Kiva käydä kyläilemässä kun visiitin jälkeen oma koti tuntuu niin tyylittömältä ja rumalta.

Sukkamustanen takkuaivo

Aktiivinen jäsen
10.11.2008
1 039
0
36
No joo, monella kaverilla uudempi talo kun meillä joten pelkkä pohjaratkaisukin on erilainen. Eikä meidänkään 80-luvun alussa rakennetussa talossa häiritseviä vikoja ole ( paitsi takkahuone on maailman turhin keksintö), mutta silti kaikilla muilla on niin paljon hienompaa ja tyylikkäämpää kun meillä :/ Mä en yhtään omaa sisustussilmää enkä ideoita miten kotiamme uudistaisin. Huonekalutkin on vanhoja rumia mutta ei meiltä kyllä nyt löytyiskään ylimäärästä rahaa uusiin huonekaluihin. Tapetit ovat vanhat kuluneet, mutta järki käskee vielä olla uudistamatta pienten lasten takia.

Ja mikä "pahinta". mies ei yhtään ymmärrä että mäkin haluaisin kauniin kodin :xmas:

On kieltämättä masentavaa vierailla kavereiden upouusissa, viimeisen päälle sisustetuissa taloissa ja palata kotiin tänne rintsikkaan, jossa on remontti aina kesken ja muutenkin kauhea kaaos, koska asutamme tällä hetkellä pelkkää alakertaa.

Mie lohdauttaudun sillä että meillä on pieni lapsi, ja aika paljon tavaraa on löytänyt uuden paikan mahdollisimman läheltä katonrajaa. Katotaan miten tyylikkäät kodit on tutuilla kun heidän vauvansa kasvaa ja pitää miettiä muutakin kuin tyylikkyyttä.

Mä taas tykkään poimia hyviä ideoita aina toisten kodeista ja toisaalta myös semmoisia jotka kannattaa omassa kämpässä välttää.

Ja kun joku on saanut hienon muutoksen aikaan, niin oon vaan tosi innoissani ja iloissani toisen puolesta :D.

Mulla on yks kaveri, joka on todella varakas. Hänen asuntonsa on TODELLA kalliilla maulla sisustettu. Heidän keittiönpöytänsä (siis pelkkä pöytä) maksaa varmaan saman kuin meidän olkkari ja keittiö yhteensä :D.

Kyllähän siellä ihastellen katselee kaikkea hienoa ja kallista, mutta toisaalta se tyylikin on sitten ihan päinvastainen mun kanssa.

Heillä on supermodernia ja todella kallista taidetta seinillä. Aivan heidän näköistään.

Meillä taas on vanhaa ja kodikasta, hempeitä sävyjä ja tavaraa siellä täällä. Aivan meidän näköistä.

Ja molemmat ihan viihtyy toistensa luona, vaikka tosiaan heidän asunnon arvolla ja sisustuksella sais varmaan meidän kämppiä puoli tusinaa :D

No sun ei tarvis kadehtia meidän tavaraa täynnä olevaa kerrostaloneliötä pätkääkään. Keittäisin sulle teetä, laittaisin lapsilles mehua ja keksejä sekä jotain itse tekemääni piirakkaa pöytään. Antaisin lastesi leikkiä meidän leluilla, eikä haittais vaikka leikin tiimellyksessä jotain sotkuakin tulis. Meillä on ehkä ahdasta ja vanhanaikaista. Mutta kodikasta ainakin on ja vieraanvaraista. Ja toivottavasti tulet uudestaankin käymään, ei sunkaan tarvitse mikään hienostelija olla, saat jättää tuliaiset ja muut turhat hörhellykset vaikka sitten sinne omaan kotiisi.. :)

Mulla aivan sama :) No mä sit kuitenkin päätin tehdä asialle jotain ja repisin tapetit irti ja maalasin seinät! Ei maksa paljoa ja just kun meilläkin on pienet lapset niin voi maalata sit uudestaan, jos ja kun sotkevat :) Vanhat tapetit oli täälläkin jostain 80-luvulta... Kalusteitakin voi uudistaa maalaamaa, verhot, matot yms tekee paljon. Kaikkea ei tarvitse ostaa uutena. Mulla on kaveri, jonka kodin on tehnyt sisustussuunnittelija, mutta kyllä mä silti tykkään omasta sisustuksestani enemmän. Tää on mun näköinen koti :)

Yhteistyössä