Kiva SUOMALAINEN lastenlaulu hakusessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli lapseni luokkalaiset (9v) haluaisivat opetella jonkun suomalaisen lastenlaulun. Mikä olisi kiva laulu jossa olisi suht helpot sanat ulkomaalaisille opetella? Hämähämähäkkiä ajattelin tai Mustan kissan tangoa, mutta nekään eivät taida olla alunperin suomalaisia kappaleita?! Ja onko noi nyt liian lapsellisiakin sitten. Olen koittanut miettiä päätäni puhki mitä kaikkia lauluja ala-asteella laulettiin... kaikki vinkit otetaan vastaan :)

[QUOTE="Vieras";27184252]Eli lapseni luokkalaiset (9v) haluaisivat opetella jonkun suomalaisen lastenlaulun. Mikä olisi kiva laulu jossa olisi suht helpot sanat ulkomaalaisille opetella? Hämähämähäkkiä ajattelin tai Mustan kissan tangoa, mutta nekään eivät taida olla alunperin suomalaisia kappaleita?! Ja onko noi nyt liian lapsellisiakin sitten. Olen koittanut miettiä päätäni puhki mitä kaikkia lauluja ala-asteella laulettiin... kaikki vinkit otetaan vastaan :)[/QUOTE]
Olisko noissa mitään sopivaa
Lastenlaulujen sanoja

Sinisiä punasia ruusunkukkia
asikkalan puiset rattaat
keinustuoli minäkin ostan
päivänsäde ja menninkäinen

Ja eikös johonkin kansainväliseen lauluun olisi kiva opettaa suomalaiset sanat, esim. elefanttimarssi tms.?

En oo varma nyt, mutta eikös tuo mustankissantango ole alunperin jonkun muun maalainen? Voi olla että oon väärässä, mutta muistelen kuulleeni sen joskus toisellakin kielellä...
Sininen uni
Lounatuulen laulu
Karhunpoika sairastaa
Viikonpäivät (maanantainan mamma meni mansikoita ostamaan jne...)
Popsi popsi porkkanaa!!!
Lennä lennä leppäkerttu

Hei, tuhannet kiitokset näistä! Toii popsi popsi porkkanaa voisi olla hauska ja tarpeeksi helppo/lyhyt. Ja on tuossa montakin muuta varteenotettavaa :) pitää näistä valita muutama vaihtoehto musiikinopettajalle.

Tuo mustan kissan tango on vissiin italialainen... volevo un gatto nero!

Yhteistyössä