Kivuliaita supistuksia 4-6krt tunnissa, rv. 31+3.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghsh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghsh

Vieras
Jos nyt lähden käymään sairaalassa näytillä niin kuinkahan suurella todennäköisyydellä joudun jäämään sinne koko loppuraskauden ajaksi vuodelepoon?

Mulla siis alkoi eilen tulla kivuliaita supistuksia, samanlaista alavatsa kramppailua kun kuukautisten aikaan. Tottakai haluaisin käydä näytillä sairaalassa koska näitä supistuksia tulee jo niin usein, mutta en todellakaan haluaisi jäädä sinne pahimmillaan moneksi viikoksi. Mietinkin tässä onko tämä vielä sellanen tilanne että kannattais oikeasti lähtä. Yölläkin sain nukuttua ehkä 2 tuntia ja heräsin supistuksiin ja sitten kun könysin sängystä vessaan niin jalkaa pitkin valui jotain (luultavasti valkovuotoa), se on ollut jo pari viikkoa tosi tosi runsasta ja vetistä. Raskausviikkoja mulla on vielä sen verran vähän ettei tietenkään haluaisi vielä vauvan syntyvän... antaiskohan ne sairaalassa jonku supistuksia estävän lääkkeen? olin viimmeksi reilu pari viikkoa sitten siellä sairaalassa kun tunsin vauvan liikkeet huonosti ja oli ylävatsakipua mutta sekin oli ihan "turha käynti" kun kaikki oli hyvin. Niin ei huvittais taas lähtä turhalle reissulle sinne. Voiko näin tiheät supistelut olla normaalia tässä vaiheessa?

Mun mielestä sun pitää mennä näytille. Mielummin viikkokausien vuodelepo kuin ennenaikaisena syntyvä vauva...ja mielummin turha käynti kuin tekemättä jäänyt tarpeellinen käynti.

Ei tuo mun mielestä ole ihan normaalia, jos supistukset on tosiaan kivuliaita ja niitä tulee noinkin usein.

• Tykkää
Reactions: jassåå
Ja siis mikä on vaihtoehto näytille menolle? Kotisynnytys?

Jos vaikka minulla syöpä, niin onko pakko mennä näytille sairaalaaan, kun joutuisi leikkaukseen ja sytostaattihoitoon....

Menet käymään näytillä. Ei ole leikinasia, jos synnytys onkin lähdössä käyntiin. Nuo voi olla myös ihan harmittomia, mutta on parempi olla leikkimättä tuollaisella asialla.

Kannattaa mennä, voivat antaa supistuksia estävää ja mikä tärkeintä, jos oikeasti näyttää siltä, että synnytys on lähellä voivat antaa kortisonit vauvam keuhkoja kypsyttämään! Olen ollut samassa tilanteessa, ja itsellni tilanne helpotti viikonlopun sairaalassa makaamisella.

Yhteistyössä