Kiva kun synnytys ei käynnisty itsestään!

"huh huh"
Siis 6.10 anteeksi virhe -_-. Täältä oli kiirellisesti tehty lähetys ja luvattu että soittavat minulle saman päivänä tai seuravana, mutta sain kirjen enkä saanut soittoa.
Toistan itseäni: mene sinne synnärille ja järjestä kohtaus. Kun et ole syntysuomalainen, niin etköhän löydä itsestäsi tempperamenttia sen verran että onnistuu. Ja sitten odotat siellä niin kauan että vauva syntyy. Ja korostat joka vastaantulevalle virkailijalle ja hoitajalle että nyt on vauva ollut niin kauan vatsassa että jos sillä on joku hätänä niin tulet syyttämään juuri kyseistä virkailijaa tai hoitajaa henkilökohtaisesti...
 
bsjdrfkb
Siis 6.10 anteeksi virhe -_-. Täältä oli kiirellisesti tehty lähetys ja luvattu että soittavat minulle saman päivänä tai seuravana, mutta sain kirjen enkä saanut soittoa.
??? jos et saanut sulle luvattua soittoa, niin miksi et itse soittanut ja kysynyt sen perään..? 6.10. oli 26 päivää sitten :O Olethan kai käynyt koko ajan neuvolassa ja vauvan vointia on tarkkailtu, olethan?
 
6.11 aika on varattu.

Niin jos järjestän taas kohtauksen käy niin kuin viimeksi pojan kanssa, oli nolouden huippua. Kun sinne tulin ja sanoin pahaa olo on, en voi olla, enkä nukkua, oli rv 41+3 tai 5, niin juu sain käynnistystä mutta heti synnytyksen jälkeen kävi psykologi tarkistamassa ja keskustelemassa ettei vaan jotain muuta mulla on ollut etten nukunut ja olin ahdistunut vaikka ahdistunut oli fyysisesti enkä henkisesti.
 
"aito ammattivalittaja"
TYKS on kyllä karsea paikka. Joskus asuin Tyksin alueella ja jouduin sydänvaivoista yöksi sinne ja kohtelu oli tosi töykeää eikä mitään iltapalaa tai aamupalaa edes tarjottu. Lääkäri vaan valitti kun ei mua hoidettu pienessä paikallisessa sairaalassa vaan laittoivat Tyksiin. Entisen miehenkin kanssa siellä tuli käytyä ja huonoa se kohtelu oli.
 
"mama"
Mä en kyllä kanssa odottelis enää yhtään. Mun synnytys käynnistettiin 42+0 ja vauva syntyi seuraavana päivänä. Jo silloin kätilö sanoi, että oli istukka jo sen näköinen, että ei enää kovin kauaa olisi toiminut kunnolla. Älä hyvänen aika riskeeraa sitä lapsen henkeä odottelemalla! Kyllähän tuollaisilla viikoilla on jo käynnistys tehtävä! Ihan käsittämätöntä touhua siellä.
 
"ihmetys"
Ei tässä ole taas mitään järkeä. Neuvolassa olisi pitänyt käydä yliaikaiskontrolleissa tiheään ja olisivat noilla oireilla ohjanneet jo kiireellisesti synnärille.

Miten tässä ei taaskaan mene mikään niinkuin meillä muilla?
 
HippuTAR
Ala mennä nyt vaan!
Eiköhän se oo ihan sama mitä ne siellä ajattelee, tärkeintä on että vauva syntyisi terveenä. Noilla viikoilla vauvoja on kuollutkin kohtuun kun istukka lakkaa toimimasta.

Joten mene ja vaadi käynnistystä äläkä suostu enää lähtemään kotia.
 
"mama"
Ala mennä nyt vaan!
Eiköhän se oo ihan sama mitä ne siellä ajattelee, tärkeintä on että vauva syntyisi terveenä. Noilla viikoilla vauvoja on kuollutkin kohtuun kun istukka lakkaa toimimasta.

Joten mene ja vaadi käynnistystä äläkä suostu enää lähtemään kotia.
Näin juuri. Antaa vaikka tulla psykologin taas tulla juttelemaan sun kanssas, mutta eikö se ole tärkeämpää, että saat terveen ja hyvinvoivan vauvan syliin? Ei siinä pitäisi kenellekkään olla mitään ihmeteltävää jos haluaa vain, että lapsi syntyy elossa.
 
