Kiva ylläri vuokranantajalta

• Viestiketjun aloittaja "Kati"
  • Ensimmäinen viesti
"Kati"
Eli tänään sain perintätoimistolta kirjeen, jonka mukaan mulla on viime kuun vuokra maksamatta (päivätty eiliselle).

Vuokran olen kuitenkin maksanut jo 18.9! Se oli toki 2vkoa myöhässä, mut siitä huolimatta, mitä helvettiä?! Miten se maksu ei muka vielä näy, aikaa tuossa välissä on kuitenkin 20 päivää!

Soitettuani perintätoimistoon, sielläkin vähän ihmeteltiin. Nyt lupasivat vähän tutkia asiaa...

Pakko oli tulla tänne päästämään höyryä.

"Kati"
Siksi, kun Kela viivytteli työttömyysrahan maksussa, eikä rahat meinanneet riittää edes ruokaan viime kuussa. Tän kuun vuokran puolestaan maksoin melkein tuon 2 vko edellä. Eli miten ne ei ole muka saaneet mun maksuja?!

"diipadaapa"
Aikoinaan kun asuttiin vuokralla niin eivät vaihtaneet vuokranmaksupäivää, joten maksoimme aina reilun viikon myöhässä. Niin paljon tuloja ei kuukaudessa ollut että oltais voitu kääntää se niin että maksettais etuajassa.

"Aikuisten oikeesti"
Olisko vastaisuudessa parempi ottaa vuokranantajaan yhteyttä tilanteessa, jossa on maksuvaikeuksia, ja neuvotella pidemmästä maksuajasta? Näin vältyt tällaisilta ikäviltä yllätyksiltä.

"vieras"
seuraavan kerran kun myöhästyy on vuokranantajalla oikeus purkaa sopimus ilman irtisanomisaikaa. että näin vakavia myöhästymiset on. kannattaa aina ilmoittaa noista.

Ehkä aavistuksen äkkinäistä toimintaa vuokranantajalta, mutta nykyään on jos minkätyppistä viheltäjää, että ehkä en itsekään, jos vuokranantaja olisin, alkaisi kyselemään ja mankumaan jokaisen vuokralaisen perään että missä maksu viipyy.

Tuosta ehkä oppinet sen, että seuraavan kerran tosiaan olet reippaasti esim puhelimitse yhteydessä, että vuokranmaksu viipyy, haittaakse. Paljon reilumpaa peliä :)

[QUOTE="Kati";29081348]Eli tänään sain perintätoimistolta kirjeen, jonka mukaan mulla on viime kuun vuokra maksamatta (päivätty eiliselle).

Vuokran olen kuitenkin maksanut jo 18.9! Se oli toki 2vkoa myöhässä, mut siitä huolimatta, mitä helvettiä?! Miten se maksu ei muka vielä näy, aikaa tuossa välissä on kuitenkin 20 päivää!

Soitettuani perintätoimistoon, sielläkin vähän ihmeteltiin. Nyt lupasivat vähän tutkia asiaa...

Pakko oli tulla tänne päästämään höyryä.[/QUOTE]

Kiva ylläri vuokranantajalle kun et maksanut ajallaan, vuokranantajan täytyy kuitenkin maksaa yhtiövastike asunnosta AJALLAAN.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Rehellinen
Unohdin kerran maksaa vuokran, kun automaattinen tilisiirto oli päättynyt. Vaikka maksoin vuokran vain 2pv myöhässä, niin soitin heti vuokranantajalle, että raha on tulossa ja pahoittelen asiaa.

Ja mielestäni noin asiat kuuluukin hoitaa. Sinähän se tässä olet "sopimusta" rikkonut. Kyllä minäkin pistäisin laskut suoraan perintään, jos maksua ei ole kuulunut viikon aikana ja mitään ilmoitustakaan ei ole ollut.

Kiva ylläri vuokranantajalle kun et maksanut ajallaan, vuokranantajan täytyy kuitenkin maksaa yhtiövastike asunnosta AJALLAAN.
Ja siinä sivussa mitä ilmeisimmin menee senkin vuokra-asunnon lainanlyhennys, ajallaan myöskin.

Vuokralainen joka ei ilmoita maksuvaikeuksistaan etukäteen vaan pistää päänsä pusikkoon ja toivoo pahan katoavan, antaa itsestään epäluotettavan kuvan.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
No täällähän monella on käsitys, että kaikki yksityiset vuokranantajat on sikarikkaita kapitalistiriistäjiä, jotka vaan vittuilessaan haluavat vuokralaisparan rahat.

Itse olen laittamassa asuntoa vuokralle ulkomaille muuton takia ja on kyllä vissi ja varma, että vuokraan vain tutulle tai puolitutulle, joka osaa kommunikoida sen verran, että vaivautuu ilmoittamaan jos maksu viivästyy. Laina se meilläkin on maksettavana.

Professional Griefer
Harmi että nyt kävi näin, mutta muista oikeasti seuraavan kerran ilmoittaa vuokranantajalle jos tulee pieni maksuviive, kyllä kaiken saa aina sovittua.

