Kiusallista.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Eli siis, että tunto alapäässä on normaali, ettei ole pidätyskyvyttömyyttä yms. Ja jos on, se vaatii päivystysleikkauksen.

Hmm.... Kai sen huomaa muutenkin onko pidätyskyvyttömyyttä :o mä ainakin huomaisin, ilman sormia persauksessa.

Kyllä sen itse toki huomaa.
Mutta lääkärin on todettava se tutkimuksella.

Onhan se kiusallista, erityisesti siksi, että lääkäri on tuttu. Mutta mielummin mä annan tutkia, kuin saan loppuiän hermovauriot tai jotain muuta vastaavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Sillä testataan, ettei ole cauda-oireistoa :)

Eipä mulla ainakaan tutkittu perän kautta mitään, vaikka pahat selkävaivat oli ja prolapsi sitten löytykin. Ja aivan ortopedi tutki.

Ihan ite tiedän ilman tollasta tutkimusta, että onko ratsupaikka-anestesiaa. Ja kysymällä ortopedi sai vastauksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Sillä testataan, ettei ole cauda-oireistoa :)

Eipä mulla ainakaan tutkittu perän kautta mitään, vaikka pahat selkävaivat oli ja prolapsi sitten löytykin. Ja aivan ortopedi tutki.

Ihan ite tiedän ilman tollasta tutkimusta, että onko ratsupaikka-anestesiaa. Ja kysymällä ortopedi sai vastauksen.

Mitähän sä nyt yrität mulle kertoa?
Etten mä ole käynyt oikealla lääkärillä?

:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Sillä testataan, ettei ole cauda-oireistoa :)

Eipä mulla ainakaan tutkittu perän kautta mitään, vaikka pahat selkävaivat oli ja prolapsi sitten löytykin. Ja aivan ortopedi tutki.

Ihan ite tiedän ilman tollasta tutkimusta, että onko ratsupaikka-anestesiaa. Ja kysymällä ortopedi sai vastauksen.

Mitähän sä nyt yrität mulle kertoa?
Etten mä ole käynyt oikealla lääkärillä?

:)

En mä sitä tiedä onko oikea lääkäri, mutta oikeesti, mä olin vuoden ortopedin seurannassa suuren prolapsin vuoki, eikä se IKINÄ tehnyt onneksi tollasta tutkimusta. Ihan iteltä kysyi, että onko pidätyskyvyttömyyttä. Siis ihmettelen vaan, että sulta tutkittiin, ymmärrän, että tutkitaan tollai sellaselta, jolla on muutenkin jo pidätysvaikeutta.
 
Siinä sairaalassa, missä minä työskentelen, tekee etupäivystäjä aina tämän tutkimuksen selkäkivun takia tulevalle potilaalle, on paska housussa tai ei.

Mulla ei todellakaan ollut paska housussa, mutta muuten suht akuutit oireet, jouduin esimerkiksi katetroimaan itseni, sillä en saanut pissattua ollenkaan :)

Ja lääkäri, joka mut tutki, on pitkän linjan ortopedi, jonka ammattitaitoon todellakin uskon.

Mulla ei ole todettu mitään prolapsia missään, selkä on vaan vaivannut pitkään, enkä ole sen takia lääkärissä käynyt moneen vuoteen.
 
Ok, kaikkea uutta sitä oppiikin. Jotenkin vaan itellä se käsitys että lääkäri kysyy tämmöiset asiat ihan potilaalta ilman ronkkimisia. Voihan se tietty olla että joskus valehdellaan kun ei kehdata sanoa miten asia on.
 

Yhteistyössä