Kiva tehdä vaivalla ruokaa ( kanttarellikastiketta, pottuja ja itse tehtyjä jauhelihapihvejä ) ja 5v istuu pöytään ja sanoo EN KYLLÄ SYÖ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaaah

Vieras
Miksei tuo poika voi edes maistaa? Aina kun jotain vähänkään erikoisempaa, ei suostu edes maistamaan. Herkkusienistä ei tykkää ja sen takia ei kanttarellejakaan suostu maistamaan

no hyvää oli minun ja isomman lapsen mielestä, se riittää

Olen jo oppinut, että silloin kun pelkkä nuorempi poika on kotona, ei kannata alkaa mitään ihmeellistä väsäämään

Sama juttu täälläkin.
Teet mielestäsi herkullista ruokaa (esim. perus makaronilaatikko), niin aina se naama vääntyy inhoilmeisiin ja kieltäydytään syömästä.
Tuo lapsi on muutenkin pelkkä ruikku-tikku ja ruoka ei kelpaa. :/

NO eihän hän sitten voi oppiakaan, jos et meinaa mitään "erikoista" tehdä.
Ootko kokeillut tarrapalkintoa maistamisesta?
Ja ethän ole nostanut kohtausta siitä ettei maista?

Tutun lapset samanlaisia, hoitoonmeno helpotti vähän, nyt uskaltavat edes maistaa muutakin kuin perunaa ja makaronia. Miten teillä, onko hoidossa, syökö siellä? Onneksi meillä 3½v ja 1½v syö lähes kaikkea, myös kantarelleja :p Nirsoilua odotellessa :|

Alkuperäinen kirjoittaja sininsydan:
No sitten ei poika syö.. Oma on valintansa.. Syököön sitten seuraavalla ruoalla.. Ei se poitsu siihen kuole, vaikka jäis yks ruoka välistä..

no oliskin elämänsä aikana jäänyt vain se YKSI ruoka välistä :(

Voi olla, ettei seuraavallakaan ruoalla syö ja iltapala on seuraava hänen ruokansa. Sama homma voi jatkua pari päivää, sitten se syökin kuin hevonen.

Tuonne se näköjään meni nyt kuitenkin sitten syömään sitä kanttarellia :)
Kovaa nälkää valitteli aiemmin, ihme olisi jos ei maistuisi edes perunat

tylsä tunne vain se, kun tekee ruokaa vaivalla ja sitten toinen ei suostu edes maistamaan

Ei ole pakko syödä, toki maistaminen olisi hyvä. Jos ei syö, niin ei sitä muuta tuu.

Minä kyllä teen ruokaa myös sen perusteella, että itse pidän siitä. Tuo minusta oli sellaista "peruskotiruokaa". Vai tarkoittaako se mahdollisimman mautonta ja aneemista ruokaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tutun lapset samanlaisia, hoitoonmeno helpotti vähän, nyt uskaltavat edes maistaa muutakin kuin perunaa ja makaronia. Miten teillä, onko hoidossa, syökö siellä? Onneksi meillä 3½v ja 1½v syö lähes kaikkea, myös kantarelleja :p Nirsoilua odotellessa :|

Päiväkodissa syö KAIKKEA, sekös sapettaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä en olisi edes laittanut lapsille kanttarellikastiketta..

Ja mikset? Miten se eroaa mistä tahansa muusta ruuasta? Tolla menetelmällä tulee just varmemmin noita en-syö-pahaa tyyppejä.

Siksi kun mun mielestä sieniruoat oin sellaista, mitä kenenkään ei tarvii maistaa. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei ole pakko syödä, toki maistaminen olisi hyvä. Jos ei syö, niin ei sitä muuta tuu.

Minä kyllä teen ruokaa myös sen perusteella, että itse pidän siitä. Tuo minusta oli sellaista "peruskotiruokaa". Vai tarkoittaako se mahdollisimman mautonta ja aneemista ruokaa?

Näin. Ei kai ne lapset koskaa opi syömään muuta kuin jauhelihaa ja pottua, jos ei koskaan oo muuta tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sitten ei poika syö.. Oma on valintansa.. Syököön sitten seuraavalla ruoalla.. Ei se poitsu siihen kuole, vaikka jäis yks ruoka välistä..

