Kivittäkää vaan mutta tässä totuus omasta jaksamisestani

  • Viestiketjun aloittaja harmaana jälleen
  • Ensimmäinen viesti
Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsiaan rakastava äiti:
Miksi ihmeessä lapsia tehdään jos niitä ei haluta hoitaa itse???
Ymmärrän jos vanhemmat töissä mutta muuten menee mulla yli ja pahasti.
Päiväkodit eivät ole varapaikkoja mihin tuodaan kun äiti ei jaksa.
Anna lapsesi lastenkotiin. Siellä ainakin on aikuisia, jotka välittää heistä ja jaksaa olla heidän kanssaan.
:headwall: :headwall:
Siis en edes jaksa kommentoida kummemmin NÄIN TYPERÄÄ kommenttia!
 
hullujen huone
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja hullujenhuoneella jne.:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja haluan pois täältä hullujen huoneelta!:
no mun pitäis laittaa alle 3 ja alle 2 vuotiaat päiväkotiin klo 07-17..... kai mun pitää kärsiä kotona ku en todellakaan laita kymmeneksi tunniksi lapsia hoitoon päivässä. ja ku lapset vielä noin pieniä... mulla kyllä pää räjähtää täällä mutta ei voi mitään :(
Miksi sen pitää olla 7-17? Jos et kärsi laittaa kokopäiväksi, niin pidä puolipäivähoidossa =)
siis tuon ajan lapset ois päiväkodissa jos menen töihin (n.tunti työmatkoihinkin) ja osapäiväksi en laita sen takia koska sekin maksaa ja ei oo varaa jos en oo töissä...
No entäs kerho.Vaikka semmonen, joka on peri kertaa viikossa? saisit vähän levähtää =)
no eipä täällä meijän kylällä oo mitään kerhoja tai muutakaan juttuja lapsille (edes sitä leikkipuistoa) ja kauemmas en pääse ku en ajokorttia omista....
 
Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja hullujen huone:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja hullujenhuoneella jne.:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja haluan pois täältä hullujen huoneelta!:
no mun pitäis laittaa alle 3 ja alle 2 vuotiaat päiväkotiin klo 07-17..... kai mun pitää kärsiä kotona ku en todellakaan laita kymmeneksi tunniksi lapsia hoitoon päivässä. ja ku lapset vielä noin pieniä... mulla kyllä pää räjähtää täällä mutta ei voi mitään :(
Miksi sen pitää olla 7-17? Jos et kärsi laittaa kokopäiväksi, niin pidä puolipäivähoidossa =)
siis tuon ajan lapset ois päiväkodissa jos menen töihin (n.tunti työmatkoihinkin) ja osapäiväksi en laita sen takia koska sekin maksaa ja ei oo varaa jos en oo töissä...
No entäs kerho.Vaikka semmonen, joka on peri kertaa viikossa? saisit vähän levähtää =)
no eipä täällä meijän kylällä oo mitään kerhoja tai muutakaan juttuja lapsille (edes sitä leikkipuistoa) ja kauemmas en pääse ku en ajokorttia omista....
Onko sulla ketään äiti tuttua? teette semmosen hoitoringin keskenänne (siis jos löytyy äitejä).
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Juu, suosittelen lämpimästi. Ei 4vuotiaan paikka enää ole kotona, vaan oppimassa tarhassa taitoja ja saamassa tekemistä ja ikästään seuraa.
Kyllä ne ehtii eskarissakin niitä taitoja haalia..
Nim. Myös vuodesta 2002 kotona ollut
Ja sen kuulee. B)
 
vieras
kyllähän äitienkin pitää käydä töissä, ainakin toisten jotta saa ruokaa pöytään. ainakin etelä-suomessa tarvitaan kahden palkka perheen elättämiseen. Itse menen töihin vasta kun kuopus lähemmäs 3v. sinne asti yritän sinnitellä.
 
