Kiva tilanne... (avaimet ym autossa)

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
kyllä mä tiiän että monillakin on tolleen et menee ajaessa lukkoon.. mutta tottahan tuo on et ei onnettomuustilantees kiva.

Ihan oikeesti? Missä merkeissä ja mistä vuosimallista eteenpäin näin tekee? tietää lakata haaveilemasta liian uusista ja :saint: hienoista autoista.

Meil on ainaki hieno :saint: audi -07. Siinä siis toi ominaisuus. Ja tiedän et miehen veljellä myös oli audi jossa oli ollu sama "vika", mut se oli saanu sen jotenki pois. Pojan kummisetä olis kyllä sähköasentaja, se kai tietäis miten sen saa pois.

Meillä -02 mersu, jossa tuo lukitusmahdollisuus. Ajotietokoneen kautta voi valita onko se päällä vai nöy.

Ne lukothan aukee sit ku auto on pysähtyny, et kai ne kolarin sattuessakin aukee..

Mä olen ainaki käsittänyt et lähinnä muksuja varten toi systeemi, etteivät vauhdissa saa ovia auki.

mulla on autossa ollut joskus tuollanen vika..kerran jäi sitten parkkihallissa avaimet rattiin ja mentiin kauppaan..kas kas...ei sinne päässykkään..vara avaimet oli niin kaukana että poliisit tuli ja murtautu autoon :D :D töitä se teki ja ei meinannu saada auki sano että tuol ois jotain porukkaa osaiskohan nuo :whistle: helsingissä on tullu ajeltua ovet lukossa kerran tuli huumehörhö autoon sisään ja sillonen mies tinttas sen katuun :D toisella kerralla yritettiin takaovesta mut onneks se oli jumissa =)

Onneks isäni toi vara-avaimet ja sain tavarat autosta.
Auto sitten teki "samat temput" vielä pari kertaa tuossa kun käytiin asioilla, mutta nyt -hah hah- mulla oli kahdet avaimet ja visusti taskussa koko ajan :kieh: Eipä onnistunut sama temppu enää ;)

Siskon ukolla meni joskus ovet lukkoon meidän pihassa, ku auto oli käynnissä, onneks sisko oi viä meillä sisällä ja sillä toiset avaimet :whistle:

Meidän autossa on tällä hetkellä se onni, et yks ovi on manuaalinen, joten se pysyy auki, vaikka muut meniski lukkoon :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
kolaritilanteissa useinkin joudutaan repimään auki ovi vaikka ne ei lukossa olisikaan :/

Totta tapauksesta riippuen, mutta isäni varoitukset juuri tuosta lukitsemisesta edes leikin vuoksi muistan aina. Oli hänel sen verran kokemusta pelastushommista. Eli aina helpompaa jos edes yhden oven saa auki ja pääsee uhrin luo. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Mä olen ainaki käsittänyt et lähinnä muksuja varten toi systeemi, etteivät vauhdissa saa ovia auki.

Voi olla joo.Vanhemmistakin autoista saa kyllä ovet lapsilukkoon.

Toki saa. Mutta onhan se kiva että se toimii sähkösesti ja automaattisesti, ilman että tarvii ite tehdä mitään B)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Mä olen ainaki käsittänyt et lähinnä muksuja varten toi systeemi, etteivät vauhidssa saa ovia auki.

Joo, toivottavasti aukee... =)

No eihän se nyt noin ole! Ne menee lukkoon niin ettei ne ulkoakäsin aukea, mut sisältäkäsin aukeaa. Lapsilukko on sitte asia erikseen, joka laitetaan jokaiseen oveen erikseen sieltä ovesta.
Ja kylläpä se taitaa olla niin, että ne ovet aukeaa kolaritilanteessa. Meneehän siinä silloin hätävilkutkin päälle ja airbagit laukeaa, niin taitaapa ne ovetki aueta.. (juttelin siis mieheni kanssa :D )