Kiva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha mieli

Vieras
Toimin hoitoalalla määräaikaisena ( työsuhde 31.8 asti) ja olen ollut samalla työnantajalla keväästä -11 lähtien yhtäjaksoisilla, mutta määräaikaisilla pätkillä. Tässä toimipisteessä olen työskennellyt vuoden verran.

Menin aamulla töihin vuosilomani jälkeen. Työpöydälleni oli tullut seuraava työvuorolista. Vuorolistaan oli laitettu minulle alkamaan uusi vuosiloma ensi viikon tiistaista (15.8) kuun loppuun ja tämän jälkeen listassa on : ei määräystä.

Soitin esimiehelle ja kysyin asiasta: taustani eli sijaistamani paikka oli kuulemma siirtynyt ( joskus) edellisen työntekijän mukana hänen uuteen toimipisteeseen ja näin ollen minulle ei ole enää taustaa eli paikkaa. Joten työsuhteeni päättyy ja lomat on pidettävä ennen työsuhteen päättymistä. Kuulemma "kaikilta muiltakin" ( eli vastavalmistuneilta kesätyöntekijöiltä) työt päättyvät syksyn aikana. Kuitenkin meidän toimipisteessä vuosiloman sijaisena toimineelta kesätyöntekijältä oli kysytty halukkuutta työsuhteeseen vuoden loppuun asti ja toinen sijainen, joka tulee työhön tulevan "vuosilomani" ajaksi, näyttää jatkavan listoilla syyskuun lopulle asti.

Nyt olen maassa, koska pidän työstäni kovasti! En ole tehnyt mielestäni virheitä tai muita mokia, jotka voisivat vaikuttaa työsuhteen jatkoon. Tiedän, että työnantaja voi halutessaa lopettaa työsuhteen ilman sen kummempia määräaikaisuuden päättyessä. Kaikkein eniten loukkaa tämä toimintatapa: tulen lomalta ja työvuorolistassa lukee vain, että työ ei jatku ja joudun itse selvittämään asiaa esimieheltä. Lisäksi, kuten aiemmin jo kerroin työ ei todellakaan lopu, vain minä joudun pois ja uudet ihmiset tulevat tekemään työtä!

Asiaa ei mikään muuksi muuta ja pienellä paikkakunnalla on turha rettelöidä, mutta aion kuitenkin jutella asiasta ammattiliiton luottamushenkilön kanssa. Jos ei muuten, niin ainakin omaa oloani helpottaakseni.

Yhteistyössä