Kiva asuinalue Helsinki/Espoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
veräjämäki / oulunkylä(helsinki) pääsee itään ja länteen ja etelään ja pohjoiseen todella kätevästi.kaukana "maalla", mutta sopivan lähellä n 10min helsingin keskustaan. rauhallinen ja mukava ympäristö.lähellä viikin luonnonsuojelualue ja esim falkullan eläintila..

Lapsuuteni ja nuoruuteni vietin Espoossa, asuimme Makkylassa. Siina Lintuvaaran vieressa. Palvelut lahella, vihreaa jne,,, Aikuisialla olen asunut Haukilahdessa seka Laurinlahdessa. Lauttasaaressa asuimme miehen kanssa opiskeluaikana. Kaikista asuinpaikoista olen tykannyt kovasti. Ja jos jonnekin saisin muuttaa uudelleen olisi se Lauttasaari.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Lapsuuteni ja nuoruuteni vietin Espoossa, asuimme Makkylassa. Siina Lintuvaaran vieressa. Palvelut lahella, vihreaa jne,,, Aikuisialla olen asunut Haukilahdessa seka Laurinlahdessa. Lauttasaaressa asuimme miehen kanssa opiskeluaikana. Kaikista asuinpaikoista olen tykannyt kovasti. Ja jos jonnekin saisin muuttaa uudelleen olisi se Lauttasaari.

Eikös Lauttasaaressa ole suurinosa kerrostaloja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:

Eikös Lauttasaaressa ole suurinosa kerrostaloja?

Loytyy kylla rivitaloasuntoja seka pientaloja.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Latokaski (Espoo).Pientaloaluetta,hyvät yhteydet Hkiin ym ym.
Suosittelen!

Mä suosittelen tätä myös, asuttiin Latokaskessa n.2v kun esikoinen oli vauva/taapero. Kiva alue, luontoa ja paljon lapsiperheitä ja hintatasokin (ainakin silloin) oli suht. kohdallaan.

Espoosta en niin tiedä mutta Helsingissä tykkään Lauttasaaresta, Munkkiniemestä, Haagasta, Pitäjänmäestä, Pajamäestä, Talista, Ruskeasuosta, Maununnevasta, Hakuninmaasta...
Riippuen tietty haluaako asua kerros-,rivi- vai ok-talossa ja millaisia julkisia yhteyksiä pitää tärkeenä.
Itse asutaan E-haagassa pienkerrostalossa.

Sun pitäisi ensin kertoa paljonko sulla on rahaa asunnon ostoa varten, ens keväänä saat muuten halvemmalla.

Kulosaari, Tammisalo, Marjaniemi alueelta löytyy kivoja omarantaisia omakotitaloja. Samoin Westendin ja Haukilahden alueelta, hinnat miljoonissa euroissa. Kaivopuistosta ja Merikadulta löytyy merinäköalalla Suomen kalleimpia asuntoja.

ei ole olemassa vain yhtä kivaa asuinaluetta, se riippuu niin paljon mistä tykkää.
haluaako ihmisten ja tapahtumien lähelle, vai rauhaan johonkin "maalle", haluaako että kaikki kaupat on naapurissa vai pitemmän matkan päässä. haluaako omakotiin vai kerrostaloon, minkälaisessa paikassa ei missään nimessä halua asua ja mitä taas nimenomaan haluaa että on ehdottomasti oltava lähellä siinä "kivassa paikassa".

täällä on paljon kouluja,päiväkoteja ja puistoja. joten ihan sama mihin muuttaa niin nuo on lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:
Suosittelen!
Mä suosittelen tätä myös, asuttiin Latokaskessa n.2v kun esikoinen oli vauva/taapero. Kiva alue, luontoa ja paljon lapsiperheitä ja hintatasokin (ainakin silloin) oli suht. kohdallaan.
Latokaskihan on ihan perseestä. Pellolle duunattua pientaloaluetta ilman palveluja täynnä böndeltä muuttaneita juntteja. Pitkä ja ruuhkainen dösämatka Tsadiin. Ei vaan keksi yhtään positiivista asiaa Latokaskesta, tai sentään yks, siellä ei budjaa neekeveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Htbk:
Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:
Suosittelen!
Latokaskihan on ihan perseestä. Pellolle duunattua pientaloaluetta ilman palveluja täynnä böndeltä muuttaneita juntteja. Pitkä ja ruuhkainen dösämatka Tsadiin. Ei vaan keksi yhtään positiivista asiaa Latokaskesta, tai sentään yks, siellä ei budjaa neekeveitä.

Selvä.Riippuu ihan siitä mitä haluaa.Lapsiperheelle tämä on minusta tosi kiva paikka.Koulut lähellä,hyvät harrastusmahdollisuudet ja täällä asuu paljon lapsiperheitä.Luonto lähellä ja täällä on rauhallista.Itse oon asunut monessa eri paikassa täällä Espoossa ja tämä on ehdottomasti paras paikka meille.Helsinkiin menee bussilla noin 25min (about) mikä ei ole paha,ruuhkista täällä Suomessa ei ole tietoakaan ;)

Tsadiin on kyllä pitkä matka stadistakin eikä taida edes bussilla päästä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Latokaski on liian kaukana Vallillasta jossa mies töissä, Tapiolassa ja Lauttasaaressa liian kallista. Saisi maksaa maksimissaan 300 000 ja mieluiten rivari.

Ok,totta.Työmatkat vaikuttaa paljon.Me ollaan molemmat Espoossa töissä.
Mites Vantaa jos miehesi on Vallilassa töissä? Toisaalta,hyvällä alueella kämpästä joutuu maksamaan hunajaa pk-seudulla...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
tuskin sieltä mitää KIVAA löytyy, mutta malminkartano on ihan siedettävä.

NO EI TODELLAKAAN!!!!

ei sielä ainakaa mikää oo minua häirinny, remppaavaa naapuria lukuunottamatta. päiväsaikaan on turvallista liikkua siinä aukiolla missä on ne räkälät ja toisessa päässä tunnelia ei oikeestaan oo mitää vaarallista.

Ok,totta.Työmatkat vaikuttaa paljon.Me ollaan molemmat Espoossa töissä.
Mites Vantaa jos miehesi on Vallilassa töissä? Toisaalta,hyvällä alueella kämpästä joutuu maksamaan hunajaa pk-seudulla...
Vallilaan köpöttelee ihan kivasti Pasilan asemalta, joten mikä tahansa radanvarsi on hyvä.

Latokaski on liian kaukana Vallillasta jossa mies töissä, Tapiolassa ja Lauttasaaressa liian kallista. Saisi maksaa maksimissaan 300 000 ja mieluiten rivari.

Joko olette löytäneet asunnon. Meillä olisi 1-tasoinen 3 mh, oh, työhuone, sauna 106 + 13,5 neliön viherhuone, joka ympärivuotisessa käytössä meillä ruokasalina.

Alkuperäinen kirjoittaja lwalli:

Joko olette löytäneet asunnon. Meillä olisi 1-tasoinen 3 mh, oh, työhuone, sauna 106 + 13,5 neliön viherhuone, joka ympärivuotisessa käytössä meillä ruokasalina.

Paljos tämmösestä pyydetään?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tsadiin on kyllä pitkä matka stadistakin eikä taida edes bussilla päästä ;)

:laugh: :laugh: Ehdit ensin. Meinasin just samasta asiasta huomauttaa.