hullujenhuone
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja hullujen huone:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja hullujenhuoneella jne.:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja haluan pois täältä hullujen huoneelta!:
no mun pitäis laittaa alle 3 ja alle 2 vuotiaat päiväkotiin klo 07-17..... kai mun pitää kärsiä kotona ku en todellakaan laita kymmeneksi tunniksi lapsia hoitoon päivässä. ja ku lapset vielä noin pieniä... mulla kyllä pää räjähtää täällä mutta ei voi mitään :(
Miksi sen pitää olla 7-17? Jos et kärsi laittaa kokopäiväksi, niin pidä puolipäivähoidossa =)
siis tuon ajan lapset ois päiväkodissa jos menen töihin (n.tunti työmatkoihinkin) ja osapäiväksi en laita sen takia koska sekin maksaa ja ei oo varaa jos en oo töissä...
No entäs kerho.Vaikka semmonen, joka on peri kertaa viikossa? saisit vähän levähtää =)
no eipä täällä meijän kylällä oo mitään kerhoja tai muutakaan juttuja lapsille (edes sitä leikkipuistoa) ja kauemmas en pääse ku en ajokorttia omista....
Onko sulla ketään äiti tuttua? teette semmosen hoitoringin keskenänne (siis jos löytyy äitejä).
no oiski nii ois ihanaa. ei mulla oo ketään kaveria täällä. lasten kans joudun oleen kaiket päivät yksin....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana jälleen:
tänään tulin siihen päätökseen että haen tarhapaikkaa kahdelle nuorimmaiselleni ja ilmoittaudun työkkäriin. Vietän pari kuukautta ihan vain hermolomaa ja sitten kursseille ja työnetsintään.
Totesin vain että mä en enää jaksa ton 4 vuotiaan uhmaikäisen kanssa, kenties se olis vähän helpompi jos voisin antaa enemmän virikkeitä, mutta tähän päätökseen tulin

Nyt kaikki vannoutuneet kotiäidit minua haukkumaan

Ja lisäystä sen verran että kotona olen ollut vuodesta 2002
minkäikäinen tää toinen lapsi on?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsiaan rakastava äiti:
Miksi ihmeessä lapsia tehdään jos niitä ei haluta hoitaa itse???
Ymmärrän jos vanhemmat töissä mutta muuten menee mulla yli ja pahasti.
Päiväkodit eivät ole varapaikkoja mihin tuodaan kun äiti ei jaksa.
Anna lapsesi lastenkotiin. Siellä ainakin on aikuisia, jotka välittää heistä ja jaksaa olla heidän kanssaan.


No entäs jo asiat olis näin että muita lapsia ei ole lähettyvillä tai edes samassa kylässä. Mustaki ton ikäsen lapsen täytyy saaha kontaktia jo muihin lapsiin. Mulla on 2 v tyttö ja muita lapsia kylällä ei ole vaan lähimmät on 30 km pässä ja haluaisin laittaa myöhemmin lapen hoitoon tai tarhaan tai etes johonki että saa kontaktia muihin lapsiin. Kaikki ei asu kaupungeissa.
AP tei ihan oikean päätöksen
:hug:
 
Tipu Topakka
Hullujenhuone: Onko siellä kansanopistoa? Ne tarjoaa temppukerhoa/temppukurssia, leikkikurssia.. Eikö muka edes seurakunnalla ole jotain tarjottavaa lapsiperheelle? Jos ei niin otappa sinne yhteyttä ja pyydä, että alkaavat väsäämään jotain nappulakerhon tynkää!
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsiaan rakastava äiti:
miksi hemmetissä olisi.
Mä en vaan käsittää äitejä, jotka tekee lapsia mut sit ei itse jaksa olla heidän kanssaan.
Ei lapsia ihan senkään takia tehdä, että äiti ois niissä kiinni 24h/vrk seuraavat 6 vuotta. Miten tää maailma tolla ajattelumallilla enää pyöris edes. :)
 
hullujenhuone
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Hullujenhuone: Onko siellä kansanopistoa? Ne tarjoaa temppukerhoa/temppukurssia, leikkikurssia.. Eikö muka edes seurakunnalla ole jotain tarjottavaa lapsiperheelle? Jos ei niin otappa sinne yhteyttä ja pyydä, että alkaavat väsäämään jotain nappulakerhon tynkää!
no itseasiassa seurakunnalla ois kerran viikossa 2 tunti alle 3vuotiaiden kerho (päikkäri/ruoka-aikaan just sopivasti).... eikä ne tänne mitään ala järjestään... 2000 asukkaan kylä tämä...
 
hullujenhuone
Alkuperäinen kirjoittaja hullujenhuone:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Hullujenhuone: Onko siellä kansanopistoa? Ne tarjoaa temppukerhoa/temppukurssia, leikkikurssia.. Eikö muka edes seurakunnalla ole jotain tarjottavaa lapsiperheelle? Jos ei niin otappa sinne yhteyttä ja pyydä, että alkaavat väsäämään jotain nappulakerhon tynkää!
no itseasiassa seurakunnalla ois kerran viikossa 2 tunti alle 3vuotiaiden kerho (päikkäri/ruoka-aikaan just sopivasti).... eikä ne tänne mitään ala järjestään... 2000 asukkaan kylä tämä...
ai niin tuokin kerho siirty tästä kylältä kauemmas.....
 