Voi olla, ettei seuraavallakaan ruoalla syö ja iltapala on seuraava hänen ruokansa. Sama homma voi jatkua pari päivää, sitten se syökin kuin hevonen.

tylsä tunne vain se, kun tekee ruokaa vaivalla ja sitten toinen ei suostu edes maistamaan

Hyvä, että lopulta maistuu :) Ja entäs sitten vaikka olisi jättänyt kaks ruokaa väliin..? Lapsi ei kuole nälkään..

Ja mikset? Miten se eroaa mistä tahansa muusta ruuasta? Tolla menetelmällä tulee just varmemmin noita en-syö-pahaa tyyppejä.

Siksi kun mun mielestä sieniruoat oin sellaista, mitä kenenkään ei tarvii maistaa. :p

Selvä. Ajattele, lapsesi saattaisi vaikka rakastaa kantarellikermakastiketta. Nyt ei sitä koskaan opi maistamaan ja saa vielä kaupanpäälle ennakkoluulon kaikkia sieniä kohtaan. Onko reilua?

no mä tykkään sienistä yli kaiken ja ne on meillä harvinaista herkkua ( tuoreet sienet ) enkö saisi ikinä syödä sieniä kun toinen lapseni ei niistä välitä?

laitoin kastikkeen vielä erilleen, että saa maistaa jos tykkää, mutta poika kieltäytyi koko ruoasta kun siinä on niitä sieniä. Nyt se tuolla syö niitä hyvällä ruokahalulla :laugh: eivät tainneetkaan olla niin pahoja

Alkuperäinen kirjoittaja nirson äiti:
Sama juttu täälläkin.
Teet mielestäsi herkullista ruokaa (esim. perus makaronilaatikko), niin aina se naama vääntyy inhoilmeisiin ja kieltäydytään syömästä.
Tuo lapsi on muutenkin pelkkä ruikku-tikku ja ruoka ei kelpaa. :/

Sama täällä....

Nirso ja ruikku-tikku löytyy täältäkin :D
Esim. juuri tänään oli makaroonilaatikkoa eiliseltä, eilen ei maistunut eikä tänäänkään.... hoh.
Mutta silloin harvoin kun pizzaa tm. mättöä on niin kyllä maistuu :DD

Hyvä, että lopulta maistuu :) Ja entäs sitten vaikka olisi jättänyt kaks ruokaa väliin..? Lapsi ei kuole nälkään..

Ei kuole ei, mutta jo valmiiksi pieni poika jos jättää monta päivää syömättä, ei kovin terveellistäkään ole

no mä tykkään sienistä yli kaiken ja ne on meillä harvinaista herkkua ( tuoreet sienet ) enkö saisi ikinä syödä sieniä kun toinen lapseni ei niistä välitä?

laitoin kastikkeen vielä erilleen, että saa maistaa jos tykkää, mutta poika kieltäytyi koko ruoasta kun siinä on niitä sieniä. Nyt se tuolla syö niitä hyvällä ruokahalulla :laugh: eivät tainneetkaan olla niin pahoja

Minähän puhuin vain itsestäni. Sinä saat kyllä syödä mun puolesta ihan niin paljon sieniä kuin haluat. =)

Hyvä, että poika alkoi syömään!

Päiväkodissa syö KAIKKEA, sekös sapettaa :D

No sittenhän se on selvää leikkiä ja sun pallottelua! Jos lisäksi olet huolissasi pojan syömättömyydestä ja kasvusta, niin se vaan lisää vettä myllyyn. Meil oli sama juttu mutta onneks äitini piti kovan puhuttelun (mulle siis) ja tajusin että syömisestä eikä varsinkaan syömättömyydestä kannata puhua. Nyt syö joka aterialla jotain ja paino lähti nousuun.

Tosin pikkuveli yrittää samaa: pyydän syömään, keittiön ovella hän syöksyy mahalleen lattialle huutaen että mää en tykkää tosta ruuasta -vaikkei edes ehtinyt nähdä mitä se on :D Mutta tuo on pyöreämpää sorttia joten helppo sanoa että ei tarvii tykätäkään. Välillä menee pois, mutta yleensä hiipii kohta paikalleen. Taitaa liittyä uhmaikään.

Yhteistyössä