Kiva, kiitos KELAlle taas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Ovat hukanneet alkuperäiset elatussopparit |O Ja milläs nyt toimitan sinne uudet, kun ne on kerran sinne viety eikä aikaa lastenvalvojalle niin vain saa? Voi kiitos Kelalle taas kerran.

*pieni ärsytys tälle aamulle*

meilläkin kela teki pahan mokan. olivat hukanneet kuopuksen maitoallergioista lausunnot, sitten kun pistin uudet lausunnot sisään niin tuli viesti että tääss viitattiin edelliseen lausuntoon jota ei ole toimitettu kelaan. vedin hernarit nenään ja kävin avautumassa, päivässä alkoi pyörät pyörimään...

Alkuperäinen kirjoittaja sympatiani:
meilläkin kela teki pahan mokan. olivat hukanneet kuopuksen maitoallergioista lausunnot, sitten kun pistin uudet lausunnot sisään niin tuli viesti että tääss viitattiin edelliseen lausuntoon jota ei ole toimitettu kelaan. vedin hernarit nenään ja kävin avautumassa, päivässä alkoi pyörät pyörimään...

Hih, mullekin tuli toukokuussa lappu, että lääkärinlausunto on siellä ja pitää viedä hakemus (vammaistuki) mutta annas olla kun hakemus on viety, ei oikeaa lausuntoa olekaan.. Saa nähdä mitä siitäkin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisit ottanut itselles kopiot.

No eipä paljon lämmitä, kun Kelalle pitää olla alkuperäiset :|

Tottkai lämmittää jos voi todistaa että Kela hukannut alkuperäiset. Saavat luvan kelpuuttaa kopsut niin kauan kuin löytävät ap:t tai saatte uudet hankittua.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja sympatiani:

Hih, mullekin tuli toukokuussa lappu, että lääkärinlausunto on siellä ja pitää viedä hakemus (vammaistuki) mutta annas olla kun hakemus on viety, ei oikeaa lausuntoa olekaan.. Saa nähdä mitä siitäkin tulee.

voi juma....

Mä en ylipäänsäkään koskaan milloinkaan toimita yhtään mitään alkuperäisiä papereita ilman että otan itselleni kopiot. Juuri siksi että ne voi hukkua postissa tms.
Esim ulkomailta saadut ravintola- tai hotellikuitit on ainutlaatuisia, joten otan kopiot jotka tarvittaessa sitten kelpaa matkalaskujen liitteenä.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Mä en ylipäänsäkään koskaan milloinkaan toimita yhtään mitään alkuperäisiä papereita ilman että otan itselleni kopiot. Juuri siksi että ne voi hukkua postissa tms.
Esim ulkomailta saadut ravintola- tai hotellikuitit on ainutlaatuisia, joten otan kopiot jotka tarvittaessa sitten kelpaa matkalaskujen liitteenä.

Joo, kyllähän noista esim. isällä on kopiot, mutta kun ne eivät käy Kelalle :headwall: Niille pitää olla äidin kappaleet ja alkuperäisenä. Eivät myönnä hukanneensa mitään. Pitää soitella vielä pariin otteeseen ja lähettää joku kesätyöntekijä etsimään, kun ne takuulla on sinne viety.

Mun vanhempainpäivärahan maksu keskeytyi ihan yhtäkkiä. Kelasta tuli tämän jälkeen kirje, että koska en ole toimittanut jälkitarkastustodistusta, he eivät maksa enää. Olin vienyt sen sinne ihan henkilökohtaisesti, joten ihmettelin suuresti missä se voi olla. Samalla kertaa vietiin miehen isyyspäivärahahakemus ja kysyin virkailijalta voisiko mun todistus olla joutunut miehen papereiden joukkoon. Ja kas, sinnehän se oli skannattu mun miehen tietoihin. Mun mies oli siis Kelan mukaan käynyt gynelogisessa tarkastuksessa ja oli kaikin puolin terve :D :headwall: Eniten otti päähän se, että maksu keskeytyi ilman syytä, eikä ne edes pahoitelleet. Onneksi mies sai palkkaa ja mullakin oli rahaa säästössä, joten ei mitään hätää ei ollut, vaikka viikon rahoja saikin odotella. Jäin miettimään, et entäs ne, joilla ei ole säästöjä tai työssä käyvää miestä. Millä ne selviää, jos Kela lakkaa yhtäkkiä maksamasta ilman syytä.

Yhteistyössä