"vierastus"
Ei se vaatiminen todellakaan aina riitä, ilman hyvää, vauvan terveyteen liittyvää syytä tuskin monikaan lääkäri lähtee käynnistämään synnytystä. Lapselle on parempi jos synnytys käynnistyy luonnollisesti ja synnytyskin on äidille helpompi kuin lääkkeillä käynnistettynä.
 
"Kätilö"
No kyl tuossa nyt jollain on laskuvirhettä, jos viikkoja nyt 42 ja yliaik.kontr. vasta melkein viikon päähän....ei tää äitiyshuolto sentään noin huonolla tolalla ole suonen maassa!
 
sfkmk
soititko jo? Voi olla, että siellä on vain käynyt jokin virhe ja lääkäriajan olisi kuulunut olla aiemmin. Oletko kuitenkin käynyt neuvolassa kontrollissa yliaikaisuuden vuoksi? Tiheästi pitäisi käydä noilla viikoilla
 
"mama"
[QUOTE="vierastus";30391492]Ei se vaatiminen todellakaan aina riitä, ilman hyvää, vauvan terveyteen liittyvää syytä tuskin monikaan lääkäri lähtee käynnistämään synnytystä. Lapselle on parempi jos synnytys käynnistyy luonnollisesti ja synnytyskin on äidille helpompi kuin lääkkeillä käynnistettynä.[/QUOTE]

No kyllähän se yleistä Suomessa on, että viimeistään kun viikkoja on kasassa se 42 niin käynnistetään. Ihan juurikin sen vuoksi, että siinä on sitten suuri riski sille, että istukka lakkaa toimimasta. Tietysti on aina parempi, että synnytys käynnistyisi luonnollisesti, mutta jos viikot alkaa paukkua vaikka kuinka pitkälle niin pahempi juttu se on vaan odotella sitä käynnistymistä kuin se, että käynnistetään sitten keinotekoisesti.
 
bullshit
Jostakin syystä en oikein usko että sun la on ollut yli kaksi viikkoa sitten... huonosti on Maskussa asiat jos yliaikaiskontrolleissa ei pyydetä käymään etkä neuvolassakaan ole käynyt tässä vaiheessa ainakin pari kertaa viikossa. Neuvolasta nimittäin saa herkästi lähetettä äitipolille jos vointi on huono ja viikot 42+... jokin ei täsmää...
Ei niin, Milannan jutuissa aika useinkin jää jotain epäselvää tai täsmäämättä, liittyykö sitten huonoon kielitaitoon…

Ihan paskapuhetta että olisi annettu aika käynnistykseen h43+. Ei pidä paikkaansa. Jo rutiini-neuvolakontrollitkin olisivat olleet lasketun ajan jälkeen vähintään viikottain, mutta ei mikään neuvola olisi vaan katsellut päältä jos äidin vointi on noin huono kuin Milanna väittää...
 
vieraas
Sama vika oli mullakin vuonna 2012 ja synnytyssairaala TYKS. Viikkoja oli 42, ei juurikaan kontrolloitu neuvolassa, koska kaikki on ok ja olin synnyttänyt jo 6 lasta. Ei välitetty miten isoksi kasvaa jne. Itse piti liioitella oloa, kun en enää jaksanut vauvaa roikottaa jalkojen välissä. Maha oli tosi alhaalla. Valehtelin, että supistelee koko ajan mutta ei kovin kivuliaasti. Pääsin sitten lopulta osastolle ja vauva syntyi kalvojen puhkaisun jälkeen suht nopeasti, 10h
 
Kans vatsa ihan alhalla, alkaa jo ihokin alhalta roikkumaan.

Ei ne tee mitään, soitin, koht mies soittaa. Saa uskoa tai ei, vkoja mulla on 42 ja siihen en voi mitään, neuvolasta kiirellinen kirje oli lähetetty että pääsen osastoon ja joka vko se on ollutkin, juuri 2pv sitten neuvolassa kävin
 
tuttua
[QUOTE="Oodi";30391645]Eikö tämä ihan sama keskustelu käyty kun edellistä odotettiin syntyväksi?[/QUOTE]

Sama tunne tuli, eikös silloin ollut vihreää vuotoakin useamman päivän eikä synnyttämään meinannut päästä millään.
 

Yhteistyössä