Itse vuokranantajana olisin ihan vitun käärmeissäni, jos mitään ilmoittamatta vuokra olisi kaksi viikkoa myöhässä, siinä kuitenkin on hoidettava se yhtiövastike ja lainanlyhennyskin, tuli sitä rahaa tai ei.

"Kati"
Vuokranantajani ei ole yksityishlö, mutta tajuan kyllä tehneeni virheen kun en ilmoittanut myöhästymisestä.

Kukaan ei osaa kuitenkaan vastata tuohon, että miksi maksu ei näy siellä, vaikka maksun ja perintätoimiston kirjeen päivissä on tuo 20 päivän ero.

Professional Griefer
[QUOTE="Kati";29081606]Vuokranantajani ei ole yksityishlö, mutta tajuan kyllä tehneeni virheen kun en ilmoittanut myöhästymisestä.

Kukaan ei osaa kuitenkaan vastata tuohon, että miksi maksu ei näy siellä, vaikka maksun ja perintätoimiston kirjeen päivissä on tuo 20 päivän ero.[/QUOTE]

No onko Kaupungin (missä kaupungissa) vai jonkun säätiön asunto? Yhdestä myöhästymisestä ei pitäis tulla tollasta ongelmaa, esim. Helsingin Kaupungilla se on 3kk ku pistetään perintään. Ootko varma että muut maksut on menny perille? Oot mahdollisesti laittanut siihen tiliin tai viitteeseen yhden numeron väärin tai jotain.

No entäs
Jos soittaisit vuokranantajalle ja kysyt näkyykö maksettu summa vai ei? Väärä viitenumero? Tai jäänyt huomaamatta vuokranantajalla kun oli niin rutkasti myöhässä? Eiköhän nuo kysymällä selviä. Mut täältä palstalta et kyllä vastausta löydä, sori.

säpäle harmaana
No tarkista nyt ensiksi onko maksu tosiaan lähtenyt tililtäsi ja onko se mennyt oikealle tilille. Ja onko viitenumero oikein. Minulle kävi niin, että nettiliittymä katkaistiin, kun olin maksanut laskun väärällä viitenumerolla, eikä sitä maksua sitten osattu yhdistää siellä operaattorilla siihen oikeaan laskuun.

Jos kaikki nämä ovat kunnossa, tulosta vaikka maksusta kuitti ja ota yhteyttä vuokranantajaan. Siitähän tuo asia sitten selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29081643:
No tarkista nyt ensiksi onko maksu tosiaan lähtenyt tililtäsi ja onko se mennyt oikealle tilille. Ja onko viitenumero oikein. Minulle kävi niin, että nettiliittymä katkaistiin, kun olin maksanut laskun väärällä viitenumerolla, eikä sitä maksua sitten osattu yhdistää siellä operaattorilla siihen oikeaan laskuun.
Vaimolle tuli kerran liikennevirastolta kirje että autonsa on käyttökiellossa maksamattoman ajoneuvoveron takia. Vaimo maksoi veron verkkopankkiin tallennetulla aikaisemmalla laskupohjalla eikä tullut muuttaneeksi viitenumeroa uuden laskun mukaiseksi.

kuulehan sie.
Alkuperäinen kirjoittaja No entäs;29081626:
Jos soittaisit vuokranantajalle ja kysyt näkyykö maksettu summa vai ei? Väärä viitenumero? Tai jäänyt huomaamatta vuokranantajalla kun oli niin rutkasti myöhässä? Eiköhän nuo kysymällä selviä. Mut täältä palstalta et kyllä vastausta löydä, sori.
Nämä hoituu automaattisesti.

Eli jos vuokra ei ole tiettynä päivänä (esim. 6 pv eräpäivän jälkeen) näkyvissä vuokranantajan tilillä, siitä menee tieto AUTOMAATTISESTI perintätoimistolle. Perintätoimisto sitten ottaa tiedon vastaan ja valmistelee kirjeen, tässä voi mennä viikkokin. Mutta ei ne siellä perintätoimistossa siis katsele sitä tiliä, vaan toteuttavat toimeksiantoaan. Eikä se vuokranantaja myöskään ehkä käy koko ajan siellä tilillä kurkkimassa että jos se nyt maksoikin, niin sittenpä tästä äkkiä perunkin toimeksiannon perintätoimistoon; varsinkin jos kyseessä ei yksityinen henkilö vaan iso lafka, ei se vaan toimi niin.

Jos sen sijaan toimit fiksusti, voit ennakoida ja ilmoittaa eräpäivään mennessä että nyt maksu onnistuu vasta silloin ja silloin. Tällöin se ihminen voi ko kuukauden kohdalta muuttaa sitä päivää jona viimeistään toimeksianto menee perintätoimistoon.

Pientä järjen käyttöä voisi odottaa kun asutaan itekseen ja ollaan aikusii?

Vihaan idiootteja
Idiootti. Jos maksu myöhästyy, pitää siitä ilmoittaa vuokranantajalle eikä maksaa milloin maksaa. Toivottavasti saat häädön, kumma että noin tyhmiä on olemassa. Oletko koskaan kuullut eräpäivästä laskussa?

Yhteistyössä