitten voi kai olla epäilys että jotain vielä jäänyt kohtuun.

Mutta täälläkin sivuilla olen lukenut, että vaikka kohtu tyhjä, niin silti raskaushormonia aina vaan veressä. Mistä lie kaikki johtuu. Jos minua epäilyttää jokin ja sairaalaan eivät suostu ottamaan ultraan, niin meen sitte yksityiselle. Nää on kuitenkin niin rankkoja juttuja pelkästään, joten jos vielä epätietoisuudessa ja pelossa pitää elää niin meen sitte yksityiselle.

Hirmu paljon voimia sinulle. Oliko tämä eka keskenmenosi, onko sulla lapsia ennestään? Minulla onneksi on lapsia, ja eka keskenmeno. Kyllä tästä eteenpäin pääsee. Toki rankkaa on, mutta sekin auttaa, että voi täällä kohtalotovereiden kanssa vaihtaa ajatuksia. :heart:

Voimia myös sinulle..samassa tilanteessa tässä ollaan..
Tämä oli mulle eka keskenmeno ja onneksi mulla on tuo yksi tyttö 5/2002.
Kyllä tämä keskenmeno aika vaikea paikka oli, kun ollaan toista lasta yritetty 3 vuotta ja nyt kun vihdoin onnistui, niin kumminkin kävi näin... :snotty:

Mutta, eihän tässä muutakaan voi, kuin jatkaa eteenpäin... ja on kyllä tosi kiva, kun voi vaihtaa ajatuksia kohtalotoverin kanssa, koska juuri samassa tilaanteessa itse olleet, voivat kuvitella ja tietää tämän tilanteen...

Mulla oli keskenmeno kaksi viikkoa sitten. Ultrassa todettiin rv15, että vauvan sydän ei enää lyönyt ja seuraavana päivänä piti mennä osastolle "tyhjennykseen". Sain vain kerran kaksi tablettia, jolloin supistukset alkoi ja kolmen tunnin päästä vauva syntyi. Istukka jäi sisään, joten jouduin vielä kaavintaankin. Mutta se on hyvin tavallista, kun on jo enemmän raskausviikkoja. Tämä oli minulle jo kolmas keskenmeno, mutta tällä kertaa syynä oli vauvan vakavat rakennepoikkeamat ja sen vuoksi hän oli kuollut. :'(

Onneksi meillä on kolme ihanaa lasta, joten on ollut jotenkin helpompi tämä kestää, kuin edellinen, kun oli yksi lapsi ennestään. Ja senkin vuoksi on helpompaa, kun on joku "syy", miksi näin kävi. Tai eihän tämä koskaan ole helppoa.. :/

Mutta voimia teille ja sen olen tosiaan huomannut että paljon auttaa kun saa jonkun saman kokeneen kanssa asioista jutella! :hug:

Niin ja vielä kivuista. Mulla on ollut kans munasarjojen kohdalla kipua joinakin päivinä, ja vuotokin jatkuu edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän..

Minulla todettiin rv 9 ultrassa, että alkio oli kuollot n. 6 v. ikäisenä. Sain lääkkeellisen keskeytyksen. Sen jälkeen oli kummaa paineen tunnetta ja ultrassa selvisi, että kohtu oli kyllä tyhjentynyt, mutta munasarjoissa oli halkaisijaltaan usean cm kokoisia kystiä (yhteensä kolme). Lääkäri sanoi, että ne voivat johtua hormitasapainon muutoksista ja luultavasti häviävät itsestään. Niin varmaan kävikin. (En enää käynyt niitä kuvauttamassa, vaikka lääkäri kehotti niin yksityisellä tekemään. Sairaalaan näet eivät enää olisi meikäläistä tutkimuksiin ottaneet, koska tapaus raskaus ja sen keskeytymisen hoito olivat sillä erää ohi. Neuvolan/terveyskeskuksen ultralla taas tämmöisiä kystiä ei olisi voinut havaita. Se taas erinomisesta terveydenhuolto järjestelmästämme...)

Moi!
Kiva, kun ootte jaksaneet kirjoitella, helpottaa huomattavasti, kun saa keskustella samassa tilanteissa olleiden kanssa...
Me tosiaan yritettiin pikkukakkosta 3 vuoden ajan ja olimme lapsettomuushoidoissa... Se hyvä puoli tässä asiassa on, että mä sentään tulin raskaaksi tuon 3 vuoden yrittämisen jälkeen, vaikka siinä näin surullisesti kävikin..mutta, tämä antoi taas uutta toivoa tulevaisuuteen..

Itse kun kävin rv 7+1 ultrassa ja silloin pikkuinen vielä oli hengissä, niin sillä kuitenkin oli ollut melko suuri ruskuaispussi...lääkäri jotain siihen suuntaan vihjaili, että tuo ennusti jotain huonoa ja näin siinä kävikin, että keskenmeno tuli rv 8+3.

Tämän kaiken jälkeen sitä osaa oikein arvostaa, millainen aarre minulle tuo 4,5 vuotias tyttö on... :heart:
Kovasti hänkin jo odotteli, että hänestä olisi isosisko tullut :'(

Mutta, toivotaan, että meillekkin se vauva vielä suotaisiin...eikä siihen menisi taas 3 vuotta, kun seuraavan kerran olen raskaana...

Voimia myös teille kaikille! :hug:

Ai niin, sain muuten jälkitarkastus ajan 3 viikon päähän eli 9.11.
Se on tuolla Naistentautien polilla, missä käyn lapsettomuushoidoissakin ja samalla suunnitellaan, miten näitä hoitoja taas jatketaan...

Yhteistyössä