Tipu Topakka
No entäs jos laitat jonnekin neuvolan tai seurakunnan ilmoitustaululle viestin, että kylä kaipaa piristystä lapsiperheenarkeen. Ketä kiinnostaa perustaa hoitorinki/leikkipiiri lapsille? Tiedän, että kynnys lähteä tekemään tuommosta on suuri ja hommakin siinä on. Itse sain aikaan sen, että kotikaupungissani toimii nyt Suomalainen nappulakerho =)
 
hullujenhuone
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
No entäs jos laitat jonnekin neuvolan tai seurakunnan ilmoitustaululle viestin, että kylä kaipaa piristystä lapsiperheenarkeen. Ketä kiinnostaa perustaa hoitorinki/leikkipiiri lapsille? Tiedän, että kynnys lähteä tekemään tuommosta on suuri ja hommakin siinä on. Itse sain aikaan sen, että kotikaupungissani toimii nyt Suomalainen nappulakerho =)
hyvä idea muuten... jos vaikka jo huomiseksi saisin hyvän "etsintäkuulutuksen" tehtyä :)
 
Lunatic
Tuntisin itteni kyllä ihan vajaaksi päästä, jos pitäsin ton 5-vuotiaan omasta halustani kotona.. tuolla sitten palloiltais kylillä päivisin ja tonottaisin jossain leikkarin reunassa.. Muut saman ikäset ois hoidossa. Päivät koostuis kaupassa käynnistä, ruuan laitosta ja videoiden katselusta. Mahtas olla likalla viihtysää. Itse tietysti olisin työttömyystuella.
Ei hitto. :eek:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsiaan rakastava äiti:
Miksi ihmeessä lapsia tehdään jos niitä ei haluta hoitaa itse???
Ymmärrän jos vanhemmat töissä mutta muuten menee mulla yli ja pahasti.
Päiväkodit eivät ole varapaikkoja mihin tuodaan kun äiti ei jaksa.
Anna lapsesi lastenkotiin. Siellä ainakin on aikuisia, jotka välittää heistä ja jaksaa olla heidän kanssaan.
kyse ei pelkästään ole omasta jaksamisesta vaan myöskin siitä että karu totuus tulee vastaan kun kotihoidon tuki tästä lähtee pikku hiljaa tippumaan niin töitä pitäis alkaa tekemään, koska minäpä en aio tekaista lisää muksuja vaan sen varjolla että niistä enemmän rahaa saisi ja voisi jäädä kotiin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana jälleen:
tänään tulin siihen päätökseen että haen tarhapaikkaa kahdelle nuorimmaiselleni ja ilmoittaudun työkkäriin. Vietän pari kuukautta ihan vain hermolomaa ja sitten kursseille ja työnetsintään.
Totesin vain että mä en enää jaksa ton 4 vuotiaan uhmaikäisen kanssa, kenties se olis vähän helpompi jos voisin antaa enemmän virikkeitä, mutta tähän päätökseen tulin

Nyt kaikki vannoutuneet kotiäidit minua haukkumaan

Ja lisäystä sen verran että kotona olen ollut vuodesta 2002
minkäikäinen tää toinen lapsi on?

mulla on 6v joka on eskarissa, 4v täyttää tää uhmis tammikuussa ja vuoden täyttää nuorin tammikuussa
 
Mä en tajuu lapsia jotka haluu olla äitinsä kanssa 24/7... ;)
Kai lapsille pitää jossain vaiheessa järkätä parempaakin leikkiseuraa kuin omat vanhemmat - vaikka nykyisin ns. hyvän äidin kriteerit täyttää sellainen jonka kanssa lasten on pakko olla kotona vaikka kouluikään asti, hyvällä tai pahalla. Lapsetkin kun ovat yksilöitä, joku tykkää olla tarhassa, joku äidin helmoissa vaikka aikuisikään saakka...
 
Mulla olisi tyttö 2,5v saanut maanantaista alkaen hoitopaikan, mutta ainut hoitaja jolla oli tilaa meni jäämään just saikulle, joten täytyy jaksaa viel viikon pari. Sen jälkeen näillänäkymin lapsi menee hoitoon ja meikä vetää sen aikaa lonkkaa tääl kotona.
 

Yhteistyössä