kivat villahaalarista

Kertokaas onko tuo kivat villahaalari ja muut vastaavat kaupassa myytävät oikeesti lämpösiä? tuntuvat niin kamalan ohuilta, että pitääkö ne todella lämpösenä esim. talvella -15 pakkasessa haalarin alla käytettynä vai tarviiko lisäksi vielä jotain paksumpaa kuin perus sisävaatteet alle? aikasemmin käytössä ollut vain mummojen tekemiä villa-asuja ja ne ovat olleet paaaaljon paksumpia kuin kaupassa myytävät. Nyt tälle talvelle tarvis isommalle kaupasta ostaa joku ja en tiedä mikä sitten olis lämmin.
 
"vieras"
Villahaalareiden paksuudessa on todellakin eroja. Meillä on pärjätty kivat haalareilla, mutta kovilla pakkasilla lapsilla on ollut lisäksi aikuisten villakauluri sillä lailla "poikittain" vielä villahaarin päällä, jolloin olkapäät ovat pysyneet lämpiminä.Kun olkapäät ja käsivarret ovat lämpimät, ei kädetkään palele. On muuten vanha talviurheilijoiden "jippo". :)
 
"vieras"
Joo ton merkkiset tuntuvat erityisen ohuelta. Esim name it:stä ostettu villahaalari oli ihana ja paljon paksumpi. Toi kivat merkki taitaa vaan olla huono, ja silti maksaa liikaa. Itse suosin merinovilla alusvaatteita lapsilleni, ihon lähellä oleva merinovilla lämmittää todella hyvin. Siihen päälle sisävaatteet esim verkkarit ja paita, ja sitten villahaalari (tai vielä kovemmalla pakkasella fleecehaalari), niin kyllä tarkenee!
Riippuu tietenkin myös talvihaalarin merkistä, esim Reimatecit on perkeleen kylmiä!
 
drfg
[QUOTE="vieras";29048427]Sulla on sitten lämminveriset lapset. Missä päin Suomea?
Meillä ei eteläisessä Suomessa pärjättäisi tolla yhdistelmällä, molemmat mielestäni paskoja. Ja lapsi ei edes ole kovin paleleva.[/QUOTE]

Oulun korkeudella. Ovat tosiaan helposti kuumissaan, nukkuvat yönsäkn ilman peittoa. En ole edes tajunnut, että Reiman haalarit olisivat jotenkin kylmiä, kun sitä merkkiä meillä aina ollut! :D
 
Meillä on kyllä fleeceä lapsille, mutta siks sitä villahaalaria mietin, kun oon juuri paljon kuullut tuosta että villa fleeceä lämpimämpi ja muutenkin parempi. Pitääkin käydä tuolta name itistä kattomassa niiden villahaalarit olisko vähän paksummat. Esikoiselle on jo niin homma mummojen neuloo villahaalaria etten oo tänä vuonna enää kehdannu pyytää, joten siksi tää nyt ongelma. Tuo kohta 4v kuitenkin ulkoilee mielellään talvellakin paljon joten lämmintä pitää olla päälle.
 
"vieras"
Meillä on kyllä fleeceä lapsille, mutta siks sitä villahaalaria mietin, kun oon juuri paljon kuullut tuosta että villa fleeceä lämpimämpi ja muutenkin parempi. Pitääkin käydä tuolta name itistä kattomassa niiden villahaalarit olisko vähän paksummat. Esikoiselle on jo niin homma mummojen neuloo villahaalaria etten oo tänä vuonna enää kehdannu pyytää, joten siksi tää nyt ongelma. Tuo kohta 4v kuitenkin ulkoilee mielellään talvellakin paljon joten lämmintä pitää olla päälle.
Villa antaa fleeceä paljon enemmän "anteeksi". Fleece on hyvä, kun lämpötila, pukeutuminen ja liikunnan aste, ovat optimaalisia. Mutta jos on liikaa päällä, niin hiki on heti armoton. Villa on paljon armollisempi hengittävyytensä ansiosta. Villahaalari on yhtä hyvä -5 asteessa, kun -15 asteessa. Tosi kovilla pakkasilla olen välillä jopa pukenut kaksi villahaalaria päällekkäin (ja jättänyt haalariin kuuluvan fleeceä oilevan lisävuoren vallan pois). Villahaalari on myös minun mielestäni notkeampi, eli lasten on helpompi liikkua.
 
Fleece on muovia ja villa aito hengittävä luonnontuote, on näillä pieni ero. Villa kuten Ruskovillan puvut on vuoden ympäri lämpimiä ja hengittäviä väliasuja. Kivat villahaalari 100 pros villaa. Kuosit ja värit ovat nätimmät kuin Ruskovillalla, mutta on paksumpia. Molemmat varmasti oikein hyviä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä