kiva kiva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tanja

Vieras
perjantai 19.2 lapsella pidettiin kotipäivä..
perjantai 19.2 ilmoitus,että lapsen hoitajalla oma lapsi oksentaa iltapäivällä..lupasi ilmoitella sunnuntaina..

sunnuntai 21.2 odottelin iltapäivään ja laitoin viestiä klo 15 maissa,jotta tiedetään mitä tehdään hoidon suhteen..
-> vastaus: lapsi oksentanut enää sunnuntai aamuna, joten maanantaina voi tuoda hoitoon.
..vastasin,että ei tuoda..

maanantaina 22.2 laitoin kyselyä hoitajalle,että missä mennään,kun hoitajasta ei ollut kuulunut mitään koko päivänä.
-> vastaus lapsi oksentanut enää SUNNUNTAI iltana,joten voi tuoda hoitoon tiistaina.
..vastasin,että ei tuoda,kun en todellakaan kokenut että pöpö olisi poissa hoitopaikalta..

tiistaina 23.2 hoitaja laittoi illalla viestiä,että ma-ti välisenä yönä toinen lapsi oksentanut ja nyt hänkin on sairastunut päivän aikana..
..vastasin,että pidämme lapsen muualla hoidossa koko loppu viikon..Hoitajalla kotona 3. lapsi ja mies kuitenkin, joilla ei tätä pöpöä vielä ole ollut..

Nyt hoitajalta tuli viestiä,että lapsemme voi tulla to ja pe hoitoon ja haluaa niistä päivistä maksun..en ole viestiin vastannut..enkä vastaa, sillä meillä hoitopaikka jo muualla ja suuri riski kuitenkin,että toi pöpö joka saa sekä oksentamaan,että ripuloimaan, on edelleen hoitopaikassa jylläämässä..

Olisitko sinä vienyt lapsen hoitoon torstaina,jos olet jo järkännyt hoitopaikan muualata?? Koetko,että hoitotäti on terve,kun on ensin tiistaina oksennellut ja ripuloinut??Minä en..

Siis kirjoittiko se siihen viestiin että haluaa maksun? Kuulostaa jotenkin tökeröltä käytökseltä. En veis jos toinen paikka olis jo hommattu, enkä tasan maksais.

mä joudun viemään lapset päivähoitoon silloin kun menen töihin, riippumatta siitä onko hoitaja ollut edellisen tai sitä edellisen päivän sairaslomalla vatsataudin vuoksi, koska en minä sen takia mitään sairaslomaa saa... joten olisin vienyt hoitoon.

maksuasioissa pitää noudattaa hoitosopimusta eikä omia haluamisia. Kunnallisessa hoidossa mun käsittääkseni joutuu maksamaan niistäkin päivistä jolloin lapsi on ollut poissa hoidosta ellei se poissaolo johdu lapsen sairaudesta. Eikä hoitaja taas voi olla ottamatta hoitolapsia sillä perusteella että on ollut sairaana ellei sairasloma jatku. eikä varsinkaan voi jättää lapsia ottamatta hoitoon sillä perusteella että joku saattaa sairastua mahatautiin.

joo ei meitä haittaa vaikka oltiinkin kotosalla perjantaina. Päästiinpähän tutustumaan uuteen tulevaan hoitopaikkaan :)

mutta oikeesti..toi on yksityinen hoitaja..eikä todellakaan ole hoitokelpoinen,jos perheessä on yrjötty perjantaista lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mä joudun viemään lapset päivähoitoon silloin kun menen töihin, riippumatta siitä onko hoitaja ollut edellisen tai sitä edellisen päivän sairaslomalla vatsataudin vuoksi, koska en minä sen takia mitään sairaslomaa saa... joten olisin vienyt hoitoon.

maksuasioissa pitää noudattaa hoitosopimusta eikä omia haluamisia. Kunnallisessa hoidossa mun käsittääkseni joutuu maksamaan niistäkin päivistä jolloin lapsi on ollut poissa hoidosta ellei se poissaolo johdu lapsen sairaudesta. Eikä hoitaja taas voi olla ottamatta hoitolapsia sillä perusteella että on ollut sairaana ellei sairasloma jatku. eikä varsinkaan voi jättää lapsia ottamatta hoitoon sillä perusteella että joku saattaa sairastua mahatautiin.

hoitosopimuksen mukaan pitää maksaa myös ne päivät kun lapsi esim. ripulissa- Ainoastaan jos on koko kuukauden pois niin sitten tulee maksuun huojennusta.

Kyse on siitä että pph:t ei saa palkkaa kuin niistä lapsista jotka ovat hoidossa eli jos ap:n lapset ovat pois hoidosta loppuviikon ja ne on pph:n ainoat hoidokit, niin näiden ollessa pois pph ei saa lloppuviikolta palkkaa. Pph:n palkka lasketaan lasten pääluvun mukaisesti.

riippumatta sopimuksista yms. en olis vieny omaa lasta hoitoon jylläävän pöpön vuoksi jos toisen hoitopaikan saa järjestettyä. Ja jos olisin kyseinen pph en hoitooni ketään ottaisi noin pienellä "toipumisajalla".

Pph:lla on muutenkin surkeat työehdot, jos esim. oma lapsi sairas (vaikka noro) niin niiltä päiviltä ei saa palkkaa kun ei pysty ottamaan lapsia oman lapsen sairauden takia hoitoon.
Pph on oikein riistoammatti jossa on todella huonot työehdot, en tajua miten tuollaisiin ehtoihin kuin heillä on kukaan enää tänäpäivänä suostuu. Samoin kuin tuo palkkaus-systeemi, aivan surkea.

jos ne hoidokit sairastuu sit siihen hoitopaikan tautiin, niin eihän ne sittenkään tule pphlle, et sikäli en ymmärrä miks pitäs liian aikasin ottaa hoitoon. Ja vastaavasti äiti joutuu taas olemaan pois töistä...

Alkuperäinen kirjoittaja tanja:
juuh, mutta meillä tilanne,että HOITAJAN perheessä yrjötään.

Mutta hoitajan perheessä ei sinä päivänä kukaan enää yrjönnyt kuitenkaan vaan sitä edellisenä päivänä? Eli enää kukaan ei ole sairaana eikä hoitaja näin ollen varmastikaan sairaslomalla ja hoitaja kuitenkin käsittääkseni hoitaa lapsia työkseen...

kurjaahan se on tietysti mutta ei lapsen vanhempi voi päättää olla viemättä lapsia hoitoon niin että jättää myös ne päivät maksamatta kun hoitaja kerran ei ole virallisesti sairaana :|

Yhteistyössä