kiusallista.. pitäisi taas mennä tuttavan luo kahville ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuppikakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuppikakku"

Vieras
ongelma tässä on, että kyseinen ihminen ei osaa leipoa EIKÄ keittää kahvia :O
tarjolla on ollut mm. leivijauheen makuisia lyttänöitä muffinseja, kovia mauttomia pullia, kärähtäneitä joulutorttuja.. kahvi on joko niin vahvaa, että tukka nousee pystyyn & lusikka sulaa kuppiin tai laihaa litkua.
ihana ihminen muuten, mutta tuskanhiki nousee otsalle kun tulee ehdotus että
"voisit tulla kahville, leivoin". en kuitenkaan kehtaa kieltäytyä, sillä tämä ihminen käy meillä usein kahvilla & syömässä leipomuksiani & mielestäni sellainen "vuoron vieraisilla"-systeemi on hyvä.. paitsi jessus miten pelottaa, mitä siellä on taas leivottu!

Mene nyt vaan, mutta voithan valitella että sulla on ollut mahatautia viime viikolla eikä vieläkään ole suolistobakteerit kunnossa. Pyydät vain puoli kupillista sitä tervaa ja samalla tekosyyllä kieltäydyt niistä kauhukabinetti-leipomuksistakin.
Vähän kyllä tuli sellainen surkuhupaisa fiilis tästä avauksesta. Toinen hyvä hyvyyttään leipoo ja haluaa vaan hyvää ystävälleen, muttei saa aikaiseksi kuin kamalia pahanmakuisia kikkaroita.
Eikö se itse tajua, miten epäonnistuneita nämä leipomukset ovat? Kai sillä nyt makuaisti on?

[QUOTE="SAri";29307469]Vie mukanasi sinne vaikkapa keksipaketti ja sano, että olet vähentänyt kahvinjuontia ja haluat teetä/mehua/vettä.[/QUOTE]

Tää voisi olla hyvä idea.

Voisi myös olla kiva ehdotus että leivotaanks yhdessä. Pidä pieni leipomuskurssi ystävälle, jos se on mukava ihminen niin mikset opettais häntäkin leipomaan.

Mun mielestä toi on hyvä että tarjoutuu keittämään itse kahvia, ja voihan sitä vaikka väittää että on tullut muutama epätoivottu kilo vyötärölle ja oot päättänyt vähentää herkkujen syömistä.

Yhteistyössä