kivesten laskeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
mä oon tässä miettinyt että minkä ikäisenä niitten tulisi laskeutua pojalla? ja jos ei laskeudu onko isokin operaatio ja minkä ikäisenä se tehdään.? meidän pojallakun ei näy kiveksiä ollenkaan poikottavan..
lääkäri katsoi joskun 22.1 08 viimeksi eikä sanonut sillon mitään hälyyttävää olevan niissä. nytten ei ole kukaan katsonut sen jälkeen. ja ei tuolla vielläkään kivekset pullota.

itsellänikun ei ole hajuakaan milaiset ne ptäisi 1.v9kk olla kun tämä on esikoinen. otanko neuvolaan yhteyttä vai minne?? tyhmäkysymys...?? on meillä ollut jotain kehtyskontrolleja lastenpolilla 22.1 jälkeen mutta ne on olleet pääosin muita tutkimuksia.

kaveri vaan tuossa eilen ihmetteli että on oudonnäköiset kun ei näy palleja(hällä poika) kukaan muu ei ollut ihmetellyt tätä ennen... ei mummot jne... jotka on nähneet...

pisti miettimään...

Meillä poika 2,4v eikä kivekset ole laskeutuneet . kolmevuotiaana mennään lastenpolille ja sielä taas katotaan et mitä tehdään. olen kuullut että odotetaan neljään vuoteen asti ja sit alotetaan hormoonihoito.

kyllä niiden pitäisi olla jo laskeutuneet, kannattaa kysyä vielä vaikka neuvola lääkäriltä. jos kivekset ei laskeudu ne on liian lämpimässä ja se vaikuttaa siittiöiden valmistumiseen. en muista minkä ikäisenä operoidaan, mutta helppo operointi on.

niin siis ollaan oltu jo kerran lastenpolilla. Poika oli sillon 1,5 vuotias. Meillä kyllä sai lääkäri kivekset laskeutumaan mutta ne nousi samantien ylös. Sanotaan et ovat nimeltään hyppivät kivekset.

Meillä pojalla havaittiin ns liikkuvat kivekset, aluksi olivat laskeutuneet mutta myöhemmin neuvolan lääkärintarkastuksessa kivekset ei enään "löytyneet". Lääkäri kirjoitti lähetteen lastenkirurgille tutkimuksiin. Pojalla oli ikään noin 9kk.
Kirurgi sitten totesi pojallamme vain herkän refleksin joka vähänkin viileämmässä ilmassa vetää kivekset pusseihin. Muussa tapauksessa operaatio olisi tehty käsittääkseni noin 1 vuotiaana.

Yhteistyössä